Прочитај ми чланак

Да ли је могуће избећи украјинско-руски рат?

0

nvr_ms

(Кирил Бенедиктов)

Политичка аналитика не воли много емоције. Кад читаш такве текстове, ретко осетиш неку јачу емоцију – осим ако не признаш стручност овог или оног аутора, или ако се, обрнуто, мало насмејеш видећи како се неки од аутора слабо сналази у ономе о чему је узео да пресуђује.

Са текстом Гљеба Кузњецова „На ратном путу који је нацртао Запад”, све стоји сасвим другачије. Компетентност аутора није под сумњом, а ни жеља за лаким осмехом. Али, после читања текста остаје непријатан „укус” као да је колега наступио у улози вештог опсенара који читаоца заводи помоћу професионалних навика и вештина.

Да почнемо од тога што Кузњецов покушава да исправи Владимира Путина који је руски народ назвао „највећим подељеним народом у свету”. Истина је да је председник Русије то рекао 18. марта, одмах после чувеног кримског референдума. Тада тешко да би икоме пало на памет да тражи да те речи буду кориговане.

Након три и по месеца – концепција се изменила.

Данас тежња дела руске елите да на сваки начин избегне чеони судар са Западом поново чини „немодерним” размишљања о подељености руског народа. Штавише, много је већа потражња за концепцијом према којој се републике Новоросије, које су прогласили Руси и Украјинци који стреме ка Русији, проглашавају за „протодржаве” које су само сметња Русији јер су са њеног дневног реда – цитирам – „скинуле теме развоја, економије, а наметнуле циљеве не војног мешања у ствари суседних држава”. Све у свему: одвлаче нас од решавања „правих задатака и унутар земље и на међународној арени”.

Разуме се: они који то говоре директно и отворено – у смислу да нам ни за шта нису потребне побуњене области југоистока Украјине јер је то украјински хемороид и нека се Кијев са њим носи – ризикују, у најмању руку, да остану несхваћени. Зато Кузњецов покушава са лукавством: он већи део текста посвећује анализи последњих догађаја у арапском свету, нарочито грађанском рату у Ираку који покрет Исламски Емират Ирака и Леванта води против званичног Багдада.

Идеја је једноставна: хаос на Блиском Истоку иде на руку Американцима чији је задатак да „не дозволе појаву силе која би била у стању да им добаци изазов или да макар изађе испод њихове контроле”. А тек после овога, као тобоже успут, Кузњецов на исти тас ставља арапски ИЕИЛ и руске републике Новоросије и из тога извлачи закључак: нестабилност на јужним границама Русије – појава је исте врсте као и грађански рат у Ираку.

А Запад, гурајући Русију на војно решење проблема југоистока Украјине, кварно жели да је увуче у парадигму „арапског пута” развоја. Наводно жели да Русију одвуче од њених насушних проблема: освајања Далеког Истока, привлачења иностраних кадрова на универзитете и томе случно. Да би утемељио ову тезу, Кузњецову је и била потребна ревизија поменуте изјаве Владимира Путина о највећем подељеном народу у свету. За тврдњу да су највећи подељени народ у свету – Арапи.

На први поглед у томе постоји одређена логика. Заиста, око 85 % Арапа живи у осам земаља, претежно у Северној Африци и на Блиском Истоку. Али, назвати Арапе „подељеним народом” многи специјалисти за њихову историју не би били спремни. Јер, Арапи – Мароканци разликују се од Арапа који живе јужно од Сахаре више него што се Русији разликују, на пример, од Срба. Зато Арапе не треба упоређивати са Русима него пре са Словенима у целини. Утолико пре што им је бројност приближно иста – 350 милиона Арапа према нешто више од 300 милиона Словена.

novoros_1Пожар у новоросијском селу након напада

То је једно. А друго, Арапи још од времена Калифата немају државу која би одређивала развој људске цивилизације и претендовала на статус супер силе. Руси су такву државу имали и смем да се надам да ће је поново имати. Штавише: реална моћ савремене Русије, ако се узму у обзир мобилизационе могућности, превазилази потенцијал свих других центара моћи на европском континенту.

Таквих и и иначе није много: Европска унија, Индија и Кина.

Војну димензију јединствене Европе свесно су гурали у други план како њени лидери, тако и савезници иза океана, па се она сада своди углавном на (истина, веома добру) логистику и везе.

Индија нема ни разлога ни жеље да изазива Русију. Пекинг, колико год нас њиме плашили домаћи атлантисти, није заинтересован за конфронтацију за Москвом, већ за јачање обострано корисне сарадње (зашто, то је посебни и дуги разговор; довољно је навести и само то да између кинеске и руске цивилизацијске парадигме не постоје таква заоштрена противречја, као између руске православне и западне протенстантске цивилизације).

Да, на евроазијском континенту постоји још један центар моћи који би било неправилно не узимати у обзир: то је Иран. О његовој улози ћемо говорити касније, а засад – да се вратимо на конструкцију Кузњецова.

Теорија према којој препредени „вашингтонски ЦК” увлачи Русију у војна дејства на југоистоку Украјине, да би је подвргао новим санкцијама и изолацији – није нова. Ту теорију, у овој или оној мери, потежу сви ко се плаши изласка наше земље из платних система Visa и MasterCard и не жели да губи могућност да викендом лети у Лондон или на шопинг у Милано.

Што се тиче изолације, у пролеће – када је позиција Москве поводом украјинске кризе била тврда и бескомпромисна – нас су биле почеле да подржавају како земље које су се дотад убрајале у лагер неутралних (попут поменуте Индије), тако и оне које су се сматрале вазалима Вашингтона (на пример Авганистан). Уосталом, недавни наглашено свечани пријем који је Владимиру Путину приређен у Аустрији – показује да фамозни Запад уопште није монолитан у свом постављању према Русији која јача пред његовим очима.

У овоме се и крије основна слабост концепције о подмуклом плану Запада, да увуче Русију у рат. И у Бриселу и у Вашингтону делује (некада и једна против друге) снаге које желе да остваре различите, често супротстављене циљеве. Како на Блиском Истоку, где, упркос оценама Кузњецова, постоје моћне силе које не контролишу САД тако и у Украјини.

На Блиском Истоку таква сила је шиитски Иран. Зближавање са Ираном је био један од основних задатака другог председничког мандата Барака Обаме. То зближавање ће из корена изменити однос снага у региону, ослабити везу Вашингтона са Ријадом и умањити утицај Израела на Капитолу.

То зближавање је постало могуће после деескалације сиријске кризе, када су САД – уз активну помоћ Москве – одустале од војног мешања у конфликт. Управо је у тим тренуцима тандем Лавров-Кери постао најефикаснији инструмент америчко-руске сарадње, а подударност интереса руског и америчког лидера будила је наду у формирање нове глобалне архитектуре безбедности.

Управо у том тренутку је био нанет прорачунати удар по Украјини који је сломио конструкцију новог поретка на Блиском Истоку која није успела да се учврсти. Офанзива ИЕИЛ на проамерички Багдад уопште није у интересу „светског хегемона” – пошто тај хегемон сада нема ни јединствену стратегију – већ је у интересу оних моћних финансијско-политичких група које се супротстављају присталицама приближавања САД и Ирана.

У њиховом интересу и марионетски режим Кијева сада против Руса из Новоросије води рат до уништења. Рат који, како мисли Кузњецов, омета Русију да се усредсреди на своје унутрашње проблеме.

Али, када падну последњи бастиони заштитника и Славјанска и Доњецка, када стотине хиљада избеглица нагрну преко границе у Русију, када по улицама градова и села југоистока заливеним крвљу буду марширали батаљони националне гарде и одреди Десног сектора, када на сто километара од Вороњежа и Ростова-на- Дону буду инсталиране америчке антиракете – хоће ли нам помоћи програм привлачења страних предавача на универзитете?

Немам моралног права да позивам на слање наше војске на југоисток. Такво право имају само они који са оружјем у рукама бране слободу Новоросије од припадника казнене експедиције марионетског кијевског режима. Али, у једно сам уверен: не можемо се правити да рат који се води у непосредној близини наших граница – није наш рат.

Тамо убијају нашу браћу и сестре. Тамо убијају оне који желе да буду заједно са Русијом. Окренути се од њих, оправдавајући себе тиме да би смо устајући у заштиту Новоросије ишли на поводцу својих непријатеља – е, то је неопростиво.

То би било оправдавање наше слабости, а слабост у политици увек значи – пораз.

(Факти)

43 коментара “Да ли је могуће избећи украјинско-руски рат?

  1. Galina каже:

    Da, slazem se sa tim da im motivacija nije anti-ruska, ali po krajnjem efektu, sirenja defetizma i nasedanjem na anti-propagandu, i oni su neznaveni priloznici iste, tj. kako se vec kaze „korisne budale“. Ali sta da se radi, ako se makar jedan prepozna i mozda promeni misljenje, ja sam zaradila svoju „platu“ (koja je monetarna samo za glave u kojima duva promaja).

  2. Шиптарац каже:

    АУУУ колико напаљене балавурдије на НЕТ-у!

    Јел су вас то „парТијоте“ из Девери учили геополитици?

    Децо,
    – Русија је Силетина у УСПОНУ и са ПЕРСПЕКТИВОМ (сем Бога) Апсолутне СИЛЕ!
    – САД, ЕУ, западна копилад имају АПСОЛУТНУ „перспективу“ РАСПАДА, ПРОПАСТИ, КОЛАПСА, УЖАСА (и то је питање из месеца у месец)!

    Ако то знате (а види се да НЕ…) онда вам је ЈАСНО (и сласно), а зашто Русија (и Кина) ИЗБЕГАВА рат до КРАЈЊИХ ГРАНИЦА!

    А сада „друго“,
    Крајња граница је Русији (цела) тзв „украјина“!
    Али да при томе ПОКОЉУ СВЕ унијате из лавова, исл!
    Као са немцима 1942-45.
    И не само украјина, већ и литва, блитва и естонија, моладвија, гузија, пољска, исл!

    СВЕ ЋЕ ТО РУСИ ВРАТИТИ – ЖИВИ БИЛИ ПА ВИДЕЛИ, АЛИ ЧИСТО (од гомана…)!

    За сада ко изброја ХИЉАДЕ фашиста унијатских који завршише СЕРАЊЕ – НИКО!

    Па никада нису ни немце избројали у 2. рату:
    – 8-9.000.000 немаца из Пољске – НЕМА!
    – 2-3.000.000 немаца из чешке – НЕМА!
    – 3,5-4,300.000 немаца из Русије – НЕМА!
    Из маџарске, румуније, чак и 520.000 из југославије – ПОЈЕО РУС!!!
    А исто и 16.000.000 из немачке и аустрије!
    Укупно (нпр) преко 30.000.000 НЕМАЦА побише Руси у 2. рату!
    А од „Руских“ 26.000.000 одузети 4.200.000 немаца запорошких, 2.000.000 татара (разних), 4.000.000 бандероваца из украјне, литве, итд, итд…
    Значи на 30.000.000 из немачке, још скоро 10.000.000 фашиста из Русије!
    Па МИЛИОНЕ фашиста што кренуше из ЕУ на Русију, румуни, талијани, мађари, … НДХ, сто гомана…

    Јел сте чули некада за ове „приче“?

    Иза бежаније лежи преко 18.000 немаца на једном месту, а поред тога још БАР 45.000 немаца и укра и ндх-оваца…
    А Руси су у балеграду имали испод 1000 мртвих (рачунајући и до 100 СТРЕЉАНИХ због силовања…)

    Исто берлин, будимпешта, сви ти градови имају МИЛИОНСКЕ незнане гробнице људског фашистичког ОТПАДА. Оних што вешају децу од 2-3 године…

    Зато знајте, РУС ће ово да заврши убрзо, са ИСТИМ рецептом:
    Метак из Нагана право међу зрикаве усташке очи.

    Неће дуго до тога.

    1. Galina каже:

      E pozlatila ti se svaka, „Siptarac“! Najzad osvezenje u smradnom anti-ruskom komentatorskom leglu.

    2. sotto creaturo каже:

      za dobar deo njih ja ipak mislim da nisu anti-ruski (ljudi iz NVO i korisni idioti) nego jednostavno krivo razmišljaju; več sam ranije rekao jednu bitnu stvar koju oni stalno ponavljaju al krivo-RUSIJA NIJE IZGUBILA UKRAJINU SAD ZBOG DRŽAVNOG UDARA I SVRGAVANJA JANUKOVIČA, ona ju je izgubila ranih 90-ih kada su počele da tamo vladaju prozapadni političari. Janukovič je PRVI proruski političar na vlasti u tih 20 godina i tu je Putin pokazao zapadu, i uplašio ga, da lako može rušiti prozapadnu politiku i privući Ukr. pod rusku upravu kao i uvek što je bila. Takođe Putin sve do sad što radi pokazuje da se maksimalni ciljevi postižu minimalnim sredstvima,to je pokazao u Siriji gde nije poslao vojsku iako su ovakvi i tada psovali Putina što ne intervenira,al vidimo da Asada ameri nisu skinuali iako nije vojno intervenisao;minimalnim sredstvima je postigao cilj. I u Ukr.do sada ide taj način uspešno,a da li će to biti dovoljno videće se;al on siguran sam,neće pustiti Novorusiju ako Ukr.vojska tolko ojača zbog zapadne pomoći,tada će morati da uđe a zapad riskira da izgube celu Ukr.za 3-4 dana,da im se ne ostvari plan o dugotrajnom ratu koji bi iscrpljivao Rusiju,jer po meni to može samo da bude blickrig,tako da je pitanje oće li se zapad usuditi slati to oružje,oni trenutno o tome odlučuju.

    3. sotto creaturo каже:

      sve što si rekao ja to isto pričam od početka sukoba u Ukr. po portalima,ovde posebno, jedino podatak 8-9 mil. Nemaca u Poljskoj mislim da ti nije tačan,potkrala ti se jedna nula, znači Nemaca je u Poljskoj bilo oko 750 000 po popisu iz 1931.,od toga ih tamo nije značajnije ostalo posle rata,ovi drugi brojevi su ok.

    4. Шиптарац каже:

      У праву си до некле – јесам „погрешио“, јер сам очито изнео хитлеров податак о броју немаца у пољској – 8-9 милиона. А то није (потпуно) тачно, јер су ту немци трпали и све ПРО-НЕМЦЕ у пољској.

      Реална цифра је негде око 7.500.000 немаца у пољској пре инвазије. Оних 750.000 из 1931 – заборави. Пољаци намерно нису унели колико је немаца било у територији прикљученој вештачки створеној пољској 1918 – СИЛА! То негирање немаца је и био разлог, зашто британија НИКАДА није успела у (првобитном) плану, да пољска и немачка заједно нападну Русију 1939 – хитлер преко тога није прелазио никад. Значи ради се о НАМЕШТЕНОМ ПОДАТКУ. Па немаца је у вашљивој КЈуг било преко 500.000, а камо ли у пољској!

      Али, када се ДОБРО размисли, биће ПРЕ да је хитлер у праву са 8.500.000 пољских „немаца“, него цифра од 7.500.000…, …, …

      Погрешио у бројкама јесам, на више места, али да не фрапирам људе до краја…

      Рецимо 16.000.000 немаца из немачке и аустрије. То су признати војни губици САМО из немачке и аустрије, нпр:
      http://www.feldgrau.com/stats.html

      Ради се о немачкој, која је направила мобилизацију НЕЗАПАМЋЕНУ У ИСТОРИЈИ СВЕТА, нивоа 45% укупног доступног становништва.
      Дал је ИКО мобилисао ДЕЦУ од 14 година, као НЕМЦИ?
      Јер што их је било мало погинулих и рањених?!?

      Зато кад видите „историчара“ да каже мртвих немаца било 4.000.000, реците му да „једе …..“ – укратко.
      Па толико само запорошких немаца НЕСТАДЕ!
      Или из чешке, немци су тврдили да их је било преко 4.000.000, а чеси 2-3.000.000. Или немци из мађарске, француске, белгије, тра, тра, тра…

      Укратко, немци из ЦЕЛЕ европе су се слили у немачку и аустрију 1945, па је опет немачка (са аустријом) ТЕК 1976 (хиљаду деветсто седамдесет шесте) ДОСТИГЛА ПОПУЛАЦИЈУ ИЗ 1940!!!

      Са све турцима, шиптарима, шпанцима, Србима, итд, по бечу и друго…

      О наполеону да не начињемо још један западни ЧИР…

      Са друге стране Русија се ОСЛОБОДИ бар 10.000.000 ПРОБЛЕМА 1945. Свих немаца, 90% черкеза, 90% балтичана, 70% унијата.
      Све то је ушло у (статистичких) 26.700.000 жртава СССР-а…

      Једини „попуст“ су имали власовци (исто фашизоидна гомна…), али то из разлога што Руси имају ОГРОМНУ СИМПАТИЈУ ка „украјинцима“!!! Али, огромна симпатија, рађа и огроман ПРЕЗИР…

      Што је ово све важно?

      Да схватите, да Рус НЕ ОПРАШТА!

      Немце су Руси третирали као људе, све док нису почели да ВРАЋАЈУ окупиране територије, негде после Стаљинграда (Царицин, Волгоград). Па пошто су видели, како су се немци односили ка цивилима, после су их 100% третирали као обичну ГАМАД.

      Дал немац био рањен, болестан, добијао је МЕТАК У ЧЕЛО!

      Једино су милостиви били ка деци од 14 година…

      Ето да знате, ову безбожну укро гамад има Руси да ИСТРЕБЕ У ТОТАЛУ, а врло ускоро. Чак им је један Руски званичник то упозорење и послао, али џабе лудом причати.

      Зато и ми Срби (и Шиптарци), ако смо већ ЛУДИ, да не схватамо да је Сам Бог, Русију Дао, као Трећи Рим. Да схватимо, да Руски назеб, за Србе значи ПОМОР, а камо ли Руска болест… Другим речима, да није Русије, Србије НИКАД НЕ БИ БИЛО! Или краће, да није Русије (дал Стаљинове, или Путинове), свет би отишао у раље антихриста и ПРОПАСТ!

      Ако то не схватамо, па уместо да Бога Молимо за Спас Русије, ми дрвимо мотку и саветујемо Путина…

      Онда ЗЛО ПО НАС, БРЗО И НЕУМИТНО, јер смо против Бога!

      Хијене су у ФЕБРУАРСКОЈ револуцији 1917. ОЈАДИЛИ Русију, а зарад ГРЕХОВА полуделе Руске властеле. Па Србије НЕСТА 1918. Али је чак један Стаљин РАДИО и КЛЕЧАО пред Богом 1941. за Спас Русије. А шта ми радимо?

      Критикујемо Путина… Као да је њему лако да слуша дечије крике из тзв. „украјне“?
      Али неће то предуго.

      Поздрав!

    5. Шиптарац каже:

      НЕ ОБЈАВИ ми србин.инфо одговор на ваше писмо сотто цреатуро…

      Нема везе, нису једине силе данас – „силе“ колико год хоћеш!

      Поздрав!

    6. Шиптарац каже:

      Поновићу писмо, можда је до мене:

      У праву си до некле – јесам „погрешио“, јер сам очито изнео хитлеров
      податак о броју немаца у пољској – 8-9 милиона. А то није (потпуно)
      тачно, јер су ту немци трпали и све ПРО-НЕМЦЕ у пољској.

      Реална
      цифра је негде око 7.500.000 немаца у пољској пре инвазије. Оних 750.000
      из 1931 – заборави. Пољаци намерно нису унели колико је немаца било у
      територији прикљученој вештачки створеној пољској 1918 – СИЛА! То
      негирање немаца је и био разлог, зашто британија НИКАДА није успела у
      (првобитном) плану, да пољска и немачка заједно нападну Русију 1939 –
      хитлер преко тога није прелазио никад. Значи ради се о НАМЕШТЕНОМ
      ПОДАТКУ. Па немаца је у вашљивој КЈуг било преко 500.000, а камо ли у
      пољској!

      Али, када се ДОБРО размисли, биће ПРЕ да је хитлер у праву са 8.500.000 пољских „немаца“, него цифра од 7.500.000…, …, …

      Погрешио у бројкама јесам, на више места, али да не фрапирам људе до краја…

      Рецимо 16.000.000 немаца из немачке и аустрије. То су признати војни губици САМО из немачке и аустрије, нпр:
      http://www.feldgrau.com/stats….

      Ради се о немачкој, која је направила мобилизацију НЕЗАПАМЋЕНУ У ИСТОРИЈИ СВЕТА, нивоа 45% укупног доступног становништва.
      Дал је ИКО мобилисао ДЕЦУ од 14 година, као НЕМЦИ?
      Јер што их је било мало погинулих и рањених?!?

      Зато кад видите „историчара“ да каже мртвих немаца било 4.000.000, реците му да „једе …..“ – укратко.
      Па толико само запорошких немаца НЕСТАДЕ!
      Или
      из чешке, немци су тврдили да их је било преко 4.000.000, а чеси
      2-3.000.000. Или немци из мађарске, француске, белгије, тра, тра, тра…

      Укратко,
      немци из ЦЕЛЕ европе су се слили у немачку и аустрију 1945, па је опет
      немачка (са аустријом) ТЕК 1976 (хиљаду деветсто седамдесет шесте)
      ДОСТИГЛА ПОПУЛАЦИЈУ ИЗ 1940!!!

      Са све турцима, шиптарима, шпанцима, Србима, итд, по бечу и друго…

      О наполеону да не начињемо још један западни ЧИР…

      Са друге стране Русија се ОСЛОБОДИ бар 10.000.000 ПРОБЛЕМА 1945. Свих немаца, 90% черкеза, 90% балтичана, 70% унијата.
      Све то је ушло у (статистичких) 26.700.000 жртава СССР-а…

      Једини
      „попуст“ су имали власовци (исто фашизоидна гомна…), али то из
      разлога што Руси имају ОГРОМНУ СИМПАТИЈУ ка „украјинцима“!!! Али,
      огромна симпатија, рађа и огроман ПРЕЗИР…

      Што је ово све важно?

      Да схватите, да Рус НЕ ОПРАШТА!

      Немце
      су Руси третирали као људе, све док нису почели да ВРАЋАЈУ окупиране
      територије, негде после Стаљинграда (Царицин, Волгоград). Па пошто су
      видели, како су се немци односили ка цивилима, после су их 100%
      третирали као обичну ГАМАД.

      Дал немац био рањен, болестан, добијао је МЕТАК У ЧЕЛО!

      Једино су милостиви били ка деци од 14 година…

      Ето
      да знате, ову безбожну укро гамад има Руси да ИСТРЕБЕ У ТОТАЛУ, а врло
      ускоро. Чак им је један Руски званичник то упозорење и послао, али џабе
      лудом причати.

      Зато и ми Срби (и Шиптарци), ако смо већ ЛУДИ, да
      не схватамо да је Сам Бог, Русију Дао, као Трећи Рим. Да схватимо, да
      Руски назеб, за Србе значи ПОМОР, а камо ли Руска болест… Другим
      речима, да није Русије, Србије НИКАД НЕ БИ БИЛО! Или краће, да није
      Русије (дал Стаљинове, или Путинове), свет би отишао у раље антихриста и
      ПРОПАСТ!

      Ако то не схватамо, па уместо да Бога Молимо за Спас Русије, ми дрвимо мотку и саветујемо Путина…

      Онда ЗЛО ПО НАС, БРЗО И НЕУМИТНО, јер смо против Бога!

      Хијене
      су у ФЕБРУАРСКОЈ револуцији 1917. ОЈАДИЛИ Русију, а зарад ГРЕХОВА
      полуделе Руске властеле. Па Србије НЕСТА 1918. Али је чак један Стаљин
      РАДИО и КЛЕЧАО пред Богом 1941. за Спас Русије. А шта ми радимо?

      Критикујемо Путина… Као да је њему лако да слуша дечије крике из тзв. „украјне“?
      Али неће то предуго.

      Поздрав!

    7. Шиптарац каже:

      Џабе sotto creaturo, опет сам покушао да одговорим, али не дају!
      Овога пута није до мене – проверено.

      Поздрав!

  3. Nema kud da se bezi каже:

    zapad se opametio, danas umesto nemaca, ratuju braca, nece vise da ginu nemci i amerikanci, dovoljno su bogati a opet za to je potreban sitan novac da naorauzaju ukraince da ratuju protiv rusa, ovaj rat je kao bombona za jastrebove i tajkune, ulozis sitan novac evo neka sav rat kosta milijardun dolara a dobice bilione sa potencijalom da dobiju cak i nemoguce zasada. interesantno je da obe strane su sastavljne od ljudi koji nemaju kuda, zateceni su u ovoj situaciju mogu samo da igraju igru i da ratuju za onog koji placa, da ratuju za gazdu, to je najveci faktor, djaba su oni ziveli zajedno 50-70 godina, djaba su oni braca od iste krvi, djaba su mozda i rodbina, sve je to nestalo za tren, i svi ratuju za onog koji placa..

    1. ex YU каже:

      mnogo me potseca na rat u ex YU, i ovaj rat ce trajati do kompletnog ekonosmkog iscprljivanja, dok ne potece toliko krvi da se svi ucesnici ne umore od ubijanja i dok se sve ne unisti i totalno promeni svest kod ljudi, na kraju cemo imati dve strane zakrvljeni do apsolutne mrznje isto kao kod nas!

  4. Vanja каже:

    Srbija se branila u Kninu…ostalo sve znate.

  5. Каплар каже:

    Није могуће избећи конфликт све док га један страна упорно прижељкује и провоцира !!! усташама иде у корист и неактивност Кремља као и то што за сада војним путем лагано али сигурно уништавају НовоРусију , што би они сада мењали приступ решавању ове ситуације ?!! Показали су укри да немају страх од РФ и Путина и једини начин а се ово заустави јесте тај да они опет почну да се плаше , е сада је питање да ли ће у Кремљу кренути са неким активностима које би навеле хунту из Кијева да устукне или ће преовладати љубав према “ виса “ и “ мастер “ картицама ?!!

Коментари су затворени.