Прочитај ми чланак

ЦРНОГОРСКИ РАМБО УБИЈАО НЕМЦЕ И ЧЕТНИКЕ ГОЛИМ РУКАМА: Ово је најпознатија слика ..

0

Сава Ковачевић је својом херојском смрћу на Сутјесци ушао у легенду и постао један од најомиљенијих ликова Народноослободилачке борбе, барем за постојања Титове Југославије. Данас су дошла нека друга времена, и неки други хероји

Читава Савина породица борила се у партизанима – 13. јуна 1943. у борбама на Сутјесци заједно са Савом су погинули његов отац Благоје, брат Јанко и четрнаестогодишњи синовац Драган, који је био Савин курир. Савин рођени брат Никола је био познати револуционар, а Николин син Митар такође је проглашен за народног хероја.

foto: wikimedia commons Vladimir Dedijer, Dnevnik, knjiga I (str. 170), Beograd 1945.

Цела породица у НОБ-у

Родио се 1905. године у селу Нудо код Грахова, у општини Никшић, у земљорадничкој породици коју су сви знали под надимком Мизаре.

Сви су били учесници Народноослободилачке борбе, и скоро сви су изгинули: поред Саве, и његов отац Благоје, брат Јанко и синовац Драган, који му је био курир.

Пре рата радио је у предузећу „Омбла“ које се бавило сечом шума, потом у руднику „Трепча“, да би на крају завршио у Београду у штампарији „Времена“ па потом и на градњи Савског моста. Протеран је, међутим, из престонице због револуционарног деловања па се вратио у Никшић.

Након слома државе био је један од кључних организатора Тринаестојулског устанка у Црној Гори.
Већ у јесен 1941. постао је командант Никшићког партизанског одреда који је муњевитом брзином нарастао на десет батаљона и који се истакао огромним успесима у борбама са италијанским окупатором, којем је наносио велике губитке.

Већ је тада почео да настаје мит о Сави Ковачевићу, а победе над четницима Баје Станишића у Жупи никшићкој априла 1942. године само су још више томе допринеле. 12. јуна те године постаје први командант Пете пролетерске црногорске ударне бригаде која је дала кључни допринос победи НОВЈ током Четврте непријатељске офанзиве, односно Битке на Неретви, односно Битке за рањенике, почетком 1943.

Фотографија испод настала након борбе у којој је Сава Ковачевић, са 14 бораца успео да одбије напад целог једног италијанског батаљона. У том тренутку био је командант Никшићког одреда, а на овој слици позира на положају код Црквица 1941. непосредно после те битке.

foto: wikimedia commons Vladimir Dedijer, Dnevnik, knjiga I (str. 170), Beograd 1945.

Убијао голим рукама

Савин саборац Велимир Вецо Радичевић, народни херој, коме је уочи 9. маја 2015. руски амбасадор Чепурин уручио одликовање Владимира Путина, причао је:

„Сава Ковачевић је био највећи јунак наше борбе. Током битке за Прозор – то је већ четврта непријатељска офанзива – док смо, заклоњени иза неког брдашца, гледали колону италијанских тенкова, Сава Ковачевић се одједном спустио до пута, скочио на последњи у низу непријатељских тенкова, отворио оклоп, ухватио за врат италијанског војника, извукао га, убио и бацио на земљу. После тога смо кренули у јуриш.

Прозор је био опкољен бункерима и жицом. Битке су вођене за сваку улицу. Ослобађали смо једну по једну… Лука Вучинић и ја смо први ушли у Прозор. Лешеви свуда око нас, запаљене куће… Ишли смо крвавим улицама као у бунилу, заборављајући да је град још пун непријатељске војске, да су Италијани ту. Онако ошамућени, ушли смо у прву кућу да узмемо воде. На вратима ме је дочекао италијански војник. Скочио сам на њега, ухватио га за врат. Ухватио је и он мене. Рвали смо се неколико минута. Ни данас не знам одакле ми толика снага… У кући је било сакривено још неколико Италијана. Разоружали смо их и заробили. У близини се налазила биоскопска сала у коју су фашисти сместили наше људе, заробљенике. Наравно, Лука и ја смо их одмах ослободили и салу почели да пунимо италијанским заробљеницима. Партизанске јединице су се приближавале граду. Чули смо наше топове… Италијани су почели да искачу из бункера и беже. Јурили смо их… Убрзо је биоскоп био пун италијанских заробљеника.

Без заробљеника

– Друже Саво – притрчао сам Сави Ковачевићу – Талијани бјеже… Неке смо заробили, ено их у градском биоскопу. Шта ћемо са њима?
– Шта ћете?! – погледао ме је оним својим великим очима. – У овој бици нема заробљеника!

Поред мене је стајао крупан италијански војник. Сава Ковачевић га је зграбио, окренуо га на леђа и једним покретом му сломио врат.
– Ево, овако с њима! – рекао је, бацивши оног Италијана у страну. – Нисам ја дошао у њихову земљу да се бијем, него они у моју, мајку ли им фашистичку!“

Смрт у јуришу

Сава Ковачевић је у јеку борби на Сутјесци почетком јуна 1943. постављен за команданта Треће ударне дивизије. Иако је био командант дивизије и требало је да наређења издаје из позадине, он је и буквално наступао први. У једном јуришу на Немце погођен је у чело.

485 коментара “ЦРНОГОРСКИ РАМБО УБИЈАО НЕМЦЕ И ЧЕТНИКЕ ГОЛИМ РУКАМА: Ово је најпознатија слика ..

  1. Зверојед каже:

    Злотвор мрски !

  2. Kodza Milos каже:

    Рамбо јесте права реч за овог злочинца. Ако се не варам ради се о шизофреном америчком војнику ког глуми Слај Сталоне, који је по Вијетнаму убијао жене и децу за интересе америчких банака. Овај домаћи Рамбо је другачији само по томе што је ударао по сопственом народу, директно или индиректно. Све друго је идентично.

    1. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Образложи „индиректно“ професоре, ово прво смо разумели…:)))

  3. Zelimir каже:

    Та вуцибатина и крвиник сава ковачевић је убијао из уживања. Ту његову склоност ка убијању и злочину су искористили комунисти са титом на челу али када је постао сувише опасан за тита и негову клику онда су га његови устрелили као псето. Клао, убијао кога је стигао, народ Србски га се плашио јер је био звер. Како је живео такоје и завршио.

    1. Велика Mетла каже:

      Браво Желимире,БРАВО! То гооовно комуњарско је убило 9 рођака Ковачевића,који су били противници комуњара,зато га је „ћопаво“липсало псето и издигло у небеса!

    2. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Ко сад помиње комунизам? Ти ко Аца Тодоровић, ко о чему….:)))

    3. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      А љотић није уживао, или неко од остале багре, сузу су пустили за сваким Србином кога су убили…

    4. Деда каже:

      То је сва комунистичка аргументација. Одмах се помиње Љотић или нека друга „пригодна“ личност. Ко је пунио јаме у Херцеговини невиним сељацима ? КО ?

    5. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      По твојем виђењу историје то би били партизани, по партизанском виђењу историје то би били италијани и четници, а по мом виђењу историје још не знам пошто нисам испитивао дај део територије.

    6. Деда каже:

      Историја нема „виђење“. Историја је наука, а њом не могу да се баве СКОЈ-евци, острашћени фанатици и којекакви талибани.

    7. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Нисам ни скојевац, ни талибан, ни фанатак, већ Србин и дипломирани историчар уметности, а пар година сам провео и са колегама са одељења за савремену историју.

    8. Деда каже:

      Тим горе.

    9. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      А што се тиче књиге ,,Крваво коло херцеговачко 1941-1942″ она говори о усташким злочинима.

    10. Деда каже:

      Неће бити баш тако.

    11. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      http://www.zlocininadsrbima.com/Knjiga.aspx?Naslov=%D0%9A%D1%80%D0%B2%D0%B0%D0%B2%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE-%D1%85%D0%B5%D1%80%D1%86%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%BE-1941-1942
      И већина његових дела говори о зверствима усташа колко видим…

    12. Деда каже:

      Поново некакве неистине и фалсификати. Одакле их само ископаваш ? Ни реч о партизанским злочинима на овој страници, који су итекако обрађени и документовани у двотомном „Крвавом колу херцеговачком“. Још је и погрешна година издавања… Какве дезинформације.

    13. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      То није мој сајт, али јесте сајт који говори о страдању Срба, можда си ти прочитао фалсификовано издање, а шта је дезинформација, као по обичају, нећемо знати, јер, истина је ову земљу давно напустила…

    14. Деда каже:

      Истина је увек ту, ко жели да сазна. Дезинформација је година издавања-1999, која није тачна, а на перфидан начин су изостављени злочини партизана. Сам аутор сајта зна зашто.

    15. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      И овде колко видим http://www.znaci.net/00003/559.pdf се помињу само усташе, а издање је 91.

    16. Деда каже:

      Само ти гледај „знаке“ и остало. Боље би ти било нешто да прочиташ, за почетак поменуто дело. „Знаци“…

    17. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      А ти да мало боље научиш да процењујеш људе и да не верујеш свачему што ти се свиди.

    18. Деда каже:

      Поново паушалне оцене. Веровање свачему што ти се свиди ?! Непотребан је коментар на овакве изјаве.

    19. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Гордост је грех

    20. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Ти си бре дефиниција гордости…

    21. Спира каже:

      О директној спрези хрватских усташа и Брозове КПЈ и НОВЈ из ратног
      периода у циљу решавања српског питања у НДХ индиректно говори и случај
      од 31. јула 1966. г. управо на отварању Маузолеја и спомен обележја
      жртвама јасеновачког логора (фабрике) смрти. Представник власти СР Хрватске на овој церемонији
      био присутан и председник Сабора СР Хрватске – Стево Крајачић, иначе
      један од Брозових најповерљивијих сарадника. Крајачић се окренуо
      српским борцима рекавши им дословце: “Овдје смо вас премало побили”.
      Међутим, микрофони нису били искључени тако да је након насталог
      скандала Крајачић био присиљен да поднесе оставку.На крају,
      „највећи син наших народа и народности“ Јосип Броз Тито за време од
      читавих 35 година своје владавине у Југославији није нашао за сходно да
      ни једанпут посети нити Јасеновац нити било које друго масовно стратиште
      Срба у НДХ. Вероватно зато јер то није било предвиђено писаним и
      усменим споразумима између усташа, КПЈ и Брозових партизана како пре
      тако и за време рата.

    22. Велика Mетла каже:

      Нису сви партизани били комуњаре,али су све комуњаре биле у партизанима!

    23. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Такви какви су карактерисали комуњаре било је таквих свуда и свагда…

    24. Lazar каже:

      Па виш шта каже, Поп Ђујић пунио јаме. Италијани пунили јаме иако их тамо није ни било, иако тамо где је било Италијана није било усрашких погрома. Шта даље да причаш са њим? На крају ће за јаме да буду одговорни Лапонци, само да не буду комунисти.

    25. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Сероњо, што преправљаш моје речи, рекао сам ,,По твојем(четничком) виђењу историје то би били партизани, по партизанском виђењу историје то би били италијани и четници“ А у моје име сам рекао: ,,а по мом виђењу историје још не знам пошто нисам испитивао дај део територије“ али анализирајући дело Саве Скока, биће да су за јаме одговорне највише усташе.

    26. Lazar каже:

      Историју нису писали партизани него комунисти који су их водили. Мени се учинило да си написао како су по ТАКВОМ виђењу историје јаме пунили ЧЕТНИЦИ. А ти сам за себе кажеш да си КОМУНИСТА. Дакле, то јесте твоје виђење историје а сад извини што одговарам на твоје манипулације и имагинације.

    27. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Комуниста јесам, али не тадашњи и тадашњег кова, него другачији и јединственији, и тадашње виђење историје од стране комуниста није и моје виђење…

    28. Lazar каже:

      Е па сад јвга, комуниста си кад и како ти одговара. Ко Ивица Дачић.

    29. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Не, него јединствен, са сопственим ставом. Какав дачић, тај је све само не ни социјалиста а камоли комуниста

    30. Lazar каже:

      Све си лепо рекао само што ипак мислим да немаш став него ставове, често и супротне. То се дешава кад браниш неодбрањиво.

    31. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Није сваки човек исти…

    32. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Ко је пунио Бањицу, Јајинце и Сајмиште КО?
      Наравно да се помиње нека пригодна личност, све из разлога да се рашчисти идеолошка баруштина!
      Ми још увек ратујемо свој грађански рат од пре седамдесет година, а продају нам земљу под ногама! А усташе и шиптари се церекају и трљају руке…
      Да ли је дошло време да се вадимо из најновије окупације или ћемо да кењамо иза монитора о оној прошлој?

    33. Lazar каже:

      Цигане, Сајмиште је пунио Гестапо, држали твоји савезници усраше. У Јајинцима је било стрелиште где су стрељале Швабе идијоте а Бањицу је такође пунио Гестапо. У вашим усрашким филмовима то су радили Срби, знамо Циго, знамо. Ај сад апорт код својих усрашких газда у ЈНА касарну будалетино

    34. урбана герила каже:

      Зар стварно мислиш да он може да прихвати било шта што му обара оно у шта је слепо веровао и утеривао другима у главу? Свестан је он да су то безобразне лажи, али како да се суочи са тим што је слугерања српских непријатеља целог века и што је на њиховом ланцу и јаслама кидисао цео живот на оно за шта су се (по његовој тврдњи) борили његови најближи. Замисли шта је морао да ради неко из четничке фамилије (мада сумњиво) да би га уопште примили у војну школу у оно време, а камоли да би постао титов официр?! А сад се представља сликом гориле или орангутана са шајкачом… беда је то…

    35. Lazar каже:

      Беда је права реч, а има и малу свиту са собом.

    36. урбана герила каже:

      А, па, комунци су ти шакали, као шифтари. Нападају у чопору.

    37. Lazar каже:

      Само им капице фале, ко ћивше 1981. у демонстрацијама на Косову са титовим сликама па вичу ТИТО ПАРТИЈА ТИТО ПАРТИЈА … хаха јел мош да замислиш Арнауте како вичу СРБИЈА СРБИЈА. Ови комунци и ујкице нас убеђују да то може ахахаха.

    38. урбана герила каже:

      А, па где ћеш им на братсво-јединство?! Тад су са петокракама тукли српску сиротињу која је масовно бежала пред терором њихових штићеника… борио се храбри Ђоле против великосрпског хегемонизма, па се `91. нашао у небраном грожђу са ким ће, оли са нама или са овима што су носили U… Сад ставио нашу капу на мајмунску главу, а виче како смо поражени у рату… Могао би он и кече поново, само да му друг Тита васкрсне…

    39. Lazar каже:

      Џаба брате, ај та багра што лаје овде, има их пар сви заједно немају три фртаља главе … али што господа на вестима које носе назив Србин инфо сваки дан баце по један анти српски текст .. е то је у духу данашњег времена. А џукци шене.

    40. урбана герила каже:

      Чуш, ,,господа“! Ти баш волиш да частиш! Овај муљ таблоидиотизма који производе заудара на црвено! Комунци му ту дођу домаћи! Само не разумем што се не зову лепо- шугословен.ИНФО?

    41. моћни Ђоле Јанговић каже:

      А шта ти овде радиш тако леп чист и неошуган као прави наци фак?
      Како такав уберменш може да се прља овде? Како те није срамота кењати као нека женетина из Пичкојеваца ни везе, ни свезом, само да се кења?!
      И ти мислиш истерати нешто пред људима којима је још здрава глава на раменима? Да ли је могуће бити толики кретен?

    42. Lazar каже:

      Да навуку заблуделе ал навлаче само ликове са дебелим картоном

    43. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Ваша капа просрани има кукасти крст на себи. Слабо се маскираш у Дражиног четника љотац..:))

    44. моћни Ђоле Јанговић каже:

      За разлику од срБских соколова из „народне страже“ по подрумима, који нападају у ројевима ка’ прави пацови..:)))
      Де си био ’99. Усрани?

    45. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Хакала питај бабу ко је приводио Србе у Гестапо и у Јајинце. А љотићеви „стражари“ су и лично стрељали!
      Мени у ствари не смета што сте бедне кукавице и нисте спремни ни да вам нокат одсеку, него што се бре куробесате кад сте цигиши?

    46. Lazar каже:

      Циго, супер чукун дедове ти нису стрељали Љотићевци, тебе су зјбали. Они нису смели да убију ни бубашвабу. Сва стрељања вршили су Немци. Чак и у вашим булајићевим филмовима је јасно да су све рације спорводили Немци. Негде сам чуо да су Љотићевци често ватали Цигане по граду и мењали их за Србе у строју. Схватам што их мрзиш, имаш генетске основе. Такође заборављаш да напишеш због чијих акција су вршили рације и стрељали људе као и зашто су те акције спровођене САМО У СРБИЈИ. Ђбре једно комунистичко!

    47. моћни Ђоле Јанговић каже:

      „Негде“ сам и ја чуо да су им швабе делили искључиво маневарску муницију..:))
      Негде сам чуо да си завршио осмољетку, али ја у тај „извор“ слабо верујем….

    48. Lazar каже:

      Јес Швабе им дале сву ингеренцију а оне отишле у Берлин, Љота окупирао Србију и стрељао по њој. Тако кажу усраше а и ти ниси ништа другачији вем те у уста шкрбава, пургеру.

    49. Aljeka каже:

      Господине друже, свака вам је златна. Само не знам где су ми остали ботови! Ма почећу да стрељам!

    50. Херцеговина каже:

      Матере ти какве сад везе има Мита Љотић, кад је чланак о Ковачевићу????

    51. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Па човек тврди да је само ковачевић уживао у убијању, а да су сви други жалили што морају да убијају…

    52. Lazar каже:

      Не знаш ти буразере, Мита Љотић копао јаме по Херцеговини. А и Мики Маус је, само није Сава. Ма де би комунисти тако нешто радили?

    53. Lazar каже:

      Љотић Србе није убијао, само комунисте.

    54. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Србе…

    55. Lazar каже:

      Да, бивше Србе. То сте ви, комунисти и хрвати, зато се и држите заједно.

    56. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Сам си Хрват, тако се и понашаш, ја сам Србин, Српства се одрекао нисам…

    57. Lazar каже:

      Јеси, јеси .. оног момента кад си се назвао комунистом.

    58. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Ја сам Србин, Српства се одрекао нисам, иако сам комуниста.

    59. Lazar каже:

      Јеси, јеси, као и Сава Ковачевић што је био

    60. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Е, ај не једи говна више…

    61. Lazar каже:

      Не једем те.

    62. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      мене не, али себе да…

    63. Lazar каже:

      Изебо си ме ко папир љубу, тј тебе … са све садржином.

    64. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Да, тебе…

    65. Lazar каже:

      Каже се од мене усрашо ал ти ни то не дам. Тутањ на јутарњи.

    66. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      ,,Да, тебе…(сам изебо…)“, тако да знам шта сам хтео да кажем, усрашо…

    67. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Слажем се. Не треба убијати „из уживања“ није здраво, него треба убијати из нужде, а када се зарати, нужда је свуда око тебе, сваки дан и сваки сат.
      Како си ти закључио да неко убија из уживања па још од пре 70 година, лепо нисам паметан? Поверио ти се Сава? Или је можда плакао на рамену твоме деди, попу, бог ће га свети знати..:? Али је веома занимљива та ваша вадикална лакоћа лепљења етикета и тврдњи које ни бог не може доказати… Али ако нам кажеш „кеве ми миле“, поверовћу ти сваку реч!.::)))

    68. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Зеломире, тај твој српски народ како се плашио, тако је и прошао.. Као што и данданас пролази овако усран од страха пред драмосером и психопатом кога је изшколовао ваш узор патриЈоте Воја Јода, зеничка кучка и јебаљка…

  4. fićo каже:

    Све похвале за овај текст мајсторе, ко си да си.То је био херој,народни.Сад исти које је он убијао,поново раде то исто,а Саве нема.

    1. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Кад је неко зајебан, онда је зајебан… мајку им јеебемо натофашистичку.::)))

    2. Деда каже:

      О „народном херојству“ поменутог је можда најбоље сведочио његов саборац Др Саво Скоко у својој књизи „Крваво коло херцеговачко“, о злочинима и зверствима друга Саве „Рамба“ и другар’це Драгице Правице и осталих другова и другарица са другом Титом на челу, осмоструким народним херојем, троструким доктором наука, највећим сином народа и народности.

    3. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      А шта ако је тај који је писао књигу лагао…

    4. Деда каже:

      Каква приземна логика, какво приземно размишљање. Оспораваш стручност и непристрасност Сава Скока ? Аргументуј. „А шта ако је тај који је писао књигу лагао ?“ Стварно си комесар. Слика и прилика.

    5. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Ја верујем само изворима(архивска грађа, документи, аутентични записи и слично), а нечија књига је нечије виђење стварности, и таквим стварима је лакше манипулисати. Само су извори сведочанства која су најближа истини

    6. Деда каже:

      Ти си фанатик и као такав не можеш да схватиш да је пок.Саво Скоко био признати и познати историчар и да је при писању своје књиге (коју ти лежерно, онако СКОЈ-евски, посматраш као љубавни викенд роман, као неко „виђење стварности“), која је сачињена на основу обимне историјске грађе, докумената и сведочења и која је веома озбиљно дело, сам као учесник поменутих догађаја, најнепосредније, најобјективније и најтачније могуће сагледао страхоту злочина на тромеђи. Управо је та „књига“, како је ти поспрдно називаш и са очигледним омаловажавањем, један од страшних подсећања и споменика дивљању и иживљавању дивљака, звери и злочинаца који су преко ноћи постали „народни хероји“.

    7. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Схвати, друже, то није никаква приземна логика и размишљање и поспрђавање, већ рационални поступак једног историчара коме је прего главе лагарија, јер ова земља је пуна лажи и обмана, те зато не желим да олако поверујем у све што чујем, све проверавам, по више пута…

    8. Деда каже:

      Нисам друг, а ти ниси никакав историчар, ако мислиш на себе. Историја је наука, а ти ниси научник.

    9. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      А по чему ти знаш шта ја јесам а шта нисам?

    10. Деда каже:

      Врло је лако закључити. Довољно је прочитати пар коментара.

    11. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Веруј ми да није. И управо ту људи праве огромну грешку, нарочито кад крену да о мени праве закључке…

    12. Спира каже:

      довољно погледати одос коментара и лајкова Све је ти јасно .

    13. Lazar каже:

      Ма јок, није он фанатик, чини ти се .. ахахаха

    14. Дуња каже:

      Саво Скоко се храбро борио против своје комунистичке острашћености и жртвовао се напредујући у ЈНА до највиших чинова, када је 1991 и касније, за потребе КОГА?????? решио да Србима открије „непознату“ истину???!!! коју смо сви, са фамилијом из различитих српских крајева знали!!! да су се крвнички сатирали комунисти (партизани) и четници…те да је то најважнија истина о којој данас Срби морају да разговарају исуканих ножева и да то овако мројни истерају до последњег Србина….колико глуп и колико покварен треба да буде онај ко не запита вајне историчаре ЗАШТО 1991???? За кога је радио господин Скоко?? за Србе? не баш …

    15. моћни Ђоле Јанговић каже:

      За удбу, нашу судбу..
      Ваљало је преписати народну имовину на себе и на своје синове, а то брез новог рата и „контрареволуције“ НЕ ИДЕ лепа моја…

    16. Дуња каже:

      А кажу да проклетство иде на потомке све брже….

    17. ЏЕРОНИМО каже:

      Дуња , овде си прилично конфузна тако да те нисам најбоље разумео.
      Мораш бити јаснија и конкретнија.
      Саво Скоко је био врстан историчар. Сви који су га знали имају и дан данас позитивно мишљнњ о њему. Наравно сем српских нацоша који су га мрзели и осуђивали из два разлога. Прво што је био непоправљиви Југословен и један од ретких неискварених комуниста који је остао одан изворној идеји комунизма. Други разлог је што је почетком деведесетих у старту отворено критиковао сулуду политику Милошевића и указивао на опасност куд ће нас таква политика одвести… А где нас је довела, то данас на велику нашу жалост – сви видимо и знамо!!!

    18. Đurišić каже:

      Pretjerivanje. Iako ne cijenim mnogo Miloševića, činjenica je da smo do 2000. bili nezavisna država.

      Milošević jeste u početku bio američki čovjek, školovao se u Njujorku, ali im se neprimetno otrgao .

      SRJ je u periodu od 1992-2000 imala određenu dozu nezavisnosti kao nijedna druga zemlja u Evropi, i to je zasmetalo NSP (SAD, NATO, EU i ostalim razbojnicima). S toga su odlučili da nas iznure sankcijama, a kad ni to nije pomoglo, rješili su da nas bombarduju 1999. i da nam otmu suverenitet nakon 2000 (naivni narod je mislio da će biti bolje, a postalo je samo gore).

    19. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Поставља се очигледно питање: а што су херцеговци и остали црногорци дозволили да се над њима иживљава звер, дивљак и злочинац Сава као да им није доста било иживљавања звери Лубурића и Павелића?
      Да ли имаш неки логичан одговор, мене то мучи годинама док гледам ову чемерну Србију од оне храбре епопеје из лета 1999. па до данас, где је изгубила у трулом миру више глава него у целом рату 1914 – 1918. ?

    20. Дуња каже:

      Лажов??? Да ли бисте Ви имали душу, да после увида у такве покоље останете у ЈНА и остварите овакву каријеру??? Колико има истине питање је, али, на нашу велику жалост, има је и није мала… биографија истинољубца који се истине сетио кад је пљување по комунистима ушло у моду (после `90тих), то баца велику сенку на историчара и још већу на Човека (да не заборавим није био Србин, радије је као и већина, био Југословен) –
      „Саво Скоко (Југовићи, Гацко, 4. јануар 1923 — Београд, 20. септембар 2013) био је српски историчар и пуковник ЈНА.
      Био је уче­сник НОБ-а. Завршио је основну школу у Фојници а гимназију, Пешадијску официрску школу и Филозофски факултет у Београду. Од 1966. до 1968. похађао је постдипломске студије на Филозофском факултету у Београду. Ту је 1968. магистрирао са тезом Спор Србије, Бугарске и Грчке око Македоније и Балкански савез и докторирао 1974. дисертацијом Други балкански рат 1913. Проучавао је војну историју Србије у 19. веку, Балканским и Првом светском рату.
      За за­слу­ге у ору­жа­ној бор­би про­тив фа­ши­зма, од­ли­ко­ван је Ор­де­ном за хра­бро­ст – два пу­та, Ор­де­ном за­слу­га за на­род са сре­бр­ним зра­ци­ма и Ор­де­ном брат­ства и је­дин­ства са сре­бр­ним вен­цем, а за мир­но­доп­ске за­слу­ге у из­град­њи и мо­дер­ни­за­ци­ји Ору­жа­них сна­га ФНРЈ: Ор­де­ном за вој­не за­слу­ге са сре­бр­ним ма­че­ви­ма, Ор­де­ном На­род­не ар­ми­је са сре­бр­ном зве­здом и Ор­де­ном На­род­не ар­ми­је за злат­ном зве­здом. До­би­тник је Де­цем­бар­ске на­гра­де ЈНА и Пла­ке­те Са­ве­зног од­бо­ра СУБНОР-а.“

    21. моћни Ђоле Јанговић каже:

      А шта ако је Скоко имао неку међусобицу са Савом као што је то случај под обавезно међу нама Србљима? Као што видиш, овај портал тако функционише; неки одвали да је Мита Љотић морални победник а Недић српска мајка и да су комунци изгубили рат и каже „кеве ми миле“!
      А када му тражимо доказе, онда те запљуне да си несрбин, издајник и О ГАДОСТИ : „комуњара“ као врховни разлог за дисквалификацију?

    22. Деда каже:

      Одлична ти је логика и расуђивање: Скоко се посвађао са Савом и онда је Скоко измислио јаме, стратишта и злочине, да напакости другу Сави „Рамбу“. Замисли, успео је да измисли и жртве и то српске, а измислио је и злочинце. Алал му вера, а и теби ! И најслађе за крај: обавезно су ту Мита Љотић и Недић. Највероватније су и они учествовали у погрому Срба у Херцеговини. Да, тако је, браво воћни ! Ти си један небрушени дијамант, мали Ђокице !

    23. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Понављам питање моралним ауторитетима: ЗАШТО су жртве дозвољавале да се овакви над њима иживљавају? Зашто се нису организовали и одбранили? Чему служи ово бесконачно кукумавчење о изгубљеном рату пре 70 година, ако не оправдавању данашњег дефетизма и кукавичлука?
      Ко је победио у 2. св. рату и на чијој страни?
      Да ли сте ви господо „моралисти“ на страни Мите Љотића или на страни Саве Ковачевића, а то су неспорни савезници две зараћене и супротстављене стране у светском рату?
      Може ли простије?

    24. Деда каже:

      Нереална количина подметања. Ма да, какво кукумавчење, какав дефетизам и кукавичлук. Ти непријатељи, бачени у јаме и побацани по „пасијим гробљима“ нису разумели да су сметња „победи“ и „револуцији“. Шта ми сад ту има да кукамо због тих непријатеља. И наравно, реченица се не може завршити без Мите Љотића. Лажна дилема, смешна аргументација. Сава Ковачевић је ратни злочинац, мутне биографије и прошлости. Мита Љотић, твоја омиљена личност је колаборациониста, што га дисквалификује у сваком погледу. Што више пишеш, показујеш своје елементарно неразумевање света око себе. Данашњи дефетизам и кукавичлук је управо последица те сјајне „победе“ и разваљивања свих традиционалних вредности српства, укључујући и морал који ти тако снажно презиреш. Дивљаштво, мржња, аутошовинизам, безбожништво, бахатост, простаклук и осећај кривице су стања духа које су управо „ослободиоци“ и „победници“ брижљиво гајили, черечећи, уништавајући и сакатећи српски народ, бришући традицију, идентитет, веру и свако људскост. Да ли се плаше преостали револуционари и њихови дични биолошки и идеолошки наследници сада своје „победе“ или оног кога су победили ? Или можда страхују да не изгубе привилегије и туђе куће у којима се башкаре, туђу муку, крв и зној које лежерно крцкају и баштине. Јасно је потпуно ко је побеђен. Несрећни српски народ. Иронија судбине, све у шта су се другови заклели у Дрездену, све су испунили. Југославију су уништили, монархију су укинули, сломили су „великосрпску хегемонију“, сломили су кичму српском и православном народу, створили су имагинарне нације и народе и „ослободили“ их од српског тлачења и окупације. Величанствена победа, другови !

    25. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Схватио сам.
      Ти си дакле кукавица јер ти је Сава Ковачевић и његов комунизам сломио кичму великосрпске хегемоније.
      Да није, да те нико није тако испрепадао, ти би данас био највећи хегемон и уз то нарочито морални победник…:))))
      хахахахахахах….

    26. Деда каже:

      Како водити било какву иоле озбиљну дискусију са неким коме је интелект на нивоу детета од десет година ?

    27. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Па лепо: побијеш његов „ниво“ од интелекта..:)
      Него, да скратимо срање деда; јеси ли ти другосрбијанац?

    28. Деда каже:

      Ти си неваспитана битанга ! Ти мене то да питаш и да ме вређаш ?
      При томе ме називаш и кукавицом ? Имаш ли мало васпитања и образа ?

    29. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Зашто сам неваспитана битанга и зашто те вређам једноставним питањима?
      Јеси ли или ниси, покушавам уочити разлику? Овако из свега што си досад нажврљао, ја је не видим. Можда је други виде, али мени измиче ..:)

    30. Деда каже:

      Какав „другосрбијанац“, човече Божији, јеси ли ти при чистој свести ? Шта сам ти толико згрешио да толико грчевито желиш да ме увредиш ? Не помињи ми те аутошовинисте и љигаве, безличне протуве.

    31. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Па каква је разлика између твог дефетистичког трабуњања и лапрдања рецимо једног Ст. Протића?
      Ја је не видим. Дакле све сама јадиковка за „кукавним српством“ и изгубљеним српским господством од стране јачих, суровијих и неморалнијих, а онда трк у амбасаду по инструкције и дневну заповест код истих тих који жаре и пале од дана Саве Ковачевића и Недића па до данашњег дана?
      Јер „само да нам деца не гину“… „шут не може са рогатим“… „беганова мајка не плаче…“
      Па све је то говорио и Мита и генерал Недић , а онда апсио и терао у Главњачу оне који би да се мало потуку са убицама своје фамилије???
      Наведи ми своје различито мишљење од мишљења Недића, Тадића, Шулета, Чеде, Чанка, Вучића, Ст. Протића, Пешићке, Павићевићке, или Мите Љотића…:)))
      (њега сам морао за крај..:)))

    32. Деда каже:

      Не вреди да пишеш о српству, јер заправо и не осећаш и не знаш шта је то. Смета ти што српство није безбожничко дивљаштво ? Где видиш дефетистичко писање ? То што пишеш неповезано и мешаш појмове нема никакве везе са оним што сам писао. Настави са својим узорима и настави са вређањем. Хвала ти, то је баш лепо што ме поредиш, односно моје мишљење са тим битангама. Лупеташ, сурово.

    33. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Да закључимо: Ја не знам шта је то ваше „српство“ јер сматрам да се српство треба бранити свим силама биологије, физике, хемије и математике, а ти у име својих морализатора и то радикалних, сматраш да је српство тихо нестајање „шаптом падајући са моралних висина историје?“
      Јесам ли бар сад у праву?

    34. Деда каже:

      Наравно да не. Српство не познаје дух, атмосферу, психологију и менталитет зверињака коју упорно комунисти и други „бициклисти“ усађују огњем и мачем у мозак и гене већ деценијама. Други део не заслужује ни коментар. Поново твоја „песничка слобода“, само што си се доста занео.

    35. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Па како да српство није победило пре 70 година кад је толико напредније, савршеније и моралније од комунистичког „бициклизма“?
      Зајебо се народ? Опет? ..:)))
      Како да српство не побеђује данас кад је сад још напреднија „иначица“: СрБство v.2, под администрацијом вас образованијих и софицистиранијих вадикала него оних Митиних? Опет луд народ, не види, слепци, дивљаци…:)

    36. Lazar каже:

      Није победило јер је окупатор нашао слине попут тебе који ће фанатично да га бране за тањир маренде и пензију од дваест иљада.

    37. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Који окупатор је нашао кога да га брани? Швабе и талијани нашли Саву уместо твога Мите Љоте да их брани??? Ја браним данашње окупаторе од твојих љутих укољица Воје Јоде Шешеља и трпача му Усније Вучића???

      Хакала па ти си данас дуво у шупље говно, а после си појео лулу, толико си се отровао, куцкаш бесмислице и „радиш“ за вашу колаборантску ствар баш као и онај балијица ЕУинформер за његову еуробију..:)))

    38. Lazar каже:

      Мене за шешељугу заболе мање него тебе гомно једно балијско. Али си се открио јер толико шешеља мрзе једино Хрвати јер вас је провалио да сте покатоличени Срби. Сад знамо ко си стокко пургерска јевем те у уста шкрбава. Сктер гомно усрашко!

    39. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Хакала ниси ми одговорио зашто српство никако да победи јер су сарадници окупатора комунисти више фанатични од србенди који нису сарадници… например Љотић и Недић?
      Шта је њима фалило да буду више фанатични? Маренда???
      Шта треба од маренде да се да теби, усраном герилцу, деда-баби и осталим шешељугиним џедај витезовима па да вам порасте фанатизам и срушите данашњу окупацију?
      Оћете пензије одмах после навршене двадесете године? Да ли бисте онда цептали од фанатизма? …:))))

    40. Lazar каже:

      Ханџар Мухареме, удружење комуниста, усраша и вас маренда циганштура који би за сендвич продали своју кеву је поразила српство. Зарадио си ти своју пензију као велики капо у њиховим редовима и та наказа на слици је само симбол твог менталног склопа и људске беде коју представљаш. Хааааааак пу!

    41. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Још увек ми није јасно како су србенде Недић и Љотић могли изгубити од такве беде и мраке а били су на таквим моралним висинама?!
      А ја сам ратовао са 19 земаља НАТО и нису успели да ме поразе и да уђу у Србију!
      Па ми никако није јасно како то ви неборци, дезертери, кукавице, фуњаре, колаборанти и остале цигањштуре уопште видите ПОБЕДУ, јер је она стран појам вашем унутрашњем склопу миша ???!

    42. Zelimir каже:

      Преценио си га он је интелектуалнона нивоу мајмуна и то не шипанзе него бабуна. Са бабуном се не дискутује него се бабун затвори у кавез или се пусти у неку ђунглу а никако и никада међу људе. Поздрав

    43. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Зеломире попаси ми ђунглу међу батацима, а онда нежно прогутај моју мајмунску питончину, кркане вадикални…:)))

    44. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Љотић и Недић су учествовали у погрому „својих“ Срба у Србији. У чему је разлика? И овде раздвајате Србе на „србијанце“ и остале?

    45. Деда каже:

      Покушај да се ослободиш јако ружне навике да подмећеш. Да, обојица имају велику одговорност за жртве у „Недићевој“ Србији. Тренутно су тема жртве комунистичког дивљања у Херцеговини, пуњење јама невиним Србима и „пасија гробља“, односно „Лијево скретање“ другова револуцинара, „победника“. Или их њихова „победа“ и „револуција“ аболира од злочина ?

    46. моћни Ђоле Јанговић каже:

      ШТА подмећем? Тренутна тема је комплетан 2. св. рат и грађански рат у краљевини Југославији.
      Пуњење јама невиним Србима је била општа појава, пунили су их сви, и ја стално постављам питање зашто су то Срби себи дозволили?
      Не занимају ме моралне приче, јалово православно моралисање и надмудривање, занима ме проста биологија: Како смо себи дозволили да нас тако натоциљају, обезглаве и сјебу у мозак да смо сами ишли на стратишта и у том рату изгубили најмање 2 милиона глава?
      Никога победа не аболира од злочина ако има неко да их суди и осуди.
      Као што видиш, и дан данас им дају ордење.
      Па те поново питам заједно са овом вашом целокупном вадикалном гологузијом:
      – Да ли ћете се борити или ћете кењкати, држати моралне и поучителне говоре док вам данас спремају нове јаме?

    47. Деда каже:

      Вређаш и пљујеш, то су ти сви аргументи. Нити сам „вадикалац“ нити ћу да дозволим да ми један простак попут тебе спочитава кукавичлук. Ја сам своју оданост Отаџбини показао на ратиштима и нећу тиме да машем, спреман сам сваког тренутка да положим живот на Олтар Отаџбине. Веће светиње од Отаџбине, свете мајке, нема. Иритантно је твоје подметање, безобразлук, приземно пљување, неразумевање, конфузија и потпуна збрканост и пометња.

    48. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Кад си то показао спремнос’ у којим догађајима, у којим једницама које војске и ко су били командири и команданти? То је бар лако проверити..:)
      „спочитаваш“ ме на хрватском, пуна ти уста светиња и светих мајки, бујица тешких и кардиналних речи, а овамо велики ратник који се гади убијања и боји се још увек Саве Ковачевића…:)
      Кад си то спреман да „положиш живот на Олтар Отаџбине“? Само кад однесеш лек тетки?

    49. Деда каже:

      Хрватски језик НЕ ПОСТОЈИ, тако да не постоје ни „хрватске“ речи, осим некаквог накарадног новоријека, склепаног на брзину и силу, аутошовинисто. Ратник није хладнокрвни убица и дивљак, већ витез, часни хришћански, богобојажљиви војник. То је теби потпуно страно, као и многе друге ствари. Теби је то непојмљиво. Клањаш се злочинцу, звери у људском облику, дивиш му се. Превршио си сваку меру својим пљувањем, вређањем и понижавањем. То је бескрупулозан безобразлук, неваспитање и простаклук. То си ти ! Ја теби да се легитимишем ? Спрдаш се са светињама, ратом и одбраном отаџбине ? Ништа ти није свето ! Одби !

    50. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Не постоји ни хрватска држава дабоме ни њихова војска ни најновије швапске хаубице, ни Кајова хеликоптери којима их билдује УСА!
      Лепо је бити далтониста са моралним императивом, али таквих су пуне јаме. Ја се не дивим злочинцу, дивим се ефикасности јер она обезбеђује опстанак, напредак и победу, а гаде ми се дефетисти, кукавице и дезертери пуни бомбастичних речи, празних заклетви и моралисања којим крију своју моралну голотињу.
      Бујица твојих увреда коју логаритамском прогресијом од јутрос појачаваш, говори да си се погубио и да сам те поколебао, што је и био циљ. Доста ми је шупљака. Ти наравно нећеш одустати, једино шта ти је преостало је упорност у корачању до провалије да „положиш живот на Олтар…бла..бла…“ :)))

    51. Деда каже:

      Потресен сам и бесповратно поколебан овако мудром беседом ! Још један макијавелиста, „Србенда“, бранилац и душебрижник националних и државних интереса – циљ оправдава средство ! Браво ! Моје увреде ?! Сада сам и „шупљак“, „дефетиста“, „кукавица“, „дезертер“ ? Можда сам и сам Мита Љотић, лично. Ти збориш о моралу ? То је апсолутно страна категорија теби, по твом излагању. Твоје фантазије су засениле све што се овде могло прочитати. Настављаш да подмећеш, искривљујеш, вређаш, приземно пљуцкаш. Не могу ти помоћи. Погубљен сам и поколебан, из корена. Коначно и мени то да се догоди. Да ме један тако трезвен и озбиљан саговорник својим снажним аргументима и још мудријом и надасве просветлујућом беседом „погуби“ и поколеба. Сјајно! Ту је и подршка у виду истомишљеника. Скупило се лепо друштво. Наравно, поређење са долепоменутим дрипцима и битангама је одвратно и увредљиво.

    52. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Наравно да си шупљак и лелемуд. И то један од већих што се овде скупљају.
      Смета ти Макијавели? Што, јел што је био католик или што се као и сваки „друштвенополитички радник“ током целе историје шлихтао властима које увек држе чантру и кључ од касе? ..:))
      Требало би да ти је близак.

    53. Деда каже:

      По расуђивању и резоновању и ставовима, изгледа да је теби веома драг и близак.

    54. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Ниси одговорио, него се фемкаш као фрајла..:)

    55. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Питао сам те да ми наведеш јединице у којима си ратовао за Олтар Отаџбине; њихове командире и команданте, а теби је то спрдање???
      Твоја служба је сувише „света“ а да би била позната? ..:)))
      О твојој служби само анђели смију знати и певати? хахахах….

    56. Деда каже:

      Ево, сада ћу да се легитимишем, одмах, и да ти се исповедим, друже комесару. Заслужио си, нема шта. Спрдање је оно што ти радиш, увек и у свакој прилици овде, омаловажавајући свакога ко није на „линији“. Једноумље. Одмах је „другосрбијанац“ и ко зна шта још. Ти си ванвременски мудрац, безгрешни, прикључен на извор мудрости, о, пресветли. Настави да се спрдаш. Ко си ти да било шта тражиш од мене и са којим правом ?

    57. моћни Ђоле Јанговић каже:

      А што ти је тако тешко да кажеш: Служио сам од тад до тад у тој и тој јединици под командом тога и тога?
      Какво је то „исповедање“, то би требало да ти је дика и част да се јавно похвалиш?

    58. Lazar каже:

      Нису их пунили сви ЈНА лажовчино јбо те Тита, само твоји циго, само твоји. Усраше и комунисти.

    59. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Напуним ти шкрбава уста и цигањско дупе Хакала! Маарш терај то железо у Крњачу! :::)))))

    60. Lazar каже:

      Јес то у моди ал немој да си толики хомић Мухареме, постаћеш градоначелник. Ајд назад на пендрек.

    61. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Госпођо/другарице, ја нисам рекао да је он лажов, ја сам само рекао да је данашња Србија пуна лажи, са свих страна, и да је много тешко данас наћи истину…

    62. Lazar каже:

      Теби једино Броз није лагао :)))

    63. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Лагао је и он…

    64. Спира каже:

      Да ли си се запитао дали сами титови сатанисти увек писали истину??

    65. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Нису сатанисти и нису увек писали истину…

    66. ЏЕРОНИМО каже:

      О чеми ти то баљезгаш човече. Саво Скоко је један од најобјективнијих историчара. И велики човек. Он у тој књизи описује зверске злочине усташа над српским живљем у околиони Гацка.
      Ако ти тврдиш да је то комунистичка пропаганда и да тај покољ нису извршиле усташе него Саво Ковачевић, онда се ти стављаш отворено на страну усташа!!!
      Ево ти линк па прочитај:
      http://www.zlocininadsrbima.com/Knjiga.aspx?Naslov=%D0%9A%D1%80%D0%B2%D0%B0%D0%B2%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE-%D1%85%D0%B5%D1%80%D1%86%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%BE-1941-1942

    67. Деда каже:

      Поново ти узимаш некакве памфлете. Прочитај оба тома, па ће ти бити јасно. На тој страници су намерно или случајно изостављени наводи и документовање партизанских злочина. Ја нисам ништа рекао негативно о Саву Скоку и његовом делу, већ о фалсификаторима који „изостављају“ делове о партизанским злочинима. Тај линк не вреди лулу дувана због необјективности. У књизи је итекако документовано све што је било доступно у вези партизанских злочина поменутих другова и другарица потоњих „народних хероја“, њихових „херојстава“ по јамама и стратиштима. Не подмећи и не искривљуј оно што је написано. Или ниси добро разумео ?

    68. ЏЕРОНИМО каже:

      Ако си имао доказе да је његова књига фалсификат зашто то ниси изнео у јавност. И зашто ниси оптужио С.Скока док је још био жив.

    69. Деда каже:

      Или си безобразан или злонамеран. Када сам написао за књигу да је фалсификат или када сам оптужио Сава Скока ? НАВЕДИ. Напротив, навео сам дело Сава Скока као веома вредно, не само поменуту књигу, већ и остатак.

    70. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Не деда, него си ти или безобразан или глуп или излапео па не капираш да си сам себи ускочио у уста и прогласио књигу С. Скока фалсификатом када си пре само сат два тврдио да је „нешто изостављено“, а што „документује партизанске злочине“! Откуд ТИ знаш ШТА је изостављено? Писао си ту књигу заједно са Скоком? Лекторисао си му?
      Овде се не поставља питање да ли су партизани чинили злочине него да ли су валидна разна сведочења која покушавају у данашње време да „поравнају“ историју и релативизују и победу и пораз и злочин и праведну борбу…

    71. ЏЕРОНИМО каже:

      Деда се губи, очито да му је господин Алцхајмер дошао у посету.

    72. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Крије му ствари по кући стару јеебо своју.::))

    73. Деда каже:

      Ја тебе Сердаре, ти мене Војводо, а обојица изгубљени, нити нешто разумете, нити читате написано! НАПИСАО САМ ВЕЋ НЕКОЛИКО ПУТА, ДЕЦИДНО, ЈАСНО, ДА НЕ НЕГИРАМ ЧИЊЕНИЦЕ ИЗ КЊИГЕ, ВЕЋ ГЛУПОСТИ НА САЈТУ КОЈИ ЈЕ НАВЕО ДРУГ КОМЕСАР, НА КОЈЕМ СУ ИЗОСТАВЉЕНИ НАВОДИ О ПАРТИЗАНСКИМ ЗЛОЧИНИМА ИЗ КЊИГЕ !

    74. Деда каже:

      Шта је са тобом ? Јеси ли површан, неписмен, незаинтересован, излапео, безобразан ? Нисам негирао чињенице из књиге, већ глупости и памфлете са сајта који је твој друг комесар потурио, где је намерно изостављено било шта о партизанским злочинима. Да ли је то толико тешко разумети ?! Треба ли да ти цртам ? То сам већ неколико пута написао, а ти или не читаш или не схваташ. Велика наука.

    75. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Цитирам из твога коментара од синоћ :

      …“На тој страници су намерно или случајно изостављени наводи и документовање партизанских злочина.“

      А реч је о књизи?! Мораш се прецизније изражавати па нећеш бити погрешно схваћен. Наравно да велика већина није имала штампано издање, али то не дисквалификује њихова мишљења. Нарочито да је Скоко писао књигу о СВИМ злочинима над херцеговачким Србима, а ти филтрираш само оне који се теби „допадају“…
      Поново: Идеолошке наочале за догађаје из 2. св. рата не доприносе решавању данашњег стања и исте опасности која нам се спрема!

    76. Đurišić каже:

      Mnoge stvari su preuveličavane. Kao i Jasenovac. Nigdje nema podataka da je ubijeno preko 700.000. Ubijeno je svega 40.000.

    77. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Паљба усташо! Терај се своме усташком Цетињу јеебо те Лемо..:)

    78. Đurišić каже:

      Otvori usta, sere mi se!

    79. моћни Ђоле Јанговић каже:

    80. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Намести сестру монтенегрински усташо пријебало ми се.::))

    81. Херцеговина каже:

      Ја се извињавам, тек сад читам твој коментар, исто написах.

    82. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Победник у грађанском рату и револуцији на територији краљевине Југославије у току 2. светског рата!
      Па човече заобишао си му најважнију титулу!??? Има ли важнија од ове?
      Да није ова:
      Морални победник и носилац ордена: Прва Труба Пацифизма са лабудовим мудима и укрштеним мачевима можда? :::)))

    83. Lazar каже:

      Мухареме, не гутај петролеј, виш да ти се гасе лампе.

    84. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Хакала зажвали ми петла , немо’ да сад зовем Џасмина…

    85. Lazar каже:

      Прво га извади из уста циго, немој да се лижеш ко авлијанер

    86. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Џасмине, Џасминеее.. дира те Хакала!
      Остави га Хакала јеебо ти матер сввоооју!

    87. Lazar каже:

      Дај бре Циго сачувај си матере, требаће ти за касније. И извади комесара из уста. Ахахаха

  5. урбана герила каже:

    Комунац.дезИНФО по свом таблоидиотском лажовском обичају, додаје наслове који немају везе са текстом. У хвалоспеву овом кољачу кога је лично Тито наредио да убију, јер је изгубио контролу у зверству, па су га се плашили- комуњара Златановић од убијања разоружаног заробљеника прави херојство, а додаје и измишљене четнике (као обавезне ,,домаће издајнике“). И ту су наравно ,,приче партизанке“ о одавно раскринканим лажима: ,,седам офанзива“ и остала комуњарска митоманија. Пре неки дан пљувачина по Светом Симеону Мироточивом, свако мало некрофилско дивљење другу Тити, све чешће режимска пропаганда… шта је следеће смраде издајнички? Овде одувек смрди на дно таблоидиотизације, сад полако иде у отворено антисрпску пропаганду!

    1. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Не прди љотићевска будалетино! Прочитај текст, не гледај само наслове јуне неписмено!
      Лепо пише: …“ Савин саборац Велимир Вецо Радичевић, народни херој, коме је уочи 9. маја 2015. руски амбасадор Чепурин уручио одликовање Владимира Путина, причао је:“
      То је било пре две године папак!

      ГДЕ је орден Владимира Путина неком љотићевцу???
      Или ти имаш нешто против руских ордена хитлерињо?! Теби су дражи гвоздени крстови можебит’…?

    2. урбана герила каже:

      Ха, ха ха, и шта велиш, прочитај текст?! Па павијане црвенгузи, шта си ти прочитао од тога што лупеташ у мом коментару? Рекао ваш друг ,,народни херој“?! Рек’о друг Тито, стигла директива из ЦК, било у касарни на информисању, написале новине, рек’о ТВ дневник! Па ти си још у ЈНА ретарде, браниш ,,тековине револуције“, лик и дело друга тите! :))) неки дан се ишчуђаваш како може неко ,,боље од новинара да зна“ шта се се десило негде, па вас преостале бисере из титове армије треба ставити у посебан зоолошки врт, да се изучавају једини сложенији организми на планети који функционишу без мозга!

    3. Велика Mетла каже:

      Ко се једном инфицира комуњарством та инфекција из њега НИКАДА не излази,нажалост! Не знам само треба ли да будемо захвални Путину и на подршци полушиптарској багри у виду есенесоваца,и њиховг поглавице ПРЦедника им окупиране Смрадије?

    4. урбана герила каже:

      Зна банда црвена да је ово ,,мала земља, колики су они издајници“, па покушава да се чупа на Путина и Русију иако о њима нема ни помена, ваљда им нису на партијском информисању рекли да је Стаљин рикн’о, а комунизам у Русији проп’о!

    5. Деда каже:

      Као и увек, потпуно си промашио тему…

    6. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Не, тачно знам шта сам коментарисао.

    7. ПРОСВЕТАР каже:

      Немојте да се шлепујете сад уз Русе, они су њихову петокраку звезду у крви опрали у Отаџбинском Рату и кроз Стаљинов БОНАПАРТИЗАМ, то јест УНУТРАШЊУ КОНТРАРЕВОЛУЦИЈУ, што се у Србским Земљама под окупацијом војске троструког шпијуна, трбатог па фарбаног и колмованог мађарског чиве из Сегедина Џошуе-Јоже Амброза, никад није догодило!

    8. Комесар I Тимочког батаљона каже:

      Прање петокраке у Србији требало је да обави Милошевић, али касно је дошао на власт и у много ложем тренутку…

    9. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Шупак, питао сам те нешто, не шврљај около и не дописуј се са ад хок „савезницима“ већ мени одговарај : Путин је пре ДВЕ године окитио орденом Велимира Радичевића, саборца Саве Ковачевића а не Драже Михаиловића или твог Мите или Драгог Јовановића!
      Имаш ли коментар на ту просту чињеницу?

    10. ПРОСВЕТАР каже:

      Путин води светску политику као прави и велики шахиста па одликује и муслимане ако је потребно, еда би стекао нова савезништва!

      Руси су проценили да су у Новосрбијици титовске АНТИСРБСКЕ и ПРО-ЗАПАДНЕ комуно-сатанитичке формације из доба СФР Шугославије још увек на власти па мора да их одликује кад већ не може да их промени!

      Зато немојте да се шлепујете сад уз Русе, они су њихову петокраку звезду у крви опрали у Отаџбинском Рату и кроз Стаљинов БОНАПАРТИЗАМ, то јест УНУТРАШЊУ КОНТРАРЕВОЛУЦИЈУ, што се у Србским Земљама под окупацијом војске троструког шпијуна, трбатог па фарбаног и колмованог мађарског чиве из Сегедина Џошуе-Јоже Амброза, никад није догодило!

    11. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Шта велиш: шахиста дели ордење и муслиманима, јер није тако племенито православно скроман, децентан као ваш Тома Џибра..:))
      Вадикалац, џаба упадаш да појачаш ову своју шешељеву академску ботовију и коментарлук, џаба ти сугестиван ник нејм, џаба копираш свој надахнути пасус који фарба Броза говнима, не шлепам се ја ништа уз Русе ја само питам вас колаборанте са НАТО и ЕУ а који непрестано кењате о Русији и Православљу:
      Зашто и како се десило да Путин који је сукцесор руског Отаџбинског рата и Стаљиновог БОНАПАРТИЗМА толико цени и ордењем награђује борце партизане тог твог Џошуе-Јоже, а нимало не јеебе напоре да Србе и Србију сврста уз нацисте ваше непреболне срцу ране – Мите Љотића и Недића?
      Чак не осећа потребу да орденом окити нити једног од бораца Драже Михаиловића који је и званично признат као вођа другог покрета отпора?
      Можда неће да квари сјај америчких ордена које четници јајаре као што си ти више преферирају? Види човек колико цените његове ордене, па ко вели, да их дам онима који заслужују и цене гест!
      Што су Руси увиђавни лептејебо а? ..:)))

    12. don_kihot каже:

      Putin je odlikovao i Stipu Mesica za doprinos hrvatskog naroda u borbi protiv fasizma pa niko od Srba nije stavio prst na celo. Kremlj vodi politiku kontinuiteta od ’48. pa do danas a po toj politici prvi na boljsevickoj listi saradnika bili i ostali Ustase, drugi Komunci a prvi na listi remetilackih faktora uvjek ideoloski Srbi.

      A ti ustasoidno-poremecena crvenperko prestani seruckati nego lijepo ovde napisi gdje zivis?

    13. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Махмуте не мешај се у српске разговоре набијем ти Сенади свој црвени четнички уд до оба муд!
      Смрдибубо подмукла, мораш ли се пришуњати и усмрдети ионако смрдљиво место? Мало ли је сарадника нациста па си се довукао и ти ханџарлијо јеебо ти саборац Алија Изметбеговић матер!

    14. don_kihot каже:

      Cekaj malo, zasto ne zelis reci gdje zivis?

      Na ovome portalu jedino ti krijes rodno mjesto i Perun svoju nacionalnost.

      Kazi lijepo gdje zivis pa da nastavimo raspravu.

    15. Херцеговина каже:

      Сава Ковачевић, Владо Шегрт и Драгица Правица, Ерцеговци, највећи кр…вници свог народа.
      Описани су у књизи Сава Скока,,Крваво коло Ерцеговачко,,
      Колико су били изопачени и индоктринирани мржњом према ,,великосрбском,,елементу говори само једна сцена у селу Љубомир у фебруару 1942.
      Пред комшијама, убиии..јени су Срби родољуби:
      Атељевић Пајо
      Лечић Милован
      Буднић Трифко
      Лечић Гаврило
      Ковач Бранко
      Ковач Јово
      Ковач Вељко
      Ковач Раде
      Ковач Видак
      Ковач Гојко
      Ковач Душан
      Ковач Јанко
      Кашиковић Никола
      Кашиковић Крсто
      МијановићКрсто
      Милић Пајо
      Поповац Раде
      Сушић Перо
      Сорајић Перо
      Сорајић Трифко
      Томашевић Обрад.
      Послије убиии..ства, Драгица Правица сваком од ових Срба прилази и пу..ца из пи..штоља у главу????
      Сава Ковачевић онда наређује родбини побии..јених СРба да пјевају и играју??Руководство НОП за Ерцеговину тражило је да се прекине свака сарадња четника и партизана (која је и започела устанком у јуну 1941) у борби против усташа. Пошто наши локални комунисти нису хтјели да загазе у братоубии..лачку борбу, послат је Сава Ковачевић.

    16. Деда каже:

      Није то истина, друг Рамбо је само смакао пар „кулака“. Неће сељачка политика да кочи револуцију ! Шта је друг Рамбо био пре рата ? Исто што и његови другови револуционари, битанге и протуве. Ко је био већа битанга, ко је био дуже у затвору, био је бољи „револуционар“. Квалитетан кадар, прослављен и пре рата, а нарочито у рату и после рата. Велики родољуби, без дилеме. Часни и морални „људи“.

    17. моћни Ђоле Јанговић каже:

      ПОБЕДИЛИ су у рату моралисто! И данданас добијају ордене од једине светске силе која је нама братска и која је на нашој старни, која нас штити и без које бисмо давно НЕСТАЛИ!!!
      Да ли ти је ово довољно просто да схватиш како је јалово твоје лелекање и моралисање када се дискутује о рату, отпору окупацији и геноциду јеебем те дедава и килава!???
      Не расправљамо ко је већи верник, богомољац и пристојније васпитан. Расправљамо о времену када је било опстати или нестати…
      Ти и твоја група „моралиста“ сматрате да је љубљење гузице окупатору који је имао план истребљења по сваку цену – рецепт за опстанак, што се одлично уклапа у данашњи тренутак и „напоре“ велеиздајника Вучића и свих до Петог октобра 2000.
      Зато је ова расправа овако актуелна…

    18. Деда каже:

      Безобразан си, подмећеш и измишљаш, вешто манипулишући. Лупетање и блебетање на нивоу приче на локалној пијаци. Братска светска сила одликује и одржава контакте са онима које званична Србија постави, јеси ли малоуман да то не разумеш и не видиш ? Русија одликује онога кога званична, тужна, разваљена и изгубљена Србија сматра за „хероја“. Исто тако руски званичници, све по међународном праву, обичајима и протоколима одржавају контакте, преговарају и договорају са лудим Драмосером и његовом циркуском трупом. То није никакав доказ да они цене ту олошку булументу, напротив. Да су, као што нису, на нашу огромну несрећу и трагедију, Дражини борци „званично“ цењени као што заслужују, доказани родољуби, образовани официри и цењени војници, одликовани и многи од њих и прослављени у балканским и I св. рату, Русија би њих као званичне представнике Србије одликовала. Ти не разумеш то, јер је за тебе ово млаћење и блебетање врхунац интелектуалног домета. Држиш празне приче, покушавајући ниским и простим речником да дискредитујеш саговорника. Код тебе је хаос у глави, а то се види и по твом пискарању. Због твог става према моралу и осталим људским врлинама и вредностима који су имали и другови, завладало је потоње дивљаштво „ослободилаца“ и „победника“. Шта остаје од човека без врлина ? Дивљак и звер. Кога су победили, победниче посрнули ? Све ти се помешало у глави.

    19. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Ја безобразан, а ти си на моралном пиједесталу???
      Истовремено си толико бедан да лажеш самога себе како су Руси и Путин толики глупаци, сељаци и незналице, па им Вучић предлаже кога да награде орденом??? Ја „лупетам“, а онда ми после испод покажеш шта је право лупетање? …:))))
      Да ли си ти свестан своје моралне беде када овако упорно петљаш САМО да би вадио флеке своје глупости?
      Ти бре ниси у стању да видиш кад сам себе демантујеш а инсистираш на дискусији?
      Да ли си ти човече видео у Русији за сваки Дан победе реке људи који носе слике својих предака који су служили, ратовали и гинули у Црвеној армији Стаљина?
      Међу њима редован је и Владимир Путин са сликом свога оца?
      И ти овде тврдиш како ОН нема појма коме дели ордење и која дела у историји цени???
      Како те бре није срамота тог надимка који си себи дао и седе главе?

    20. Деда каже:

      Наставља се бесмислено и безнадежно твоје пискарање. Импутирање, искривљавање, безобразлук. Када сам написао да су Руси и Путин глупаци и где ? Поредиш Црвену армију и саборце друга Рамба и другарице Правице ? Теби стварно није добро. Не разумеш основне међународне и међудржавне односе, односе међу људима, обичаје и законе, а свугде се гураш и хоћеш свуда да се тртиш. Поредиш неупоредиво, браниш неодбрањиво. Потпуно си слуђен. Пљување ти неће помоћи. Штета је, ипак имаш неку енергију, али не умеш да је каналишеш и артикулишеш, тако да је све узалуд. Част и срамота су довека.

    21. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Трабуњаш човече! Зар ти је толико важно да будеш „морални победник“?
      Ево ти кажем: Сава Ковачевић је био убица и злочинац.
      Да ли ти је то довољно у реду?
      Даље: Био је толико зајебан да га нико од идеолошких противника није могао да смакне па је чак и његов шеф морао да прибегне хијенском методу напада с леђа!
      Какво пљување човече, кога ја пљујем то је ваша особина, вадикална. Ви вадикални патриЈоти имате најразвијеније жлезде за пљување, па то је очигледно, погледај ову тему!
      Шта ја не разумем, какве међународне обичаје боктеубио? Обичај да „међународна заједница“ следећи своје обичаје са здруженим снагама 19 најразвијенијих земаља Запада нападне једну малу Србију која није изашла изван својих граница и која је десет година под разарајућим санкцијама исте те „законите међу људима.. бла, бла трућ“…
      Шта је теби бре?
      Сад ти је и Црвена армија друштво хипика и деце цвећа? Они су швабу убијали моралним проповедима?..:)))
      Како те бре није срамота?

    22. Херцеговина каже:

      Под маском ,,борбе против окупатора,, спроводили су голу борбу за власт.
      Какви црни ,,кулаци,, у Ерцеговини???
      У јуну 1941 кад су се Ерцеговачки Срби дигли на устанак, дигли су се због усташких злочина. Није било говора ни о каквом дијељењу на ове и оне.
      У наше крајеве, био је упућен мајор Бошко Тодоровић који је послат од Михаиловића и који је припремио план чишћења усташа комплет источно од Неретве тј.напад на остатак ткз.оазе усташтва око Стоца и, најважније Кулу фазлагића, ђе је ндх наоружала неколико хиљада муслимана.
      Локални четнички командант војвода Петар Самарџић, предратни члан Земљ. странке, као проницљив човјек, тражио је да се преко радија огласи министар Гавриловић из Београда и изда као, неки проглас…да не наводим све.. у коме се између осталог каже..Браћо Срби…послије рата, доћи ће на ред политика и народ ће се слободно изјаснити..
      Међутим, комунисти видјевши да се народ све више окреће ЈВУО, правилно су процијенили да ће изгубити источну Ерцеговину као своје упориште,(у западну су крочили тек 1945???) и да ће им борба за власт завршити и прије него је почела, праве засједу и у ноћи 19 на 20 фебруар 1942 убии…јају мајора Тодоровића са 20 локалних дјечака (скоро сви имали по 18 до 20 година сем једног старца)у Кифином селу.
      Од тада је Кула фазлагића остала недирнута све до краја рата, србски комунисти нису ни покушали ући у њу.
      Сконцентрисали су се углавном на разбијање четника који су остали без вођства.

    23. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Што тај Тодоровић и Самарџић нису направили заседе и почистили СВОЈЕ политичке противнике? Нису знали да је у току грађански рат?
      Били су морално супериорнији у односу на комуњаре? Били су одани законитости и „међународним нормама понашања“ као што лапрда овај ваш „деда“ у време док се пуше пећи Аушвица и Јасеновца?
      Били су одани Краљу који им је лепо НАРЕДИО да се ставе под команду Броза???!
      Зар не видиш испразност моралисања у разматрању братоубилачког рата и стране агресије?
      То смо доживели и пре 25 година када је Караџић исто то изјавио: „…да никад више Србин неће дићи руку на Србина..:“ Па смо једва остали живи и сам Бог и срећа јуначка су нас спасли пропасти колико су се почели множити и размножавати разбојници и ратни профитери. О дезертерима да и не говорим… Да не би војног генија Ратка Младића, одосмо под лед!
      ТАКО се ратови не воде земо.
      У првом светском рату, српска Врховна команда је ратовала са оним с чим је имала да ратује, а казна за непослушност и дезертерство је била само једна: стрељачки строј.
      И да видиш, слабо је било дезертера!

    24. Херцеговина каже:

      Ниси ни ти сасвим у криву.
      ЈЕСУ били морално супериорнији од комуниста.
      Нпр. Петар Самарџић и поред таквих злочина комуниста, и даље је избјегавао братоубилачку борбу. У томе крају није било никаквих четничких убии..става, партизански симпатизери су само добијали добре батине у покушају ,,одвикавања,, од сарадње са истим, но ни то није дало резултата.

      И, коначно, сви ти домаћи људи које је Петар спашавао( од радикалнијих четника ) дошли су му главе кад се послије рата скривао у шкрипу, први су га издали.
      Но, оно што мене чуди код вас комунаца, је, како је могуће да још увијек не схватате, да док је онакав холокауст усташа вршен над нама, једноставно нема мјеста за чишћење својих,,политичких противника,,???
      Како је могуће да не увиђате да је то само код Срба било, и да су вас ваша комунистичка ,,браћа,, балије и рвати дебело навукли??
      Ђе су њихова ,,лијева скретања,,???
      Па ето, због тога што је Италија добила Далмацију, имали су и крвати нешто партизана.
      Што нису ишли на широки, на њихову ,,пету колону,, те 1941, 42 или бар 43, но се баш пребацили на Неретву и Сутјеску да гоне четнике??

    25. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Имали су пакт са усташама који је потписао још Пијаде са Будаком. О том сам већ говорио, мука ми да се понављам… Рачунали су на победу у грађанском рату, били су сигурни да ће савезници победити јер су јачи и да ће се обрачунати са нацизмом и у Југославији. И били су у праву, историја их је потврдила. А у Блајбургу су им наплатили сарадњу.

      Ја сам потпуно у праву а нисам комунац, опет подлежеш овдашњем модерном залегању у идеолошке ровове. То што су тадашње Србе навукли између осталих и „браћа“ која нису имала лева скретања објашњавам губитком српске државне идеје коју је скривио „краљ ујединитељ“ још 1918.
      „Браћа“ балије и рвацке усташе су тачно знале шта хоће, и користили су своју вечиту колаборацију са окупатором.
      Ако ниси знао, вођа другог антифашистичког покрета отпора Дража Михајловић се титулисао са „Командант југословенске војске у отаџбини“, а они који су од Срба колаборирали са окупатором, усвојили су његове нацистичке идеје као темељ будућег „препорода Србије“…
      Као што сам можеш из овога закључити, Срби нису имали шансе да НЕ изгину као расада! Морали су да се другачије организују да би избегли толико страдање. Ми смо у протеклом рату формирали Српску војску и обрисали идеолошке поделе, да нисмо, не би нас данас било западно од Дрине.
      Комунци нису једини кривци за расап српске идеје, они су само понудили социјалну правду коју наш народ безбели да воли, цени и која је уграђена у темељ сваког словенског, а нарочито православног народа…
      Овде је реч о нечему што је одлучило победника у грађанском рату, а ви неколицина одбијате то да видите. Иста ствар је била и са америчким грађанским ратом. Победио је суровији, одлучнији, лукавији и покваренији.
      Ја само заговарам тезу да будемо људи у миру а звери у рату, јер нас нема за бацање.
      Овде неки вадикални „професори“ заговарају тезу да ће се душманин када крене на нас да нас сатре, пасти ничице и извршити масовно самоубиство пред нашим моралним ставом и праведничком круном од трња.

    26. моћни Ђоле Јанговић каже:

      А жао ти талијана што му је Сава заврно вратом у сред Прозора?! Пази вамо љотац: Прозора, а не Пизе или Бергама!
      Шта је тражио талијан у бункеру у сред босне и херцеговине? Љубавну везу са Митом и Недићем???..:)))
      Ниси ми одговорио смрде ли ти Путинови ордени и волиш ли више Адолфове гвоздене крстове? Пусти сад новинаре, касарне и информисање, „па сви знају “ да ви новокрштене патриЈоте из сиромашнијих комунистичких породица СВЕ о СВЕМУ знате најбоље…
      Мени смета што избегаваш одговоре на директна питања!
      Например, колико је љотићева стража побила Срба у Србији? Колико је Недић спасао Срба из хрватске и босне, а колико је својих београђана и шумадинаца протерао кроз Бањицу и Јајинце?
      Кад ми нађеш те податке, онда ћемо разговарати озбиљно о злочинима комуњара хитлерињо.

    27. Дуња каже:

      Ово је зло о коме причам, Србин не може да појми да су га други заје#али и поделили и да играње на добре и лоше, на четнике и партизане, значи да радиш ПРОТИВ Србије…. како се после пет, шест година сатирања у грађанском рату 1917-1923 народ Русије одлучио за Стаљина/диктатора?!/ за домовину, против Немачке…зашто су сви који су окренули цеви против Немачке данас хероји?? ЗАТО што је то добро за Русе, за њихов раст, развој …за то да се смањи мржња и појача љубав у народу, зато што је болесно понављати приче о злочинима из идеолошких разлога из времена кад су нас усташе клале на десетине хиљада из разлога тоталног уништења и нестанка….Умемо ли да размишљамо??? чини се да би неки од нас, данас, између Путиновог ордена комунистичком хероју и авав и еунатоуса, из познатог српског ината, пришли овим другима….

    28. моћни Ђоле Јанговић каже:

      То ти причам, мада понекад ни тебе не разумем! Нас ће „идеологија“ појести.
      Свет се из корена мења по трећи пут откако се ово о чему сад тупимо зубе десило, а господа којима је демоде „комунизам“ ће да изгину колико су залегли у интернет ровове идеологије која је побеђена још док је стварана!?

    29. урбана герила каже:

      Драга Дуња, то што Вас за одређена времена вежу лепе успомене на своју младост, уопште не оправдава злочиначку идеологију која је тада владала; са друге стране ни вас не окривљује. Исто тако уравниловка између бораца за национално спасење и оних који су управо на рачун наивности нашег народа спроводили своју револуцију против истог тог народа нема везе са прошлошћу, већ је проблем данашњег времена. Недостатак националне свести, програма и циљева данас директан је плод ућуткивања историјске свести о геноциду и затирању културе и народног самосазнања који су у континуитету спроводили лажна браћа (усташе), окупатори и њихови сарадници- наши (комунистички) изроди на смену. Заједнички именитељ (поред сопствених појединачних циљева) око кога су сарађивали је сламање кичме Српству и Православљу. Приче типа: мир мир мир, нико није крив, и о ,,два покрета отпора“ падају кад се упореде циљеви и идеологије тих покрета.

    30. Дуња каже:

      Ја имам срећу да су моје најлепше успомене на време после `88 и да ни рат ни пропаст државе то не могу да промене, Ви верујете да су успомене то што је држава у Брозово време била боље организована , функционалнија и ефикаснија него касније у вишепартијско време?? ја то гледам као економско-историјску чињеницу која има своје узроке и последице, при томе моја породица има и чеетнике са традицијом од Топличког устанка и партизане којима су комшије четници, убиле јединог сина, за освету што је ујак детета(момак од 19 година) отишао у партизане, остајале су пусте куће…зашто доказујете кривицу и правду у братоубилачком рату???? ко смо ми да судимо њима…убице мог деда ујака су породично збрисале `45 у Аустралију и шта рећи на то што је мушка линија изумрла??!!, тако су нестајале и породице код партизана злочинаца…има ли зла у нама, има!! мора ли бити овако?? не мора и не сме, бар не код нас….својом увереношћу да морамо бити у праву, ми идемо ка пропастисвог рода….нисмо добро радили ни у једнојм ни у другом избору, зато нам се путеви сужавају, ми бисмо морали да боље видимо од наших предака….

    31. Lazar каже:

      Ма да, важно да је теби било лепо … све друго ћемо да прилагодимо томе

    32. Дуња каже:

      Неее, него ћемо да мрзимо читав свет јер Ви имате успомене напуштеног и неиживљеног клинца којег су одјавиле девојке, па мрзи и себе и околину…капија бре и торбу и књиге у руку, па да се замоли учитељица за допунске часове и још рад са психологом….

    33. Lazar каже:

      Ау бре ви црвени само неке сексуалне инсинуације и девијације … индикативно, нема шта. Но свакако, усраше и комунисти нису читав свет, премда очигледно јесу твој.

    34. Дуња каже:

      Ви нисте само необразовани, Ви сте случај који доказује лош квалитет савремног демократског школства, а и родитељи су Вас запустили… ипак да пробате код Фројда, са овим речнико и разумом….

    35. Lazar каже:

      Ја да пробам код Фројда са твојим инсинуацијама и твојим полуписменим вокабуларом? Ти ниси само глупа него си и дубоко поремећена. Ко би рекао за једну црвену куцу коју не туцу?

    36. Дуња каже:

      Само стрпљиво, учитељи ће да штрајкују, па ћете мало спорије напредовати, али будите упорни…можда будете и преЦедник Америке, Буш је са IQ 92 изабран :)

    37. Lazar каже:

      Кад смо код упорности, ти баш притисла да те негрутују или бар ђолују кад већ тролују? Ал ај кју ти много висок па Негро свршио пре тебе, није да сам расиста.

    38. Дуња каже:

      Дете моје, тако лепо име а такво будаласто понашање…потреба, или намера????

    39. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Лажно се представља. Није то ни дете, то је приватни предузетник на сакупљању секундарних сировина, а одазива се на име Џасмин..:))
      То му само ја тепам „Хакала“, пошто је славније а цигањско име.. Дижем му „углед у чергу“.

    40. Дуња каже:

      Дорћолски/моји/ Цигани су од оних што кажу „Браћо Срби, не дајте се, ми Цигани смо са вама“ :))…али морам да кажем, овај Лазица је мало глуп за Ганција, они нису овако неартикулисани и бљутави… имају форе којима се лако ваде кад заглаве у блату, овај је ипак само „србин са комплексом“….

    41. Lazar каже:

      Дуњице, хвала још једном на комплименту, греота ти и рећи нешто ружно. Овај твој септички саговорник на чијој браонкастој јахти мешаш зна колико и ти да је “твој Дорћол“ вековима стециште немачких а у новије време и цигањских поколења. Срба је ту вазда било најмање. Боље бити Србин са комплексом него национално копиле високо цивилизоване канализације.

    42. Дуња каже:

      То је визија малог Лазе :) … Лазице буди фини и иди да се играш у песку…има за децу, на Дорћолу доста простора, па нек те родитељи слободно доведу, упропастићеш окице на компу….

    43. Lazar каже:

      Не вреди, много си ти пуштала у тај песак .. нањушио те моћни млохави па те прати ки шинтер керу … ахахаха

    44. Дуња каже:

      Па дефинитивно сте опседнути сексом и туђим мислима, само Вам је пред очима оно што Вама треба, привиђају Вам се опсцене слике’??? …пробајте да прошетате и платите кафу некој девојци, можда је шармирате, можда Вам се исплаче на рамену, а дај Боже и да због Вас напусти све и крене у „бољи живот“…и да, наставите са лупетањем, нећу Вам више одговарати….

    45. Lazar каже:

      Ал немош без мене … твоје гениалности ће ми стварно недостајати као и остатку света ахахаха

    46. Lazar каже:

      Јој јој, а ти тако фин, чист и опран, слика за пример. Ахахахаха Чибе бре чергар, продо си целу фамилију у Трст и овде ћашћаваш … назад под шатру шабане!

    47. Lazar каже:

      Бакута моја, такав покровитељски став а таква инфантилност … знам да ти није намера, само потреба.

    48. Дуња каже:

      Тешите себе и уживајте у својим ограничењима, није то мало, бити глуп и знати да си такав, једном ће Лазар ће наћи неког ко ће да му верује….

    49. Lazar каже:

      Бити на истом порталу са неким као ти јесте ограничење. Хвала ти, ја бих се забринуо да ми таква будалетина каже нешто друго.

    50. Lazar каже:

      Прилично је ограничење бити макар и на истој страни са таквим кретеном ко што си ти.

    51. Дуња каже:

      Па што не уживате што нисте ??? Вас вуче да Ваша буде последња :)) !!!

    52. урбана герила каже:

      ,,…својом увереношћу да морамо бити у праву, ми идемо ка пропастисвог рода….“
      Са овим се слажем, али зашто онда инсистирате на игнорисању чињенице да нас није сатрла међусобна борба већ победа оне стране која НИЈЕ БИЛА НАША? Јуришате на ветрењаче кад покривате тврдње њих самих који су циљеви њихове борбе били и којим су се методама служили. Да је данас 1941. година, онда би могли и да расправљамо о два покрета отпора и бесмислу сукоба између њих. Међутим касније поступање у току рата, после њега и победе једне стране; после обрачуна те стране са свима које је прогласила за непријатеље у народу (много шири круг од четника) и ојадила или ликвидирала. После пола века тираније над бићем сопственог народа и мењања свести, и свих последица које је изазвала та тиранија…
      Заиста је драга Дуња (без увреде) потпуно слепило и даље поредити комунисте са националним снагама које су тако сатрте, да их ни данас нема.

    53. Дуња каже:

      Можда Вам се чини, јер браним онога ко по има носи велику кривицу, ја желим да схватимо да смо из комунистичке крајности прешли у АНТИкомунистичку, нема крајности која је добра за овако плаховите и горде људе, какви су Срби…знате ли да је Љубав далеко испред вере, зашто, зато што кад веру ставите испред свега на пиједестал, онда постајете мрзитељ на све којима ваша вера није што и вама, идете у крајност…само љубав може да нас извуче, једино она нема супротност, ње само може бити мање, или више…нама је треба много више :) … свако добро и хвала на упозорењима, јер само тако, сви можемо знати ко је и у чему разумео оно што смо желели да кажемо…треба разговарати….

    54. Lazar каже:

      Са усрашама и комунистима нема разговора а за психолога си у праву, никад није касно. Сем ако ниси побегла са терапије.

    55. Дуња каже:

      Овде, по оваквој теми, неписмени и напаљени псеудосрби не треба да се јављају за реч, једноставно ово није Ваш ниво поимања стварности, Ви сте од оних који ће се за Србе борити до последњег Србина(што је сасвим у реду са еунатоуса становишта), посебно ако сте Ви тај…себично и јадно …несрбски…

    56. Lazar каже:

      Нема више комунизма Дуњице, не одређујеш ти ко ће да се јавља нити твоја другосрбијанска мржња. А та тактика до последњег Србина звучи познато, пуне су је јаме које је овај горе ископао као и Сремски фронтови, зидови стрељачких стројева … кад ти кажеш неком да је неписмен, човек да се просто разгали.

    57. урбана герила каже:

      Не знам у чему је крајност означити злочиначку идеологију која је однела више жртава у ХХ веку од нациста? Бити против свог непријатеља му дође нек врста крајности. Као што и Ваш покушај неутралности ипак показао приврженост једној страни. Но, сваком је слободно веровати у шта жели, па тако и ја нећу настојавати даље на доказивању очигледног. Све најбоље, у здрављу се дописивали…

    58. Lazar каже:

      Ало братац, сва психијатрија црвене боје се сјатила овде па се помешала са провокаторима. ЈНА кромпир ћата општи са ћерком војног лица а Црвенутин свршава. Лудаци свих српских земаља се ујединили.

    59. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Која страна „није била ваша“ хитлерињо?
      Не не мораш ми одговорити; победили су савезници СССР, САД, Британија а изгубили Немачка и силе осовине Италија и Јапан са сателитима..
      Дакле, све си нам рекао нацисто. Да су твоји идоли победили, ти данас не би овако срао дебилчино! Не би имао ко да те НАПРАВИ тако наказног!

    60. урбана герила каже:

      Нешто те сврби, комунац, па не можеш да спаваш? Покварила су ти се колица, па си бесан? А што си ставио ту слику павијана са капом и кокардом поражених, кад си ти са победницима? Пијетет према онима које си цео живот одрицао? Или ти тешко пада што ти пропаде ,,Победничка“ петокрака?

    61. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Па добро јеси ли победио или ниси? Ко је сад „победио петокраку“?
      Горе кукумавчиш Дуњи да су вас љотићеве „витезове национализма“ сатрли да није ни један остао, јаучеш да „ваши нису победили“…
      Запомажеш за „ој кукавним срБством угашеним…“ Само да ти неко не дотури гусле, ондак смо га најебали..:))
      Дакле хитлерињо, де смо стали? Ко победи, шта би с том петокраком којој највећа војна сила данашњице качи ордење ?!
      Ти бре никако да се сабереш и речеш једну сувислу?! Што?
      Јел пијеш млого ко наш Цоле?

    62. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Приче о два покрета отпора падају када сте изгубили рат педерчићу. А царство се не стиче на дивану седећи и све дуван пушећи.
      Демантује те историја креле..:)))

    63. урбана герила каже:

      Рече вашка са ђубришта историје…

    64. урбана герила каже:

      Опет црвени демагог шупљим лажима покрива своју пропалу идеологију! Па ти сам себи ниси дао одговоре чега се држиш и које си вере. Тако да је смешно да икоме постављаш питања уколико не пожелиш нешто да научиш. Мада, остајеш сјајан пример југокомуњарског менталитета, нижег официрског ранга чувара тековина револуције, за оне који не памте ту вашу ,,усрећитељску“ државу. Тврдоглав у својим заблудама јер их је платио ревносном подршком потирању сопственог натрода, ниси у стању да престанеш да се копрцаш против оних које су твоји господари покушали да ућуткају злочином и убијањем.

    65. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Ко се копрца то сви виде, постајеш смешан и „својима“. Боље да их више не браниш.
      Дакле?
      Јел ти жао заробљеног талијана окупатора отаџбине?
      Јел ти дражи орден Путина или орден Хитлера?
      Мораш се некако изјаснити, врдаш као матора уседелица, а куурац ти из очију вири..:)))

    66. урбана герила каже:

      Ниси научио до сад да немаш основе да пропитујеш никог (осим можда своје савести), али си научио да ћеш незгодне одговоре избећи контрирањем и простаклуком. Па, како желиш, настави да јуриш сопствени реп!

    67. моћни Ђоле Јанговић каже:

      „Са индигнацијом“ одбијаш да одговараш на јасна питања, и настављаш да тртљаш необавезујуће идиотлуке?!
      Шта мислиш да постигнеш овим просрани герилац?

    68. Lazar каже:

      Са “индигнацијом“? Јел ти се диго Мухареме? Па прошла Дуњица бре, покупио је воз … ахахахахаха

    69. Византинац каже:

      Кога сада „брани“ та искомплексирана вуцибатина којој си се обратио? Блокирао сам скоота опет па ме мрзи да га сад одблокирам па не знам шта је сада лупетао а видим по начину на коме си му се обратио да је пролупали креетен опет одваљивао неке само њему својствене глупости! Он ти је чудо ове планете драги мој друже, живи, ради, дише, пише, све без трунке разума! Са сурутком уместо тога! Видиш да је пролупала дилеа турила неког анонимног четника на нику а хвата зазубице и онанише на текстове којима је наслов ни мање ни више него „уубијање четника“ па ти сад види има ли сврхе да тој искомплексираној вуцибатини ишта објашњаваш! Само пљуни то комуњарско коопиле и терај даље, ко му ебе бре све по списку!

    70. урбана герила каже:

      Забаван је често, иако не волим простаклуке. Све нешто хоће, али не зна шта, па кад и сам схвати да је смешан, скаче к’о павијан. А знамо се неко време, било је све ок, док му нисам дирнуо у Тита и партију. Ту се надовеже још читава булумента комунаца, што пропалих ЈНА кадрова, што оцвалих секретара СКОЈ-а које нико није обавестио да им је пропала шугославија и партија. Углавном сви уско стручни, паметњаковићи по професији.

    71. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Приметно је да један такав академик Воја Џедаја не воли простаклуке..хахаххаха… сви виде и цео свет је гледао вашег Јоду како је мудро срао у судници..:)))

    72. урбана герила каже:

      Кратка памет конверТИТИЋА, и још краће памћење… наравно, пошто иако немаш стида да ућутиш после свих брука, ипак имаш страшну потребу да по сваку цену промениш тему. Шта мислиш, то што си ти разочарани Шешељугин фан (у ко зна којој фази тражења на бувљаку идеала), ваљда је свако морао бити? Е слепче, па тај ђак твог бравара није одмакао од звања дворске луде код твог Слобе и расплодног брава за ове метастазиране издајнике данас. Као, не препознајеш сопствене гене? :)

    73. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Него. који су то твоји идеали, ако апсолвирамо грудобусање „за Крст часни и слободу златну“ ?
      Где си их доказао осим на порталима и на фејсбуку?
      Јеси ли макар покушао да пресечеш пут овим срБским издајницима и издајницима „чистоте ваше идеологије“ као ови момци данас на Топчидерској звезди?
      Оћемо и даље да читамо твоја срања и кукумавчења како си ме поразио чињеницама, а ја немам образа да ућутим?
      Дакле?
      Каква је разлика између Недића и Ђурђа Бранковића… итд… многа питања сам поставио, а ти још увек описујеш моје „морално идеолошко стање“ и мој физички изглед. Докле?
      Кад ћеш прећи на ствар и разгромити моје ставове својим и „чистотом своје идеологије“ у коју не може да се гледа колико сија…од издаје, дефетизма и кукавичлука?!

    74. урбана герила каже:

      Докле ћеш читати? Па што читаш, што скакућеш око мене, не би ли искамчио било шта? Што се намешташ на волеј, па после кукаш? Добио си чињенице, само немаш образа да их схватиш, а камоли да се покријеш ушима. Па да, није важно морално, идеолошко и друга патолошка стања. Код тебе је важно да те мучи то што не можеш да се откачиш од комуњарења, не умеш ништа друго. Рекао сам ти шта сам имао, па теби ако је до пропитивања, ето питај своју савест како јој је.

    75. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Ниси рекао ништа само лапрдаш, сви су озбиљни вадикалци побегли од тебе, брукаш их, куршиш се а кад те питам где си ратовао, кад ћеш у бој за твоје идеале за крст часни и слободу златну, правиш се да си слеп и глув… остао ти је само манити цигојнер Џасмин да се с тобом сигра.. Па пошто видим да не мислиш до Нове године одговорити ни на једно конкретно питање, реци ми бар оћеш ли ићи код Џасмина на његову крсну славу св. Саву Ковачевића?

    76. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Не сери транџаро, читаш ме редовно и још редовније дркаш. Кад видиш мој брк, о’ма ти се дигне ајде признај..:)))

    77. Aljeka каже:

      Тако је господине Ђоле! Мени Путин и Чепурин још нису уручили орден али ме свесрдно подржавају!

    78. Lazar каже:

      Де си бре Мухареме, још памтиш титине маренде. Ахахаха! Па бре тај Путин хвали и нашега Вучка а Чепурин му се Чепи сваком приликом, па јел и он херој? Пффахахаха

    79. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Није, бољи је теби Клинтон јеебо ти он матерешину и сеструшину мусаву циго! Што је гадно кад је цига нациста, то је горе него кад је јешован циониста.::)))
      П.С.
      Шта ти је то: „Пффахахаха“ Хакала? Јеси пр’но па нам преносиш ономатопеју, поносан на производ свога ума?

    80. Lazar каже:

      А да сам себи попшиш карину? За оно што си написао требао би да сиђеш са своје секе и кеве прво а сви знамо да то неће да се деси. Глуп си бре ко рацку волујска главо па сам си изједначио Клинтона са Путином у једној реченици. Е јеси бдала таку видео нисам.

    81. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Шта велиш Хакала: Путин хвали шефа твог добротвора Шешеља јеебо матер своооју!
      Хакала, дира ли те другар из детињства Џасмин? https://www.youtube.com/watch?v=cZJtAFSXfc8

    82. Lazar каже:

      Па воле без школе ако си глуп ниси луд, ваљда не прескачеш све вести пре него оставиш коментар??? Па објавили су СТО пута да подржавају Вучића … стварно си бре буздованчина.

    83. ПРОСВЕТАР каже:

      Саво Ковачевић звани МИЗАРА (што долази од „мизерија“, БЕДНИК), није се „борио против окупатора“ НО ЈЕ И САМ БИО ДЕО ОКУПАТОРСКЕ ВОЈСКЕ МАЂАРСКОГ ЧИФУТИНА ЈОСИПА АМБРОЗА!!!

      ПАРТИЗАНСКИ ОКУПАТОР ЈЕ БИО 100 ПУТА ГОРИ И ОД ЊЕМАЦА И ОД ТАЛИЈАНА ЈЕР СЕ ЗНАЛО ДА ЋЕ ИСТИ КАД-ТАД ОТИЋИ КАО И ТУРЦИ!

      ПАРТИЗАНСКИ ОКУПАТОР НЕМА ГДЕ ДА ОДЕ ПА ЗАТО ЈОШ УВЕК ЧУЧИ У СВАКОМ СРБИНУ КАО ТЕШКА БОЛЕСТ ГУШАВОСТ ИЛИ ПАНТЉИЧАРА НЕКА!!!

      И немојте да се шлепујете сад уз Русе, они су њихову петокраку звезду у крви опрали у Отаџбинском Рату и кроз Стаљинов БОНАПАРТИЗАМ, то јест УНУТРАШЊУ КОНТРАРЕВОЛУЦИЈУ, што се у Србским Земљама под окупацијом војске троструког шпијуна, трбатог па фарбаног и колмованог мађарског чиве из Сегедина Џошуе-Јоже Амброза, никад није догодило!

    84. Гирсам Елкана каже:

      У праву си , прво питати уредништво дали се солидарише са овим „Рамбом “ ратним злочинцем с обзиром да је наслов афирмативан, камо среће да је пре погинуо па да не укаља руке крвљу рођене бабе по мајци. Прави наслов би требао бити „Сава Ковачевић убица своје бабе.“

    85. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Да ли се пише одвојено, а уредништво није дужно да се изјашњава о теми ако је већ поставило неки текст. Зар ти треба још неко „изјашњавање“ поред нас оволико?
      Колико вама вадикалцима треба дебате и изјашњавања па да укапирате да се Други светски рат завршио победом тита и партизана уз помоћ савезника и са запада и са истока? Чему оволики мазохизам и кукумавчење, јесте ли ви Срби или сте бабе?

    86. Гирсам Елкана каже:

      Дјелимично си у праву, коментари су показали своје, али по твојој логици овдије и Томсон може да пише своје пјесме. Додуше он то неби сам никад направио , али би се нашао наш неки непристрасни Србин који би чланак попут овога о Сави Ковачевићу налепио на портал. Србин инфо у суштини је јако добар сајт и мислим да треба задржати свој ниво.
      Друго -дали је мазохизам рећи да је неко злочинац или знати да је злочинац и ћутати или још боље слагати се са тим, баба би био ако би ћутао.

    87. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Поново: ДА ЛИ се пише одвојено тврда личка главо! Исто као и НЕ БИ!
      Узимате себи за право да коментаришете тешке теме, а лењи сте да научите правопис матерњег језика??? И сад неко треба да вас озбиљно схвати?!
      Поређење Томпсона са Савом Ковачевићем је јадно и неумесно. Перковић је обична пичкурина и естрадни усташа као што је већина вас овде естрадних четника који нисте у стању ни пиле приклати а пуна су вам уста љутих бојева ИСТОВРЕМЕНО са монашким моралисањем?! ..:))
      Даље, ако си читао овај чланак од почетка, а ниси дошао само да опљунеш своју „четничку“ шлајмару, овде је реч о Сави Ковачевићу борцу и убици својих непријатеља! Ко су непријатељи, то је у другом плану, у првом плану је нагласак да је човек био толико зајебан да их је рокао ГОЛИМ РУКАМА!
      Да је други српски покрет отпора имао више оваквих бораца, можда би он однео превагу и победио у грађанском рату?
      Да ли ти је сад мало јасније, или ћемо опет ко је „праведнији, моралнији или лепши“ у време када се пуца и убија и нема места преговарању?

    88. Гирсам Елкана каже:

      Управу си, али си и промашио тему пошто граматика није тема.
      А САД ИПОВЕСТ ЛОШЕГ ЂАКА: Ја спадам у оних 26 Срба који су из Хрватске и не говорим Хрватски већ сам се у попису изјаснио да говорим Србски. Надам се да си ме разумио зашто сам у средњој школи игнорисао часове Хрватског језика и једва сам се провлачио, као што видиш мој став оставио је посљедице и на моју писмениост.
      А сад остали моји земљаци пишу Не БИ одвојено а питај их који језик говоре.

    89. моћни Ђоле Јанговић каже:

      Ценим, али није оправдање. Научити лепо и правилно писати матерњи језик није ракетна физика и може свако научити.
      Овако се показује да вам није стало, а делује неозбиљно када се радо ускаче у расправе о историји, социологији и политици где су потребна много већа знања, дисциплине и шира ерудиција…

Коментари су затворени.