Прочитај ми чланак

СУМРАК СРБИЈЕ Срби се јавно одричу Бога и добијају НЕКРШТЕНИЦЕ и РАСКРШТЕНИЦЕ!

0

Неколико стотина Срба решило је да се на симболичан начин одрекне своје вере, па сада у фасцикли са документима чувају и један од ова два - раскрштеницу или некрштеницу.

Ова два „документа“ издаје Удружење „Атеисти Србије“, а за портал Телеграф.рс објашњавају да је идеја настала још 2009. године да би се заинтересованима пружила и симболична могућност да раскину везе са верском заједницом у коју су, најчешће мимо своје воље, уведени као мала деца, или бебе.

Ilustracija: Thinkstock

– Временом смо дошли до тога да наше раскрштенице и некрштенице имају и одговарајући графички формат, због све већег броја људи који су желели да своју раскрштеницу или некрштеницу и одштампају или другачије прикажу – кажу у Управном одбору Удружења „Атеисти Србије“.

Они објашњавају да ови папири немају никакву правну снагу и да су само симболични. Удружење је дало и изјаве за медије, које према мишљењу Србин.инфо, представљају напад на Српску православну цркву:

– Подједнако исправно питање би било и то колику правну снагу има црквена крштеница, од оног тренутка када се неко изјасни да више не жели да буде део те верске заједнице. Када је СПЦ у питању, та верска заједница одбија да омогући људима који се више не сматрају њеним делом да буду избрисани из њених матичних књига и у јавности онда наступа са апсолутно нетачним бројем верника – причају у УО „Атеиста Србије“.

Они кажу да су се тим поводом обраћали СПЦ и државним органима и тражили да њихови подаци не буду надаље злоупотребљавани од стране СПЦ.

– Нажалост, одговор институција је био обесхрабрујући и противречан. Обавештени смо да наши подаци неће бити коришћени, иако ће остати забележени и премда ће их СПЦ и даље користити да од државе добија неуставне привилегије на основу пријављеног броја верника. Укратко, наши подаци неће бити коришћени, али ће и даље бити коришћени, што је схизофрено – причају у Удружењу.

Најчешћи разлог из ког се људи одлучују на овај корак је то што желе да на симболичан начин имају потврду да је њихова наметнута везаност за верску заједницу окончана.

– У Србији нам их највише траже православци, али имамо раскрштенице и некрштенице прилагођене и издате и онима који су из римокатоличког, исламског или јудаистичког окружења – кажу у овом Удружењу.

Као што мисле да деца не би требалои да буду крштавана, исто тако одбијају да издају раксрштеницу или некрштеницу малолетним особама.

– Наш став је да само пунолетне особе, својом свесном одлуком могу да се прикључе или напусте верске заједнице и желимо и на овај начин те младе људе да научимо томе да зрело промишљају своје одлуке – причају у Удружењу.

Иако међу онима који траже раскрштенице и некрштенице има највише младих људи, понајвише у својим двадесетим годинама, било је и неколико примера старијих људи, у својим седамдесетим и осамдесетим годинама, а Атеисти Србије кажу да их шаљу у све крајеве бивше заједничке државе, Југославије.

268 коментара “СУМРАК СРБИЈЕ Срби се јавно одричу Бога и добијају НЕКРШТЕНИЦЕ и РАСКРШТЕНИЦЕ!

  1. Дуња каже:

    Златановић рекламира Атеисте :))))) цифра????????

    1. Милутин каже:

      Зар не видиш да јадан кука и моли да му уделимо који динар, а од гугла легну фине паре за бомбасте и лажне наслове, скупљајући што више посетиоца и коментара.

    2. Monter каже:

      Први пут када је искамчио парице у знак захвалности је редовно објављивао активности Чеде Јовановића и Јелене Милић.

    3. Милутин каже:

      Мора да му и они удељују коју парицу.

    4. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      to da si napisala u nekadašnje „demokratske“ E-novine momentalno bi te onaj ustaša blokirao. Naravno taj lik je bio vernik u Hrista i samim tim tebi OK, dok ovakav tekst za tebe dokazuje satanizam i kod autora i kod urednika koji ga je objavio. Šta reći?…

    5. Милутин каже:

      Нема Златановић времена да се бакће са свим коментарима, већ он јури наоколо да намакне још који динар.

  2. Monter каже:

    Атеисти Србије, а овамо се из авиона види да раде за Ватикан. Само православцима издају раскрштенице, а католике не дирају.

    1. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      Je, neprijatelji Srba su u pitanju, ali piše i verujem da jeste istina, da se ispisuju svi.
      Ljudi su razočarani svojim religijama jer vide da koristi od njih nema, svako ko veruje prođe jednako ko i onaj ko ne veruje, da pravoslavci poštuju veru ne bi pušili, pili, drogirali se itd., pa bi živeli na kontu toga duže od proseka, međutim ni to.
      Mislim da to što pametniji vide i imaju hrabrosti da priznaju šta je istina, odluče se da se ispišu iz pritiska bede, zato što vide da religija,kako vatikansko zlo tako i naši, podržava kriminalni sistem i asistira mu u svoju korist čineći parazitski par nad narodom, a to se i vidi jer sveštena lica zaista nemaju razloga da se plaše za egzistenciju i u odnosu na narod to je drugi svet, a to ljudi koji imaju mozak vide.

    2. Monter каже:

      Нема ту никакве храбрости, то са исписницама је најобичнија будалаштина.
      Најбољи су ове зарђале комуњаре, и они ваде некакву исписницу. Што лепо не оду код нотара и направе тестамент где ће да пише да на њиховој сахрани неће свештеника, неће никакав хришћански знак на споменику итд. јер су атеисти. И сад ови из „Атеисти Србије“ лепо плате таксу нотару и завршен посао. Исто важи и за остале који хоће да буду атеисти.
      А ово што издају, то је као када би ти и ја издавали уверења о ослобађању од ТВ претплате.

    3. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      slažem se da su to većinom titoidi. Što se hrabrosti tiče mislim na one koje sam opisao-ljude koji razumeju da je religija nastala kao oblik porobljavanja i parazitiranja manjine nad većinom i da veze nemaju sa stvoriteljem a ni on s njima jer im se on uostalom ni ne javlja.
      Hrabrost je priznati da je sve religiozno izmišljotina parazita i odjebati tu tradiciju, kako su je nazvali, da bi nas ucenili, kao da ljubav i poštovanje predaka zavisi od sleđenja religije.

    4. Monter каже:

      Религија је морала да се појави, да би се у људском роду увеле норме који би се придржавали. И тиме људе уздигли од животиња. Временом се то све извитоперило, и постало супротност од онога што је замишљено.

    5. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      To su nas naučili oni kojima je to u interesu ali oni koji su istražili stare civilizacijem, Vinču npr., a to je period pre cca 7.000 godina, govore da u iskopinama iz tog vremena nisu nađena oružja u vremenskom intervalu od 2000 godina. Nikakva religija a posebno hrišćanska tada naravno nije postojala, ali ljudi nisu bili krvožedne životinje kao danas, posebno u hrišćanskim i islamskim zemljama.

      Pre 5.500 godina u Sumeru se pojavljuje religija,kralj, novac i oružja. Pojavljuje se i bog koji je strog i traži ovakvu ili onakvu žrtvu od čoveka. Do danas postoje žrtve koje religija traži od čoveka.
      Religija je tu da podeli i posvađa čovečanstvo; ako si zaista pročitao Bibliju a vidim da nisi, znao bi šta je bog uradio prilikom gradnje Vavilonske kule. To da si pročitao razumeo si da je religija donela rat i mržnju (religiozne ratove i religiozne nesnošljivosti) jer SVAKA religija je ISKLJUČIVA.

    6. Monter каже:

      Предајем се :)))

    7. Милутин Јевић каже:

      Ако могу пријатељу изнео би своје мишљење.
      Једно је религија а друго је Бог, Бог никада није тражио људске жртве већ сатана, што можеш јасно да видиш и прочиташ у Асирским, Астечким, Скандинавским, итд могу да набрајам до сутра религијама.
      Бог је тражио од људи да поштују моралне законе и да подносе жртве у виду животиња и приноса од жетве, да су људи поштовали те моралне законе мржње и ратова не би било !
      Него је у људској природи одувек била та потреба да се лаже,краде и убија !
      Наравно да је Бог тражио од Јевреја да побију Ханане, јер су ови живели неморално , жртвовали људе и као такви били ГАДНИ Богу, зато данас наследници Хамови кажу за Бога ГАД , јер они верују у Сатану, првобитног анђела носиоца светлости, они га зову божанством Сунца, Луцифером, чак су му посветили и дан, Sunday, Sonntag itd .
      Е видиш пријатељу следбеници Валови ( Сатана ) су у историји водили скоро сваки освајачки рат,док су Семити скоро увек били они који су нападани ( Руси, Срби, Јевреји итд., било је наравно изузетака , али јако мало. Монотеизам и вера у Бога код Срба је много старија од Хришћанства јер су Винчани били људи који су имали свест о постојању једног Бога, односно многе генерације људи који су се раселили по свету након пада Вавилона су имале свест о постојању Бога, и преносили су усмено приче о потопу о Вавилону, док нису полудели и почели да се клањају „златном телету“ итд. Религија је опијум и средство за контролу масе од стране оних којих том религијом управљају ( језуити,масони две стране истог новчића ) Поз и све најбоље.

    8. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      Šta ima da se ljutim na nečije mišljenje, sve cool.

      Slažem se, religija je jedno a bog drugo ( posebno onaj stvoritelj svega velika verovatnoća je da postoji) a drugo je pitanje jesu li bogovi koje pominješ zapravo ljudske izmišljotine u službi religija i svih pogodnosti onih koji upravljaju njima kako bi ljude oporezovali i živeli na njihovom fizičkom radu, ili su oni lažni bogovi (Danikenova koncepcija i istraživanja)-smrtna ali dugovečna bića, tehnološki razvijena, sa drugih planeta, koja su se spustili tu jednom pre nekolko hiljada godina.

      Rekao si: „Бог је тражио од људи да поштују моралне законе и да подносе жртве у виду животиња и приноса од жетве,…“

      Pa ja sam lepo napisao „žrtve, ovakve ili onakve“, jasno je da mislim o žrtvama svih vrsta pa i na životinjske. Ako si pročitao Levitski zakon onda si video da te životinjske žrtve uopšte nisu bile razumne nego genocidne! To je bio MASAKR životinja. A ja te pitam-ako nisi verski fanatak i imaš zdrav razum-kako masakriranje životinja može da očisti grehe ????????????? Masakr je masakr, bila žrtva u obliku čoveka, deteta ili životinja, onaj ko stoji iza toga definitivno nije normalan, bilo da se radi o religioznim „učenjacima“ kao kreatorima te „nauke“ o grehu i žrtvi ili bogu. Potraži u SEBI odgovor na to i sam u sebi ćeš OSETITI da se ti ne slažeš sa žrtvovanjima i da ti je to odvratno,drugo je to što to možda nećeš priznati javno.

      Rekao si :“ Бог никада није тражио људске жртве већ сатана, “
      Ne sećam se da u bibliji ijednom piše da satana traži žrtvovanje ljudi. Sa Isusom je kontaktirao ali u svim tim komunikacijama nikada se o toj temi nije pričalo. U bibliji se jasno iščitava da bog ubija na milione ljudi a tako i životinja a za sotonu pitanje ima li i jedna žrtva, ja se ne mogu setiti. Da li je bal sotona, da li je bal izmišljeni bog ljudi, to je teoretizovanje ali činjenica je da je žrtvovanje sasvim jasan i detaljno opisan sport biblijskog boga kojeg su židovi morali da trpe abnormalno često.

      Rekao si:“ да су људи поштовали те моралне законе мржње и ратова не би било !
      Него је у људској природи одувек била та потреба да се лаже,краде и убија ! “

      A ko je stvorio TAKVOG čoveka??? Taj koji ga je takvog stvorio kriv je. Jednako kao i kod ljudskih roditelja-ako je dete problematično, ono takvo nije rođeno nego je posledica loših roditelja.

    9. Милутин Јевић каже:

      Мислим да је прича из Библије тачна и верујем да постоји Бог, од заклетог еволуционисте сам постао креациониста проучавајућу термодинамику, геоморфологију, биологију, генетику, археологију , антропологију и хемију и то је био дугачак временски процес где сам се уверио да је ово све створено, и то је оно што је мени као Србину православцу битно, а Деникен, па не знам, тај ми делује мало…Поздрав

    10. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      Ne negiram ja kreacionizam ali problem je naći ISTINITU priču o nastanku. Prošlo je puno vremena a lako je moguće i da se neko potrudio da prikrije istinu i napravi različite priče o tome. Biblija ako si čitao detaljno i više puta jako je problematična, originalni jezik na kom je pisana jako je problematičan za prevođenje tako da je veoma upitna njena istinitost a i semantika mnogih reči i priča su nedorečeni i zato danas na Svetu imamo zbrku, ljudi samo fanatično mogu da tvrde da veruju da je ta ili ona „sv.knjiga“ istina, pa to važi i za nas hrišćane.

    11. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Није то суштина.
      Религија је насушна потреба људске психе пред последњим питањем; страх од смрти је иманентна покретачка снага људске душе,а религиозно осећање је једна ескапистичка филозофска категорија која решава.
      Морал је ту секундарна појава и морал заједно са етиком је више категорија традиције и културе једног одређеног друштва.
      Морал нема универзалне одреднице за свако људско друштво, нацију или етничку групу, али је страх од смрти и религија обавезна и мање више иста – обећање трајања духа и душе и после материјалног нестанка…
      Тако некако.

    12. Владимир каже:

      Хехех, па и будисти су религиозни па верују у ништавило после смрти… Није ти неки аргуменат :)

    13. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Јес’ ти ћеш ми то објаснити љаксе.:)))
      Шта си ти проЋто од вилозофске литературе а ?
      Сановник СТОГОДИШЊАК ? хахаахахаха….

    14. Владимир каже:

      Што да нећу, за тебе сам оваки прос’ врхунац душевности :)

    15. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Душевности можда и јеси, не браним, али за духовност мора да ми се сагнеш до доње пипе..:)

  3. patriota каже:

    SVI UZ HRISTA,PROTIV KOMUNISTA.

    1. Српски херој каже:

      Кинези су комунисти а верују у Будизам. Одговори ти мени коме је христ помого за ових милион година.

    2. Дуња каже:

      Коме и Буда ,,,,,,,,,,,

    3. НекоТамо каже:

      цркни комуњаро

    4. Српски херој каже:

      цркни усташо смрдљиви.

      СМРТ комуњарима СМРТ комуњарима.

    5. Зарја, Зарја каже:

      Слобо, сада си неозбиљан, а то ти не пристаје!
      Будалама нема помоћи, па ко год би и хтео да им помогне, они то не виде и не схватају, зато што су будале.
      А ти си све, ал` будала ниси!

    6. Српски херој каже:

      Велики поздрав сестро мила. Живела Русија и Путин !!!

    7. Zoran Cvetkovic каже:

      Prvo, kojih milion godina?? Drugo, pomogao je onima koji sasluzuju i veruju u Njega, i koji su sada i uvek ucesnici u Njegovoj slavi i u carstvu nebeskome.

    8. Српски херој каже:

      Зашто христ или Бог није помого Милици Ракић која је имала три године ?

    9. Zoran Cvetkovic каже:

      Kako mislis nije pomogao? Tesko je vas komuniste razumeti. Milica je andjeo i Gospod je uzeo kod sebe u vecno blazenstvo. Roditeljima je dao jos jedno dete kao utehu. Koliko znam roditelji su verujuci i daj Boze da ostanu tako. Milica je carstvu Bozjem i kada dodje vreme svi ce biti zajedno zauvek.

    10. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Не сери будалетино пролупала, како те није срамота?
      Ајде то па реци родитељима коњу блесави! Ја бих ти кичму поломио да ми се дођеш тако пренемагати над мртвим дететом проклети лицемеру!

    11. Zoran Cvetkovic каже:

      Gade, njeni roditelji su pravoslavci i njihovo dete je novomucenik i vec se nalazi na freskama, ali sta bi ti lojavi znao o tome. Sta je bolje za roditelje lojavi da misle da su zauvek izgubili dete ili da zive u nadi da im je dete uz Gospoda i da ce opet biti zajedno?
      Kukavice nemas pojma kome se obracas i smesan si mi. Izlomio bih te jednom rukom, a ako sam dobre volje ostavio bih ti izbor u koju kliniku hoces da zavrsis. Vidim pre neki dan pretis ovde ljudima, verovartno nekom penzioneru, ajde meni doci na crtu lojavi.

    12. Ћирко Ћирковић каже:

      На мене гвожђе вадио једаред.:))

    13. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Дај атресу лајава православшчујушћа пичко! И слику да не лемам невиног мамлаза..

    14. Zoran Cvetkovic каже:

      U nedelju ispred crkve Svetoga Save, onoga cije ste mosti vi lojavi spalili, u pola 11 posle sluzbe. klinicki ti je blizu i hitna..

    15. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      У недељу испред цркве???
      Јеси ли повео друштво као онај мали наци фак Дестројер?
      Ајде гњидо не брукај се него остави адресу и слику или ми се скидај скурца занавек!
      Кад може да вас шамара Наташа Кандић по Београду, што не бих и ја, нисам ни ја најгори од све деце?!

    16. Zoran Cvetkovic каже:

      haha kukavice, adresu da ti dam? Koliko vas ovde uopste koristi puno ime i prezime kao ja? U nedelju dolazim u centar grada i tu sam na raspolaganju.Imas dovoljno vremena..

    17. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      КО СИ ТИ пичкатиматерина испред цркве????
      КО заказује туче испред Храма ?! САМО пропалица, нововерничка и православшчујушћа фукара која не зна ни шта је то пристојност ни шта је то храброст!
      Ти би дакле да се тучеш испред цркви несрећниче?
      Што се бре брукаш говнару и кукавице лицемерна? Па зар ти мислиш да те нисам прочитао одавно бедна кукавице која се кријеш иза празних лицемерних верских фраза?
      Како си храбар пред људима, тако си храбар и пред Богом, али да сереш и „богорадиш“ и солиш ране људима који су изгубили најмилије и ситну децу, то знаш најбоље фарисејчино одвратна!

    18. Zoran Cvetkovic каже:

      haha kukavice ne sekiraj se ti, odmaknucemo se malo,ima gde. Sta ce ti moja fotka? Sumnjiv si uvek bio sa svojom uzrecicom gejoslav? Ja sam svoje rekao nisam zaludan vise da tracim svoje vreme u raspravi kao ti.

    19. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      МОЈОМ узречицом „гејослав“????
      Ето ти сад?! Знао сам… погуби се човек начисто!
      Ајде бар нађи ми ту узречицу где сам рекао гњидо кукавна, знао сам да од шорке нема ништа.
      Ајде бар победи па ми нађи где сам рекао „гејослав“ будало распала, то ти је БИЛИЈЕВА узречица овцо православшчујушћа, скроз си скренуо од страха и зорта! :)))

    20. Ћирко Ћирковић каже:

      Ууу бре, куд отидосмо! Лепо реци да ниси кадар за ферку и готово.:))

    21. Ћирко Ћирковић каже:

      Ух, где пред цркву баш?! Ђоле се плаши тамјана. Да си неку крчму навео или бар жељезничку станицу, нешто што он препознаје и с чим се поистовећује.:))

    22. Zoran Cvetkovic каже:

      Neka mi ispred crkve ponovi nesto protiv Hrista, svetog Nikolaja, Svetog save. Nije samo to, oca mi je pokojnog vredjao i prvi rekao da bi mi polomio kicmu. Onda neka izvoli, meni je cast i obraz sve, a mogu i imam cime da je branim.

    23. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Прво брани част и образ од ових Атеиста Србије јајаро интернетска а мени остави генералије и слику са посветом да те потражим кад уврнем у БеЈоград.
      Лако ти је серендати на Србину пред Кир Јајцом православним адвокатом што ради Про боно…

    24. Ћирко Ћирковић каже:

      Могу ја тај про боно и друге ствари да радим. Рецимо, нешто у вези женског лудила у окружењу и тако…..:))

    25. Курчања каже:

      немоћни ђоле
      Немоћни ђоле се пресвукао,променио странку-пардон име.Али су навике остале исте.И даље једе говна.

    26. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Kurčino presvučem ti staru preko astala stoko krajiška, pobeguljo kukavička!

    27. Camil каже:

      А кућу цвећа си намерно или из идеолошких разлога изоставио,,,,

    28. Ћирко Ћирковић каже:

      Заборавих, да ме убијеш!::)))

    29. Урош каже:

      Прво у тренутку кад је спаљиван Растко Немањић није био светац,па самим тим не могу му мошти спалити,тек је неких 500 година након смрти проглашен за свеца,док рецимо један владика Николај који није ни црно испод ноктију Св.Сави канонизован такорећи одмах. Научите нешто!

    30. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Ajde ti to objasni modernim novokrštenim pravoslavcima što zakazuju tuču ispred katedralnog Hrama leptejebo?
      To sve deca komunističke radničke fukare i lumpenproletarijata, a kad ih slušaš, ko da su Nemanjići lično!
      Nikolaj je kanonizovan jer je potreban današnjoj srpskoj crkvi koja je na putu evroatlantskih integracija i Unije.
      A Nikolaj Velimirović je vladika kolaboracije, apologeta Nedića i LJotića i veliki jaran sa anglikanskim episkopima ondašnje Čerčilove Britanije.
      Kuda ide srBski brod, nije teško zaključiti, ali ovo kurvanje sa Rusima i Putinom izaziva gađenje.

    31. Ћирко Ћирковић каже:

      Прд, пррд, пррррррд, ….флоћ!:))

    32. Ћирко Ћирковић каже:

      Не заподевај се напамет, има Зоки да те намлати ки будалу.:))

    33. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Шта си му ти јајаро? Адвокат?
      цендрате ту и богордите ко усеђелице а јеебе вас и уши заврће ко само није прошао Србијом…
      И још се ачите, оћете да се бијете по интернету бандо лајава!

    34. Zoran Cvetkovic каже:

      Napisa lojavi koji inace ovde preti ljudima koji ne mogu da se brane?! Ako slabi ne mogu neko mora da ih brani.

    35. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Шта оћеш?
      Где су генералије, где је фотка шиљокурчићу?

    36. Ћирко Ћирковић каже:

      Не одговарају му верујући који умеју да завале дандару, зато смо православшчујучи.:)) Преферира оне који му ћуте па да се фино издрркава по слободном нахођењу. Опасна пицца.:))

    37. Ћирко Ћирковић каже:

      Шо нервозишеш безвезе? Попиј једну,две, опусти се и лези, мање ће да боли.:))

    38. Miroslav Milutinov каже:

      Кочијашку шпиритушу.

    39. ЏЕРОНИМО каже:

      Читао сам књигу коју је написао старац Тадеј Витановачки. На питање зашто умиру мала деца, он одговара отприлике овако: „…та деца ако би остала у животу била би велики злочинци када одрасту и зато их Бог на време уклања“…!?.
      Сувишно је наглашавати да сам након ове глупости – књигу бацио!

    40. Zoran Cvetkovic каже:

      Knjiga nije glupa vec onaj koji je cita. To je rekao za neku decu ne za svu naravno. Evo ti ljudi danas. Koliko samo bogomrzaca, sodomita, satanista, jeretika, lazljivaca i losih ljudi. Sta bi za njih bilo bolje da su kao deca bez greha umrli ili da ovako ceo zivot provedu u bezakonju i besmislu i jos mogu da zarade vecnost u paklu ako se ne pokaju i poprave?

    41. Потпуковник, II Армија каже:

      А откуд ти знаш у какве људе би та деца израсла у будућности? Си ти пророк? Баба Ванга? Који си ти ђаво да некоме одређујеш да ли је боље да умре или да се роди и где ће по смрти да заврши?

    42. Zoran Cvetkovic каже:

      Nisam ja ni rekao komunjaro lazljiva sta bi deca bila u buducnosti, niti ostalo sto tvrdis. Nisam prorok ali znam sta si ti, provaljen bolesnik sa desetak profila.
      Nesrecnice toliko si se pogubio kada sam te opet provalio da samo ides okolo kao besan ker i gledas kako mozes da ujedes.
      Juce se opet pojavilo posle 6 meseci desetak tvojih drugova da podrzi tvoju istinu o komunjarama. Dok jednom profilu koji ti sluzi samo za lajkovanje odgovaram na komentar koji se greskom sa njega pustio, disqus nece da ga primi kaze obrisan?! Refresujem stranu i njega nema, a na istom mestu komenat iste sadrzine od komunjarskog komesara.
      Koji si ti bednik!! Eto ti razlike izmedju hriscanstva i komunizma. koliko treba biti bolestan i nemoralan pa praviti lazne profile i lajkovati samoga sebe misleci da ces tako odbraniti svoju „istinu“?!

    43. Потпуковник, II Армија каже:

      Значи, кад немаш аргумената крећеш са увредама и клеватама. Мислио сам да си можда нормалан, али заправо, Ђоле је био управу, ти си болесни лицемер.

      Немам ја разлога да лажем, моје истинито и логично питање те је разјарило, и ако, нек људи виде ко је заправо бедник…

      Да поновим питање: А откуд ти знаш у какве људе би та деца израсла у будућности? Си ти пророк? Баба Ванга? Који си ти ђаво да некоме одређујеш да ли је боље да умре или да се роди и где ће по смрти да заврши?

    44. Markos каже:

      Evo jedan lajk da ne palis drugi profil :)

    45. Потпуковник, II Армија каже:

      Ако имам два е-mail налога: gmail и yahoo, како могу да имам више од два профила?

    46. Zoran Cvetkovic каже:

      Zoves me djavolom i baba vangom, godinama lajkujes sve uvredljive komentare upuceni meni, a kazes da ja vredjam. Bravo,pravi komunisticki moral.

    47. Потпуковник, II Армија каже:

      ,,Ђаво“ није био у смислу одлике душе него у сентенци у одређивању чињенице појединца, какав је појединац као чињеница, дали је појдинац неко узвишено биће способно да суди ембрионима и бебама…

    48. Потпуковник, II Армија каже:

      Друго, када су други мене нападали и вређали, без икаквог повода, где си ти да лајкујеш моје коментаре? Одговор ми не треба, него ето, чисто да знаш зашто одсуствују моји лајкови на твојим коментарима када се ти од некога браниш.

    49. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Kaže ti tip koji plačljivim glasom bogoradi i revstvuje po portalu a lajkuje SVAKI antikomunistički, ljotićevski i nacoški komentar koji ovde odvale najbolesnije budale na svetu!
      Od manitog Save vampira do naciklinca palca Destrojera i ove šešeljugine bižuterije.
      To ti je sinko izvorni srBski a pravoslavščujušći moral poznat još u starom Rimu:
      “ Što priliči Jupiteru, ne priliči volu…“
      U prevodu: “ Mi pravoslavščujušći smo VIŠA RASA (?) i mi možemo kako hoćemo, a vi ostali koje mi označimo po svojoj volji, moraćete kako morate!
      Moral i etika već viđeni u Nedićevoj Srbiji u vreme streljanja đaka u Kragujevcu.

    50. Потпуковник, II Армија каже:

      Дупли стандарди, гордост и лицемерје, ја сам зато променио тактику, постављам логична и искрена питања.

    51. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Pun ih je portal, prepuna Srbija, ali primećujem da jenjava po crkvama. Novoverništvo kao i svaka moda ima kratak vek trajanja.
      I ova će se tužna i mučna storija kod srbadije uskoro završiti i popovi će na svoju veliku žalost početi živeti skromnije. Moraće.

    52. Потпуковник, II Армија каже:

      Тако је по јеванђељу прописано, скромност, они први треба да живе скромно, без истицања и експонирања.

    53. Ћирко Ћирковић каже:

      Примећујеш по црквама док преко пута љуштиш вињак у кафани па дзирнеш кроз пенџер.:)) КоњЕ један, пуне су цркве младих и деце! Лепо их је видети како с радошћу саслужују Свету Литургију. Све дође на своје. И ви сте стигли (комуњаре) где сте и пошли – у п.чку мајчину.:))

    54. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Dece ima više nego pre to je tačno, ali je vas matorih glumaca krštenih devedesetih a rođenih sedamdesetih sve manje…:)))
      Što se nerviraš i pičkaraš, pa ti si pravoslavni revnitelj u miru božjem?

    55. Ћирко Ћирковић каже:

      А ту децу доводе марсовци, јелте, а не родитељи?:))
      Нисам нешто п.чкарао, више као уметничка слобода израза ради подвлачења поенте.:))

    56. Zoran Cvetkovic каже:

      Pazi kako tvoj um funckionise?! Ja napisah da odavno i redovno lajkujes psovke upucene meni i to u diskusijama sa kojima nemas veze niti ucestvujes, a ti mene koji to inace ne radim, pitas zasto ja tebe ne lajkujem kada se ti sa nekima svadjas?! Znaci kada teras u tri lepe recimo Cirka ili vukoglavog braneci satanisticki komunizam ja treba da te lajkujem. Au…koja logika..Ne brate ja samo produzim od sramote i ne gledam te stvari jer su mi odvratne.
      Vise puta su mi oni koji me ne podnose napisali da postuju to sto ih nikada ne psijem i vredjam kao drugi, i to je tako posle 8000 komentara!

    57. Потпуковник, II Армија каже:

      Прво, комунизам није сатанистички нити има икакве везе са тим, а друго, браним само оно што је добро из њега.
      Поменуте терам у три лепе зато што су проверени олош, и са њима не желим да губим време.

      А што се тебе тиче, показао си да немаш везе са православљем и православним идеалима тако да мене слободно у будућности заобиђи/продужи. Са лицемерима немам намеру да више губим време.

    58. Zoran Cvetkovic каже:

      Mene ti kao komunisticki komesar zanimas koliko i lanjski sneg, ja ovde samo opovrgavam tvoje bestidne lazi sa kojeg god profila pisao.

    59. Потпуковник, II Армија каже:

      Онда ти друже лицемерни, који везе са православљем немаш, буди културан па ме заобиђи, пошто ниси у стању да будеш човек, значи да ниси ни у стању да икоме ишта оповргнеш. Ајде, збогом.

    60. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Svima određuju da li treba da žive ili da mru, samo sebi ne dozvoljavaju izbor ove pravoslavščujušće bitange i lopovi kao i njihovi popovi.
      Jedan aršin imaju za sebe, a drugi za ceo ostali svet..:)))

    61. Потпуковник, II Армија каже:

      Лицемерје, само тако…

    62. ЏЕРОНИМО каже:

      Zašto po toj teoriji starca Tadeja Vitanovačkog, Bog nije na vreme uklonio Hitlera?…

    63. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Uklonio ga je bog… Josif Visarjonovič.::)

    64. Урош каже:

      Која си ти будала сунце ти пољубим,шта мислиш шта је лепше родитељима да је с Богом у рају или с њима,коњино р#тардирана! И НИЈЕ ЈЕ БОГ УЗЕО КОЊИНО,ВЕЋ НАТО ЗЛОЧИНЦИ!

      СРАМ ТЕ БИЛО ОЛОШУ ЈЕДАН!

    65. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      pa eeeto…znaaaaaaaš…BOŽJA VOLJA !!! ;-)

    66. Monter каже:

      Прочитај Библију све ће ти се само касти.

    67. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      KAD BI ZAISTA BILO TAKO JEDNOSTAVNO ONDA NE BI BILO TOLIKI BROJ HRIŠĆANSKIH RELIGIJA. SVE ZAVISI KAKO SE TUMAČI ONO ŠTO PIŠE, A PIŠE NE DVOSMISLENO NEGO TROSMISLENO. PLUS JEZIK NA KOM JE ORIGINALNO PISANA JE VEOMA PROBLEMATIČAN ZA PREVOĐENJE TAKO DA JE PITANJE ŠTA JE ZAISTA PISALO I PITANJE SEMANTIKE MNOGIH IZRAZA JE SAMO STVAR TUMAČENJA RELIGIOZNIH POGLAVICA; MI TREBA DA VERUJEMO DA SU ONI TO ISPRAVNO SKONTALI. KAKO DA NE…

    68. Monter каже:

      Нека научи да чита оригинал има читаву вечност :)

    69. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      TO ŠTO SU ĐUVSKI NAŠKRABALI TO NI BOG NE PROČITA

    70. Ћирко Ћирковић каже:

      Ах да, ти си је проЋито за магистарски на мега денсу.:))

    71. smireno каже:

      Ти си слабо разумео концепт. Нема шта Христ да ти помаже сваки час. Он је дао живот за све људе једаред и не може сваки дан по милион пута да умире. Твоје је само да слушаш наредбе а не да закераш и зановеташ.

    72. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      „слушаш наредбе“ ???
      Чије, Христове?
      Где је то он командовао и издавао наредбе, пронађи па ми јави? :)

    73. smireno каже:

      Па тата његов је то сигурно радио (Стари Завет). По србском је тата и син и свети дух све једно те исто. Но, и Христ је је издавао наредбе својим следбеницима, а нарочито кад је слао 12 апостола да шире његову реч (Матеја, глава 10). Ту је она, мени интересантна, порука „Не мислите да сам ја дошао да донесем мир на земљу, нијесам дошао да донесем мир него мач“

    74. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Не вади се него нађи где је Син претио и издавао наредбе!
      Стари завет је прича о људском нараштају ПРЕ НОВОГ завета!
      Да ли је теби уопште јасна концепција ЗАВЕТА између Бога и људи?
      Због чега је Сведржитељ изазвао Потоп, зашто је оставио семе и због чега је послао Сина да пострада?
      Биће да му је било доста насиља, па је хтео да изведе показну веЏбу…

    75. smireno каже:

      мени је јасно ко дан, него пишем разумно за широке народне масе. Тачно је да Син није претио као Тата му (коме је то била једина разонода), али је претио. Морам да прочитам поново да се подсетим детаља.

    76. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Прочитај, неће да шкоди, али ја ти унапред кажем да претње људском роду нећеш наћи осим појединцима као кад је истеривао трговце новцем из Храма…

    77. smireno каже:

      то јес. Није претио читавом људском роду. Више је био пасивно-агресиван, ала, „Ко воли оца и мајку више од мене тај мене није заслужан“

    78. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      „слушаш наредбе“ ???
      Чије, Христове?
      Где је то он командовао и издавао наредбе, пронађи па ми јави? :)

    79. Урош каже:

      А Христ је чувени борац против комунизма хахахаха дај бре идите прегледајте негде мозак,цури вам и оно мало памети што имате.

    80. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      A komunizam PRECRTAN ekonomsko politički sistem hrišćanstva minus vera u Boga !???! :)

  4. Српски херој каже:

    Пре 400 година открили смо Америку и енглези и французи побију све староседеоце Америке Индијанце и сада је газда америке енглеска и француска. Зашто Бог није помого Индијанцима да остану живи ? Пре 300 година открили смо Аустралију и Нови Зеланд. Енглези побију све староседеоце Аустралије Абориџине и тако је сада газда Аустралије Британија. Зашто Бог није помого староседеоцима Аустралије Абориџинима да остану живи ? Енглези су бродовима црнце из Африке водили у Америку као робове. Зашто Бог није помого црнцима из Африке да не буду робови ? САД и НАТО су без дозволе УН бомбардовали 1999.год. Србију и убили су Милицу Ракић. Зашто Бог није помого Милици Ракић да остане жива ? За време Другог светског рата Немци и усташе су у логорима мучили и стрељали невине људе и децу. Зашто Бог није помого невиним људима и деци да остану живи ? У Крагујевцу су Немци стрељали невине ђаке. Па зашто Бог није помого невиним српским ђацима да остану живи ?

    1. Oliver R Jovanovic каже:

      Ili, Ili, lima savahtani?

    2. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      ko mu je otac, Jehova ili Eli ?

    3. Oliver R Jovanovic каже:

      Pitaj njega, to je lako.
      Dosađuješ mu sa pitanjem svaki dan po tri puta, i odgovor saznaš, ovako ili onako.
      I nije bitno da li si mnogo dobar ili mnogo loš ili avion sa golfovim motorom.

    4. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      …“ odgovor saznaš, ovako ili onako…“ JEDNOM… NEKAD…
      Dobra ti fora. Onako pravo popovska, nit smrdi nit miriše, ali samo je smrt siguran biznis što reko Laki u Maratoncima…:)

    5. Oliver R Jovanovic каже:

      Probaj, ne boli.

    6. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Šetač a zajebant a?

    7. Miroslav Milutinov каже:

      Ти се, као увек, бавиш небитним глупостима. То приличи уличару а не и попу.

    8. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      aha…ne, mislio sam da znaš :-)

    9. Zoran Cvetkovic каже:

      Nevini i deca koje pominjes i jesu zivi, vecno i uz zivoga Boga. Bezbedni i daleko od tebe i slicnih.

    10. Српски херој каже:

      Дај доказ да је Милица Ракић жива.

    11. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      NEMA DOKAZA JER MORA DA SE VERUJE U TO, VERUJE.

      A AKO NE VERUJEŠ BOG JE PUN LJUBAVI I PRŽIĆE TE U PAKLU JER NEVERNICI IDU U PAKAO ;-)

    12. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      NEMA DOKAZA JER MORA DA SE VERUJE U TO, VERUJE.

      A AKO NE VERUJEŠ BOG JE PUN LJUBAVI I PRŽIĆE TE U PAKLU JER NEVERNICI IDU U PAKAO ;-)

    13. Zoran Cvetkovic каже:

      Za verujuce to su reci Hristove i sveto predanje, one za koji nece da veruju nista nije dokaz.

      -Pustite dečicu da dolaze k meni, ne branite im; jer takvima pripada carstvo Božije. Zaista, kažem vam: ko ne primi carstva Božijeg kao malo dete, neće ući u njega.

      -Zaista vam kažem, ako se ne povratite i ne budete kao deca, nećete ući u carstvo nebesko. Koji se dakle ponizi kao dete ovo, onaj je najveći u carstvu nebeskom. I koji primi takvo dete u ime moje, mene prima. A koji sablazni jednog od ovih malih koji veruju mene, bolje bi mu bilo da se obesi kamen vodenični o vratu njegovom, i da potone u dubinu morsku.

    14. Потпуковник, II Армија каже:

      Ако је битније царство небеско, у које можемо само да верујемо пошто немамо доказ да постоји, зашто ти живиш овоземаљски живот онда? Што не замолиш некога да те лиши истог или прошетај кроз Амазонску прашуму без водича?

    15. Zoran Cvetkovic каже:

      Glupsi i besmisleniji komentar tesko je napisati,ali posto je od komuniste nije iznenadjujuci. Zar vecnost nije bitnija od kratkog zivota? Zivim zivot zato sto je dar od Boga i da bih ga sto bolje i smislenije proziveo i nastavio u vecnosti. Ako govoris protiv Boga, ne verujes i trazis nekakve dokaze zasto onda lukavo klices i varas ljude sa „Slava Bogu“ i mi novi rafinirani komunisti verujemo u Boga? Koga boga? Mamona?

    16. Потпуковник, II Армија каже:

      Ја сам поставио питање, логично и искрено. Ако си устању, одговори, ако не, да идемо даље?

    17. Zoran Cvetkovic каже:

      Postavio si pitanje hriscaninu zasto se ne ubije da bi otisao kod Boga? To da su me pitali u ludnici imalo bi smisla ovako…

    18. Потпуковник, II Армија каже:

      Не да се убијеш, него да себе изложиш смртној опасности, врло добро знам шта питам.

    19. Zoran Cvetkovic каже:

      Ne neznas, jer je izlaganje smrtnoj opasnosti kao i samoubistvo tezak i besmislen greh. Isto je djavo pitao Hrista sto ne skoci sa litice, a dobio je odgovor da se Bog ne iskusava.
      Zivot je najveci dar i treba ga proziveti tako da se zadobije dar spasenja, a on se dobija upravo blagocestivim i vrlinskim zivotom sluzeci Bogu i drugima sa ljubavlju.

    20. Потпуковник, II Армија каже:

      Када су мисионари ишли међу дивља племена да шире хришћанство, знали су каква их опасност чека, па су опет ишли. Е сад да ли су ишли својом вољом или под принудом, питање је. А друго, ти си поставио реторичко питање на које ти имаш свој одговор у глави: ако се дете роди у грешној кући и у грешном друштву, да ли је боље да што пре уммре или да бесмислено проживи живот и да заврши у паклу. Ти си прво таквом изјавом анулирао чињеницу да је живот највећи дар. Онда даље, мала Милица је рођена у православној породици, као што си и ти, зашто је онда Бог њој одузео највећи дар и осудио њене родитеље на доживотну патњу, иако им кућа није смртно грешна?

    21. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Očekuješ da ti odgovori mufljuz što se reklamiše kao skrušeni, mnogotrpelni i boguugodni „vernik“, a ispred božjeg hrama zakazuje tučnjavu ???! :)))

    22. Потпуковник, II Армија каже:

      Па ајде рекох, да видим како ће да промуља

    23. Zoran Cvetkovic каже:

      Kukavice ja sam skrusen i trpeljiv prema ljudima, prema neljudima nesto manje.Ne zakazujem tuce ispred crkve vec prihvatam tvoj poziv i kazem ti gde da se nadjemo jer je Hram centar i svako zna gde se nalazi, a onda cemo se lako odmaci, najbolje ka klinickom jer tu imas lekare da te zakrpe. Ni ja trenutno ne zivim u centru, ali dolazim na sluzbu u nedelju, zato sam i rekao u pola 11h.

    24. Zoran Cvetkovic каже:

      Koliko ti malo znas i ograniceno razmisljas da se uvek pitam da li me ovaj covek zavlaci ili stvarno tako razmislja?!
      Kao prvo i ranije si me pitao za papisticke i protestantske misionare sto mi samo govori da si daleko od razumevanja i shvatanja hriscanstva.Oni nas ne zanimaju i ne predstavljaju nas. Sveti apostoli su bili prvi koji su isli i propovedali jevandjelje na svim stranama sveta. To su radili po zapovesti Bozjoj da se jevandjelje siri svim ljudima. Svi su sem jednog ubijeni, ali je i on ,sveti Jovan, bio proganjan i mucen. To da ce jedini umreti prirodnom smrcu prorekao mu je sam Gospod. Umreti sluzeci Gospodu i sireci spasonosno jevandjelje, dakle rec Bozju, je mucenistvo i nema veza sa kako ti kazes zasto ne zamolis nekoga da te ubije ili baviti se ekstremnim sportom pa poginuti?!! Da li si ti normalan?
      Drugo, u kakvoj se kuci rodilo dete i u kakvom okruzenju zivi nije garancija za buduci zivot. Sve namerno bukvalno shvatas. Nista ja nisam anulirao rekavsi to, jer su to reci Bozje koje ja samo prenosim. Zivot je vecan i za hriscane ne postoji smrt. Bog daje zivot i kada uzme sebi dusu, nebitno sa 3 ili 33 godine, ona nastavlja da zivi ovaj put u punoci zivota i carstvu nebeskome.
      To sto vi mislite da je bolje za Milicu da je pod zamljom vecno mrtva i da je jedu crvi, a ne po osnovama nase vere na nebu u vecnom miru i blazenstvu poput andjela to je vasa nevera i ludilo.
      Takodje nije Bog oduzeo Milicu od roditelja vec njene ubice. stide se! Patnja njenih roditelja je njihov krst. I meni su ubili bliznjega i Bogorodici su ubili bezgresnog sina. Nije Bog vodio pijanog vozaca da mi ubije bliznjega vec je to posledica greha jednog propalog pijanog ubice koji da je bio verujuci i razuman nikada ne bi koristio svoj zivot i datu mu slobodu da se opija i divlja na putevima. Svi mi imamo slobodnu volju i ako neko siluje,opljacka ili ubije zar je to Bog uradio?

    25. Потпуковник, II Армија каже:

      Не можеш а да не пропуститш прилику да покушаш да ме увредиш, и после се питаш што тебе други вређају и што неко подржава те што те вређају. Ниси одговорио ни на једно моје питање него си говоранцију одвео на неку пету страну. У суштини, више је и небитно, ти немаш везе са вером, тако да ћу се обратити на неком другом месту за та питања, код неког разумнијег и мирнијег човека, а ти, лажи себе да си богоугодан.

    26. Zoran Cvetkovic каже:

      Tebi i treba duhovnik. Samo jedan savet nemoj da ga prvi nazoves djavoljem ili vracarom niti ga pitaj zasto se ne ubije.
      Inace na sve sam ti veoma detaljno gore odgovorio i to svako vidi, bas kao i tvoje nenormalno ponasanje i negiranje onoga sto je ocigledno i svima vidljivo.

    27. Потпуковник, II Армија каже:

      Вероучитељ, који ми је предавао у гимназији, је локални свештеник. Он зна и да сам левичар и исто тако да сам частан човек. Толико, а ти си нико и ништа, небитан лицемерни анонимус. Сматрај да смо завршили, ти се не обраћаш мени, ја се не обраћам теби, може?

    28. Zoran Cvetkovic каже:

      Znas kako sam se nasekirao zbog tvog misljenja. Ti izvoli na marksisticke sajtove pa pise sta hoces. Ovo je Srbski pravoslavni portal po recima urednika i ti nemas sta ovde da trazis za takvim pisanjem. Dok kod trujete ovde ljude ja cu se truditi da im dajem lek da se neko ne bi zatrovao i poverovao u vase lazi.

    29. Потпуковник, II Армија каже:

      Онда ћу и ја пружати исти лек против твојих отрова и лажи.

    30. Zoran Cvetkovic каже:

      lek i isceljenje coveku moze da daruje samo Bog, sto sam sto preko svojih slugu, ti kao sto vidimo niti imas lek niti znas kako da ga i od koga dobijes.

    31. Потпуковник, II Армија каже:

      Оно што знам јесте да ти ниси Божији слуга. Ја знам шта ћу, а ти види шта ћеш са собом.

    32. Zoran Cvetkovic каже:

      Vi komunisti ste uvek znali to da procenite, i da ubijate iste naravno, jer vam ni Dioklecijan nije bio ravan..

    33. Потпуковник, II Армија каже:

      Ја нити сам комуниста нити би икад уббио некога због мишљења, тебе су убиле лажи и комплекс више вредности, зато те сажаљевам.

    34. Zoran Cvetkovic каже:

      Niko nije ni rekao da si ti nekoga ubio, ja lepo kazem vi komunisti?! Ti si angazovani komunisticki komesar, dakle pripadnik te sekte ciju ideologiju siris. Ako si gledao neki dokumentarac o satanistima videces da i oni kazu mi nikoga nismo ubili, iako im je to doktrina od abortusa do zrtvovanja. Vecina nacista nije nikoga licno ubila da li ih to ne cini nacistima i krivima?

    35. Потпуковник, II Армија каже:

      Мораћеш написмено да ми покажеш ко ме је то и за шта ангажовао, или да ми у очи кажеш. Нисам ја за џабе рекао да ти везе немаш ни са Богом, ни са православљем, јер побожан човек нема потребе да лаже.
      И по стоти пут да поновим, комунизам није секта, ја нисам комуниста, нити ширим комунизам. А ти си лажни православац, глумац, све што радиш, радиш само да би био у јавност виђен како нешто радиш. Идеш у цркву не због Бога него да би те видели, православље злоупотребљаваш да би људе гледао са висине, у Бога не верујеш нити га се бојиш.

    36. Потпуковник, II Армија каже:

      Да поновим, рече креатура која везе нема ни са Српством ни са православљем.

    37. Miroslav Milutinov каже:

      Сагласан. Нарочито задњи пасус.То је одговор и за „Српског хероја“.

    38. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      to su bizarna „filosofska“ teoretizovanja hrišćana kada se suoče sa „satanskim“ pitanjima, onda baljezgaju takve morbidne „umotvorine“.

    39. Miroslav Milutinov каже:

      Треба имати на уму да је бог (или природа, атеистички) створио свет моралних бића, која су до одређеног нивоа слободна у својим одлучивањима. Дакле, човек изазива рат и зло, и то Бог не може мењати.

    40. Потпуковник, II Армија каже:

      Зашто је онда Бог дозволио да његове креације буду способне да стварају лоше?

    41. Потпуковник, II Армија каже:

      Рекох ти, завршили смо. Ти се не обраћаш мени, нити ми ускачеш у коментаре, нити ја теби. Збогом.

    42. Zoran Cvetkovic каже:

      Zavrsili smo kada ti prestanes da ovde provociras i siris otrov medju Srbe i pravoslavce. Vazno je da sada znas zasto je covek postao podlozan grehu i uticaju duhova podnebesja. Neko kao sto vidimo manje, neko vise.

    43. Потпуковник, II Армија каже:

      Рече креатура која нема везе са Српством и православљем…

    44. Miroslav Milutinov каже:

      Стварајући човека Бог није није желео да човек буде непогрешив (јер би тада био потпуно равноправан са Творцем) нити да буде аутомат ( не би био способан за креативност). Човек је тај који мора да носи део одговорности, у супротном био би без слободне воље.

    45. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Pitao te lepo čovek da li ti je važnije nebesko od ovozemaljskog carstva, i ako jeste šta čekaš?
      Sukleto i pozeru, da li ćeš i na jedno pitanje odgovoriti direktno ili ćeš se stalno kriti iza izanđalih fraza?

    46. Zoran Cvetkovic каже:

      Balijo jel ti mislis da ja zivim na ovom portalu i da imam vremena i volje da se bakcem sa nepismenim i zluradim komunjarama? Nikada nikoga nisam ostavio bez jasnog odgovora, to sto ti nisi sposoban nista da shvatis samo govori o tvojom inteligenciji i dusevnom stanju.
      Pitanje je inace toliko glupo da nemam reci. Pa naravno da je bitnije nebesko od ovozemaljskog, to je i sam Hristos rekao i ti bi to znao da si hriscanin.

    47. поп Ђоле што га срБи воле каже:

      Ako je važniji nebeski zašto ne napustiš ovaj nevažni i besmisleni ovozemaljski?
      Što gubiš vreme na trivijalnosti i dosadu?
      Imaš zakazane mečeve ispred crkve, pa ne bi da propustiš? :)))))))
      PROFESIONALAC! hahahahahah….

    48. Zoran Cvetkovic каже:

      Covek napusti ovaj svet kada mu dodje vreme za to, kako drugacije?? Niko nije rekao da je zivot nevazan i besmislen lazove, vec da je logicno bitnija vecnost od kratkog zivota na zemlji koji nam inace sluzi kao predvorje te vecnosti.
      Meni nikada nije bilo dosadno u zivotu osim kada gubim vreme na beznadezne ljude poput vas.
      Mec si ti trazio, a ja samo odgovorio i zakazao gde da se nadjemo, kukavice.

    49. Lila каже:

      Bog jeste Zivot. I kada ne postujes Zivot, ti radis protiv Boga. Zato je i cedomorstvo ogroman problem, u porodici gde ima cedomorstva nema blagostanja, nema novca, nema zivota… Isto tako u porodicama gde ima ubistava (npr. baba ubila dedu sekirom na kucnom pragu…), mozes da primetis posle toga da njihovim potomcima umiru deca, takve loze se uglavnom ugase. Ili kada je dete rodjeno iz lose namere (zbog novca, statusa, braka, kako god…) to je isto nepostovanje zivota. Pa zasto su skoro svi plemici bili ludaci? Velika je tema. Sve se to ranije znalo i uvazavalo, To je ono kada ti baba kaze: „Ako ces da se zenis, gledaj da li je bilo ubistva u porodici“, jer tako dolazi do sizofrenije kod potomaka. I crkva sve to zna, nije mi jasno zasto ne objasne to razumljivim jezikom, nego sve tako nakaradno? mada, ruku na srce, nemaju kome vise ni da govore. Jedno je kada ti kazu: „Zabranjeno je da ogovaras – ispovedi se!“ (to naravno stvara otpor), a sasvim drugo kada znas da kada ogovaras nekog ti ustvari preuzimas njegove grehe, onda se vec zamislis da li ces ili neces. I onda je to samo tvoja odgovornost. Iz istog razloga ne valja ni da se molis u ime nekog drugog. Svaka Dusa trazi poravnanje, ima jako puno ljudi kojima je lek pred nosom, ali Dusa nece da ga prihvati. Ovi nasi penzioneri su direktno odgovorni za unistene generacije i generacije, zivece 300 god, a gladni. I tako…ima puno toga.

    50. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      ili da učini nešto korisno za Čovečanstvo i Čoveka kojeg,je li, tako iskreno voli, pa da se suprotstavi nekom nasilniku i odbrani ugnjetavane pa pritom strada.
      Inače ćemo da pomislimo uprkos svim njihovim rečima i samohvalom da su hrišćani samoživi i kukavice koje samo beže od zla (tako doslovno i piše u bibliji „Beži od zla“) i ne suprotstavljaju mu se fizički nego kako je Ljuba Moljac to formulisao- „Sedeo sam u podrumu i intenzivno mrzeo Nemce“ :-)))

    51. Потпуковник, II Армија каже:

      Такви лицемерни лажни хришћани само бацају љагу на православно хришћанство…

    52. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      „vernici“ posle ’90-ih…smešni su mi jer uopšte nisu ni pročitali bibliju, ni jedanput a ismevaju nas koji jesu, i kad kažem da ima osnova za sumnje u bibliju, oni se dižu na zadnje šape i fanatično brane ono o čemu ni osnove ne znaju. Više puta sam rekao onom Čirku da kad već voli da raspravlja o tom temi nek napiše i koji citata iz biblije da se prepozna da zna nešto o tome a ta lupanja sa liturgije, to su osnove za malu decu.

    53. Потпуковник, II Армија каже:

      Шта додати што већ није речено :) Ја знам да све то што раде, раде да би их други видели да то раде, као они што се крсте у ГСП-у кад угледају цркву… Мене су зато моји учили, буди добар човек, чини добра дела, не дозвољавај да те неко искоришћава и биће довољно…

    54. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      da, to je to, lepo si to napisao

    55. Потпуковник, II Армија каже:

      Ја сам поставио питање, логично и искрено. Ако си устању, одговори, ако не, да идемо даље?

    56. lazo babic каже:

      …drago mi je sto toliko nevijernika dolazi a pogotovo neprijatelja srpskih na ovaj zvucan sajt “SRBIN.INFO“ zaista hvala vam …..tebi jedan od najvecih izdajnika “milosevicu“ takvi kao ti i nece nikada razumijeti Gospodnju volju …ali sto mi ne razumijemo PA STO IZDA SRPSKI NAROD KRAJINE????

    57. Српски херој каже:

      Слободан Милошевић није ништа издао. Држава Хрватска је постала члан УН 22 маја 1992.год. и како да Слободан Милошевић присвоји пола територије државе Хрватске која је била члан УН .

    58. Monter каже:

      Тадашња држава Хрватска је у свом саставу имала територије које су биле под контролом УН. Неко је био гарант тих територија.

    59. Слоба српски херој каже:

      Хрватска је постала држава 25 јуна 1991.год. а хрватска је постала члан УН 22 маја 1992.год. и Србија није могла да од државе хрватске чланице УН да узима њену територију.Русија је признала хрватску као државу 17 фебруара 1992.год. Кина је признала хрватску као државу 27 априла 1992.год. САД су признале хрватску као државу 7 априла 1992.год. Јапан је признао хрватску као државу 17 марта 1992.год. Бразил је признао хрватску као државу 24 јануара 1992.год.Немачка,Италија,Британија,Француска,Аустрија су признале хрватску као државу 15 јануара 1992.год. Русија и све светске силе су 1992.год. дале санкције Србији.
      На састанку 30 маја 1992.год.руски председник Борис Јелцин захвалио је тадашњем председнику Европске комисије Жаку Делору на подршци за пријем Русије у Међународни монетарни фонд(ММФ) а Делор је захвалио шефу руске државе на гласу Москве за увођење санкција Србији

    60. Monter каже:

      Није тачно. 25. јуна 1991. године Хрватска и Словенија су прогласиле отцепљење од СФРЈ и међусобно се признале. Формално су и даље биле у саставу СФРЈ. А то што ти шкрабаш, одлично се уклапа у Хрватску пропаганду о српској агресији на Хрватску.

    61. Слоба српски херој каже:

      Хрватска је 25. јуна 1991. године прогласила независност од СФРЈ, која је ступила на снагу 8. октобра исте године. Након отцепљења отпочео је Рат у Хрватској, који је трајао четири године.
      Да си ти био Председник Србије на који би ти начин присвојио пола територије Хрватске ? Зашто Дража Михајловић у другом светском рату није присвојио Хрватску ?? Или зашто Александар Карађорђевић није присвојио Хрватску већ је створио Краљевину Срба Хрвата и Словенаца .

    62. Monter каже:

      Опет није тачно. Рат у Хрватској је почео много пре проглашења независности. Сукоби МУП Хрватске са Србима где их је ЈНА раздвајала. У том времену се појавио Капетан Драган и његове Книнџе. Ко је стајао иза њега, ти знаш одговор.

    63. Monter каже:

      Овај чланак не може да опере твоје баљезгање о хрватској државности и независности 25.јуна 1991. по којој индиректно признајеш тврдње усташа да је Србија извршила агресију на Хрватску.
      Могао си да убациш и Дрецунову „стручну“ анализу где је доказивао како се Српка Крајина није могла одбранити 95. године.

    64. Слоба српски херој каже:

      Одлуку о коначном разбијању Југославије Ватикан је покренуо меморандумом државама КЕБС-а 26 новембра 1991.год. све је договорено на састанку папе Јована Павла II са немачким министром Геншером.Тог 26 новембра 1991.год. државни секретар Ватикана упутио је меморандум са захтевом за признавање Словеније и Хрватске као независних држава,свим чланицама Конференције о европској безбедности.Света столица је тада била мишљења да је дошло време да се међународно признају Словенија и Хрватска и то пре божићних празника.

    65. Monter каже:

      А до божићних празника већ је створена РСК. Дај не замајавај људе више.

    66. Слоба српски херој каже:

      Српска Крајина је створена 19 децембра 1991.год.

    67. Monter каже:

      Католички Божић је 25.децембра.

    68. Слоба српски херој каже:

      Ратко Младић и Слободан Милошевић : https://www.youtube.com/watch?v=OQJxEventsQ

    69. Monter каже:

      РСК је постојала када је Хрватска добила пуно признање.

    70. Слоба српски херој каже:

      А када је Хрватска добила пуно признање ? Ни једна држава света није признала Републику Српску Крајину.
      Русија је признала хрватску као државу 17 фебруара 1992.год. Кина је признала хрватску као државу 27 априла 1992.год. САД су признале хрватску као државу 7 априла 1992.год. Јапан је признао хрватску као државу 17 марта 1992.год. Бразил је признао хрватску као државу 24 јануара 1992.год.Немачка,Италија,Британија,Француска,Аустрија су признале хрватску као државу 15 јануара 1992.год. Русија и све светске силе су 1992.год. дале санкције Србији.

    71. Monter каже:

      РСК је била под заштитом УН. Могла је да опстане, да је неко није продао.

    72. Слоба српски херој каже:

      Да си ти био Председник Србије на који би ти начин присвојио пола територије Хрватске која је била члан УН од 22 маја 1992.год.

    73. Monter каже:

      Прво бих се развео од Мире Марковић, после би све било лако.

    74. Слоба српски херој каже:

      OVAKO JE CIA RUŠILA SLOBU: Za uklanjanje Miloševića Ameri, Nemci i Britanci dali 60 miliona dolara! U čitavu operaciju rušenja vlasti u Beogradu bili su uključeni obaveštajci iz CIA-e i britanskog SAS-a, tvrdi Tim Maršal, engleski reporter i urednik za međunarodne odnose televizijske stanice „Skaj Njuz“. Za rušenje bivšeg predsednika SRJ i lidera SPS-a Slobodana Miloševića Amerika je dala je preko 25 miliona dolara, dok su zajedno SAD, Britanija i Nemačka u tu svrhu izdvojile preko 60 miliona “zelenih novčanica”! U plan rušenja Miloševića bili su uključeni specijalci CIA, SAS i mnogi drugi obaveštajci! Rušenje Miloševića dugo je planirano, a u Briselu je bilo predlagano čak i ubistvo predsednika SRJ. Engleski reporter i urednik za međunarodne odnose televizijske stanice “Skaj Njuz” Tim Maršal tvrdi da je Amerika dala ogromne sume novca za rušenje Slobodana Miloševića, pa je tako prema njegovim rečima samo 2000. godine u Srbiju ušlo preko 25 milona dolara u Srbiju! Osim Maršala, ove tvrdnje iznosi i Američka agencija za međunarodni razvoj, koja je na svom sajtu objavila da je 2000. godine oko 25 miliona dolara Amerika uplatila za rušenje Slobodana Miloševića, a nekoliko stotina hiljada je dato direktno “Otporu”! Maršal u svojoj knjizi “Igra senki – Petooktobarska smena vlasti u Srbiji” piše da su Amerika, Britanija i Nemačka potrošile više od 60 miliona dolara na finansiranje srpske opozicije i rušenje režima Slobodana Miloševića. – Događajima koji su se odigrali 5. oktobra 2000. godine prethodila je velika priprema. Niko od milion ljudi koji su tog dana bili u Beogradu nije se, tek tako, probudio i došao na ideju da ode u prestonicu i spali zgradu parlamenta. U seoskoj kafani u Laktašima, u Republici Srpskoj, održan je 4. oktobra sastanak britanskih obaveštajaca, službenika CIA i prestavnika VOJ-a, a Britanci su kao telohranitelje vodili i ekipu specijalaca iz SAS. Na tom poslednjem sastanku trebalo je doneti konačne odluke o onome šta će se dešavati sledećeg dana. Ljudi iz vojne obaveštajne službe su jasno rekli: “Čak i ako Milošević pozove vojsku da izađe na ulice, Vrhovna komanda neće poslušati” – rekao je u jednom od retkih intervjua o ovoj knjizi Tim Maršal za “Skaj njuz”. On je na pitanje odakle mu podatak da je u svrhe rušenja Miloševića potrošeno više od 60 miliona odgovorio: – To nije nikakva tajna, dovoljno je videti dokumenta američkog kongresa. To je ukupna suma potrošena u Srbiji.

    75. Monter каже:

      Дај мало о гајбицама са вишњама.

    76. Слоба српски херој каже:

      Шта нам је донео 5 октобар и скидање Слободана Милошевића ??
      Донео нам је глобалистичку, неокапиталистичку, робовласничку диктатуру, анархију и некултуру. Донео нам је левке за испирање мозгова. Донео нам је подмуклост, подлост, деструкцију сваке врсте, свих облика. Донео нам је лаж у свему, за све и о свему. Донео нам је беду, глад, сиромаштво на сваком кораку, безбројне народне кухиње, довео нас пред контејнере. Донео нам је хаос у коме се не зна ни где је крај а где је почетак било чега.
      Донео нам је пљачкаше, разне тајкуне, израбљиваче, отимаче много чега што је народ деценијама стварао и створио. Донео нам је разне белосветске поробљиваче. Донео нам је безбројне иностране банке које су нас до голе коже опљачкале. Донео нам је приватизацију која нам је уништила све што смо имали. Донео нам је енормне дугове. Донео нам је, ма ко шта мислио о томе, чисту и беспоговорну окупацију.

    77. Miroslav Milutinov каже:

      Шта нам је донео партијски пуч 1987 у Србији, уз помоћ неких болесника из војног врха, после кога је Иван Стамболић био принуђен да да оставку на место председника Председништва Србије?

    78. Владимир каже:

      Ево сам човек признао :
      https://www.youtube.com/watch?v=PBG57tbhbb4

    79. Слоба српски херој каже:

      Да си ти био Председник Србије на који би ти начин присвојио пола територије Хрватске која је била члан УН од 22 маја 1992.год.

    80. Владимир каже:

      Политички, економски, на крају војно.

    81. Слоба српски херој каже:

      пишете глупости. Хрватска је била члан УН од 22 маја 1992.год. и Хрватску су бранили све светске силе и УН.

    82. Monter каже:

      Само није рекао да је Милета Мркшића послао по задатку да повуче војску кад Хрвати нападну. То је заборавио.

    83. Слоба српски херој каже:

      Одговори ми на питање. Да си ти био Председник Србије на који би ти начин присвојио пола територије Хрватске која је била члан УН од 22 маја 1992.год.
      Ни један српски политичар никад нису изговорили да је Слободан Милошевић нешто издао или да је нешто лоше урадио по Србију и србе.

      Milorad Dodik:“Slobodan Milošević je za Srbe učinio što niko drugi ne bi, sa ove vremenske distance moram veoma jasno da kažem da je, sa istorijske strane gledano, uloga Slobodana Miloševića i Srbije sa stanovišta Srba u Republici Srpskoj bila veoma pozitivna . Čak i mnogi, godinama uključeni u realizaciju Dejtonskog sporazuma, ne bi uspeli da postignu ono što je postignuto pod vođstvom tadašnjeg pregovaračkog tima, koji je predvodio Slobodan Milošević u samom Dejtonu.Milošević svojim potpisom stavio Srbiju da bude garant Dejtona koji čuva opstanak Republike Srpske.Ne možemo zaboraviti tu pozitivnu ulogu, koju je imao Slobodan Milošević, kada je u pitanju sudbina srpskog naroda i stvaranje Republike Srpske. Dejton je nama u Republici Srpskoj dao mogućnost da gradimo svoju stabilnost i subjektivitet koji, uprkos permanentnom pritisku svih ovih godina, dosledno branimo – rekao je Dodik

    84. Monter каже:

      Јел генерал Миле Мркшић био генерал у ВЈ, када је постављен за команданта СВК?

    85. Слоба српски херој каже:

      Одговори ми ко Бога те молим да си ти био Председник Србије на који би ти начин присвојио пола територије Хрватске која је била члан УН од 22 маја 1992.год.

    86. Monter каже:

      Зна се на који начин. На исти начин као што је створена Република Српска. Заборавио си, да је БиХ била призната на исти начин као Хрватска.

    87. Слоба српски херој каже:

      Слободан Милошевић је својим потписом у Дејтону створио Републику Српску.
      Састанак у Карађорђеву је био тајни састанак, одржан у марту 1991. године у Карађорђеву (Војводина, СР Србија), између Фрање Туђмана и Слободана Милошевића о тадашњој ситуацији у СФРЈ. на том састанку двојице председника је усмено договорена подела Босне и Херцеговине између Србије и Хрватске, због чега се овај догађај понекад назива и споразум у Карађорђеву.

      Милошевић је на тим преговорима захтевао све територије на којима су Срби имали већину. То је укључивало нпр. источну и западну БиХ. Туђман и његово вођство су тражили првенствено западну Херцеговину где су Хрвати имали већину. Између такве проширене Хрватске и проширене Србије била би мала муслиманска државица.

      Душан Биланџић, Туђманов саветник који је присуствовао састанку, касније је објавио књигу у којој тврди да је „суштина састанка била подела Босне и Херцеговине

    88. Monter каже:

      А што је продао РСК?

    89. Слоба српски херој каже:

      Ма како да Слободан присвоји Хрватску кад је Хрватска била члан УН од 22 маја 1992.год.
      Ни један српски политичар ни једна српска странка никад нису изговорили да је Слободан Милошевић продао РСК.

    90. Ћирко Ћирковић каже:

      Па био добар с њофру.:))

    91. Слоба српски херој каже:

      Зашто Дража Михајловић није присвојио Хрватску ???

    92. Слоба српски херој каже:

      Слободан Милошевић није издао Српску Крајину
      Објављено: 14.08.2015.год.

      Пише, Горан Јевтовић

      Пуних је двадесет година од када је у злочиначкој операцији „Олуја” завршено етничко чишћење Републике Српске Крајине. У Србији, али и широм васколиког Српства, укорењено је мишљење, које је временом прерасло у прави аксиом, да је Слободан Милошевић августа те 1995. године починио издају.

      Тачније, тврди се од стране једног, не малог броја (убеђен сам да је то чак значајна већина) врхунских интелектуалаца, јавних личности, професора универзитета, угледних српских имена, као и од стране лидера скоро свих странака, да је Милошевић имао договор са тадашњим изасланицима америчке администрације за Балкан и, подразумева се, са хрватским поглавником Фрањом Туђманом, да се проблем трајно реши у корист српске штете, трагедије и понижења.

      Појављивали су се разноразни очевици (наравно, из друге и треће руке), сви могући аналитичари, историчари, експерти, дипломате, министри српских земаља, написане су многобројне књиге, мемоари, текстови, колумне, пристиже из дана у дан накнадна памет, избијају на површину „ексклузивни” подаци из личних архива, али, до сада, не видесмо ни један прави доказ. Доказ у виду необоривих чињеница. И, наравно, не упознасмо сведока који је том чину непосредно присуствовао, односно, био укључен директно или индиректно у посао издаје. А нема ни тајних снимака, рецимо, састанака на којима се о издаји одлучивало, или макар једне пресретнуте телефонске комуникације.

      Чак се и недавно активирани, ваљда најмеродавнији сведок (и један од организатора) пада Крајине, бивши амерички амбасадор у Хрватској, Питер Галбрајт, о томе није изјашњавао. Или, боље рећи, ни једним словом у ауторском тексту, а затим и у интервју хрватским медијима, није поменуо тако нешто. Макар у назнакама, макар и између редова. Напротив.

      И покојни Ричард Холбрук је све тајне у вези са тим однео са собом у гроб. А имао је времена да их саопшти. И дебеле разлоге за то, свакако.

      Такође, у чувеним и много пута емитованим Брионским транскриптима, нема ни помена о Милошевићевој издаји. Ко је бар мало користио логику, могао је да закључи истог оног тренутка када се појавио тај, најоригиналнији доказ о геноцидном затирању Крајине, како је просто невероватно да Фрањо Туђман, у обраћању својим генералима, ни једном речју није поменуо евентуални договор са српским лидером и, подразумева се, пренео им гаранције које је, следствено, морао да добије од Милошевића. Тим пре што хрватски председник том приликом није држао само мотивациону беседу, већ се добрано удубио у скоро све детаље испланиране борбене операције. Чак до тога да је присутнима диктирао и садржај летка којим се Срби позивају да остану на својим огњиштима те како им се „тобож ништа неће догодити”.

      Уз све то, Милошевић је испоручен Хашком трибуналу где је провео, као на стрелишту, скоро пет пуних година. Многа утицајна имена са ових простора, али и из најважнијих држава света, су продефиловала на монтираном и понижавајућем суђењу и, као што је познато, трудили се да му загорчају живот и окриве за све и свашта. Борио се као лав. Очи у очи са онима који му свакако нису мислили ништа добро. Пред телевизијским камерама и пред бројним извештачима.

      И, поново ништа. Ни једне макар назнаке да је плански, индивидуално или у дослуху са још неким српским изродом, починио, како поједини угледници кажу, кривично дело издаје (иако тако нешто никада није постојало у кривичном законодавству Србије и Југославије, зато што је издаја (не) морални чин, својеврсно последично стање, и не постоји формално као кривично дело; постоје неке друге инкриминације која третирају наведену проблематику).

      Но, да баталимо кулоарска и остала нагађања према познатом рецепту рекла-казала и да овај пута игноришемо пророчке способности појединих српских и осталих интелектуалних перјаница (којима се благовремено „приказало” да ће се издаја догодити), па да ово најмучније српско питање размотримо из једне друге визуре. Из реалног и рационалног угла, коме до сада није посвећена одговарајућа пажња.

      Дакле, дилема не би требало да буде (1) шта је то Милошевић урадио да би организовао и спровео наводну издају, јер, за тако нешто, сложиће се сви, било је довољно да ћути, да не предузима ништа и да се, српски речено, прави луд, да буде пасиван, лукав, искварен. Права дилема је (2) шта је и колико је заиста могао свих тих година, а посебно 1995., да као председник Србије конкретно и стварно учини – дипломатски, на међународном плану, с једне, и као члан Врховног савета одбране СРЈ, с друге стране. Односно, чиме је располагао, како би спречио војнички пад Републике Српске Крајине и масовни егзодус српског народа.

      У вези, прве (1) дилеме намећу се логична питања – ако је био издајник, шта је чекао пуне четири године? Зашто није раније кренуо у обрачун са крајишким Србима и одрекао их се – издао, продао, предао… Рецимо, у првој, другој или трећој години рата (или је издајник постао тек ’95), већ их је помагао колико год је могао, свим силама и средствима?

      Најчешће тумачење је (јер валидних објашњења засад нема) – па добро, издају је чинио у више корака, како се не би правовремено уочила и била изведена наивно.

      Напред наведено тим пре, што је за издају имао небројено прилика и реално покриће пред српском јавношћу и бирачким телом – од чувене конференције којом је септембра 1991. године председавао лорд Карингтон, до разноразних планова тзв. међународне заједнице, затим Бадинтерових тумачења распада земље и сличних антисрпских активности иза којих је, својим неприкосновеним ауторитетом, стајао тадашњи Савет безбедности ОУН. И то у условима невиђених притисака на СР Југославију и српски фактор у целини на простору бивше СФРЈ – од бруталних санкција, ембарга, блокаде и сваковрсног исцрпљивања, до отворених оружаних претњи. Без савезника у међународној арени и пријатеља који су имали моћ да помогну.

      Помињање чувеног Венсовог плана који је усвојен под притиском Запада још у време СФРЈ, с краја 91. и почетка 92. (дакле, у то време не одлучује Милошевић, већ целокупна политичка булумента савезне државе и свих република), те у вези са тим стављати у исту раван као гаранта постигнутог споразума и изједначавати одговорност тадашњег СБ ОУН, с једне, и ону велику (и већ обезглављену) Југославију, с друге стране, заиста је плитко и у најмању руку малициозно. Особито што се упорно, више од две деценије, натура теза како је ЈНА, која је већ била у потпуном расулу и практично без врховног команданта (паралисано Председништво СФРЈ), могла да интервенише. Рецимо, на Миљевачком платоу, као једном од пресудних догађаја у вези са тим.

      А затим, по инерцији, пребацивати такву одговорност на тек створену и неконсолидовану Војску Југославије (случај Медачки џеп и многе друге злочиначке операције Хрватске војске), која, услед немилосрдних резолуција СБ, није могла ни главу да промоли преко граница нове државе, заиста је некоректно. И неистинито.

      И управо зато да поменемо најважније резолуције (и кратко их прокоментаришемо), којима су, корак по корак, перфидно и унапред прорачунато од стране западних сила, које су тада потпуно доминирале светом, везиване руке српском фактору не само у Крајини, већ и у свим осталим деловима бивше заједничке државе.

      Почело је са Резолуцијом 713. од 25.11.1991. где је истакнуто да се територијални добици и промене (републичких) граница наметнутих силом, унутар Југославије (дакле, спољна граница СФРЈ се више не третира), неће признавати.

      Затим је уследила Резолуција 724. којом је верификован Венсов план из новембра 1991. године (поред осталог регулисао повлачење и ускладиштење тешког српског наоружања), да би већ Резолуцијом 762. из јуна 1992. почела деградација наведеног документа-плана, којом је, у пракси, легализована оружана операција Хрватске војске на Миљевачком платоу. Иако је Хрватској војсци наложено да се повуче, истовремено је омогућено да се нагомилају огромне снаге њихове полиције.

      А онда су уследиле резолуције 752. и 769. и недвосмислена најава шта следи и како ће проћи српски народ преко реке Дрине. Тим резолуцијама, оно што је најбитније, налаже се да и последње јединице ЈНА напусте територију Хрватске и БиХ.

      Резолуцијама из 1993. године 802. и посебно Резолуцијом 815. где се у тачки 5. утврђује да су зоне под заштитом УН интегрални део Републике Хрватске, се апсолутно прејудицира политичко решење и Република Српска Крајина (не)формално укида.

      И након свега, следи печат на својеврсно убиство са предумишљајем – 17. априла 1993. године усваја се Резолуција 820. која максимално пооштрава санкције против СР Југославије, којој је (обратимо пажњу, ово је од посебне важности), поред бројних казнених и осталих мера, забрањена свака врста саобраћаја ван своје територије, па чак и пловидба међународним водама и реком Дунавом. Чланом 12. наведене Резолуције уведене су тоталне санкције, које су се односиле чак и на забрану упућивања хуманитарне помоћи према Републици Српској Крајини и Републици Српској.

      Врхунац претходног, слободно се може констатовати, организованог злочиначког подухвата СБ ОУН, долази са Резолуцијом 871. од октобра 1993. године када се брише валидност РСК као стране у процесу, и коначно, са Резолуцијом 981. од 31. марта 1995. године (месец дана пред операцију „Бљесак”) тачком 2. се укида УНПРОФОР и оснива „Операција за повратак поверења у УН”, што је била суштинска измена улоге плавих шлемова и сигнал Хрватској да, практично, крене са етничким чишћењем Срба.

      Поред наведених резолуција, које су недвосмислено и систематски темпиране противу српске стране и са основним циљем да се Р. Српска Крајина неутралише са карте света, не сме се заборавити дуготрајна, мучна и злокобна медијска сатанизација Срба, која је вођена у правом психолошко-пропагандном (информативном) рату. Операција која се, како је време одмицало, интензивирала достижући врхунац бешчашћа, лажи и организоване преваре библијских размера. Нешто до тада незабележено у светској историји.

      И питање свих питања – шта је и на који начин у тим условима, у правој катаклизми која нас је снашла, Милошевић могао да уради на дипломатском и политичком плану, заједно са руководствима СР Југославије, Србије, Р. Српске и Р. Српске Крајине? Без савезника у свету којих није било ни на видику и са суспендованом столицом СРЈ у Уједињеним нацијама.

      Шта је могао да уради као први човек Србије, условно, против Хрватске и Босне и Херцеговине, које су увелико биле међународно признате државе? Иза којих је, дакле, стајала комплетна међународна заједница – ОУН, ЕЕЗ, ОЕБС, НАТО, Ватикан, и бројне друге организације и заједнице, као и све земље света појединачно. Али, не симболично, већ строго формално и уз ангажовање свих могућих капацитета – политичких, дипломатских, економских, финансијских и пре свега, војних.

      Уколико је одговор – требало је да поднесе оставку на све функције и да се склони са политичке сцене – то је и могло да пије воду 90-тих, онако како су са српских тргова одапињане досманлијске стреле и вршено испирање српских мозгова. Али, управо су „демократске” промене петог октобра (организоване и вођене управно од оних који су нас брутално оружано напали 1999. године) показале, и то и даље траје, ево, пуних 15 година, да западни силници нису прогањали и уништавали „Србију због Милошевића, већ Милошевића због Србије”. А ја бих додао и Српства у целини.

      Што се тиче оне друге (2) дилеме – шта је могао Милошевић да учини као председник Србије и посебно као члан ВСО (под условом да су му намере биле часне), дакле, војнички, у одбрани Крајине, е, то је оно поље око кога се ломе главна копља. Поље на којем су избрушене све могуће оштрице и где је плански (али и из незнања) извршена главна замена теза и створена потпуно лажна и накарадна слика. Утисак који је, највероватније, окупирао огромну већину Срба. И с ове и с оне стране Дрине. Пример дефетизма за уџбенике.

      О чему се заправо ради, где се крију заблуде, предрасуде и како се упорно, намерно или не, обмањује широка јавност?

      Најчешће питање и свеопшта срџба своди се на следеће – зашто Војска Југославије није ангажована након операције „Бљесак”, а затим и превентивно пре „Олује” и, подразумева се, у току те операције, односно у првих неколико дана њеног трајања?

      Уколико занемаримо све напред наведено – срамне резолуције СБ ОУН, санкције, блокаде, забране, претње, притиске, надзирано небо, плаве шлемове на терену (а то значи, између осталог, и стотине агената и информатора усмерених противу српске стране), тадашње руско руководство у истом западном колу, уколико занемаримо чак и постојање НАТО-а (тих година на врхунцу политичке и војне моћи, чије су се трупе налазиле на границама бивше СФРЈ, као и у Јадранском мору), доћи ћемо до недвосмислене, унутрашње препреке. А она се зове – Устав СР Југославије, који је врло прецизно регулисао употребу Војске и њено евентуално ангажовање ван граница земље. И то према међународним, општеприхваћеним демократским стандардима.

      Дакле, Војску није могао да ангажује један члан Врховног савета одбране, макар имао такав ауторитет и макар се звао Слободна Милошевић. Нису могла да то учине ни јединственом одлуком сва три члана, већ је таква, најважнија супозиција, искључиво била у надлежности Савезне скупштине. И то тако што би морало, уколико би се држали строге форме, да се прогласи ратно стање. Значи, објава рата Хрватској као независној држави.

      Када кажем Војска, не мислим на тадашњи 30. Кадровски центар организован у Генералштабу ВЈ, којим смо регулисали појединачна упућивања бројних припадника Војске Југославије (углавном рођених на тим просторима, као и бројне добровољце) у Војску Р. Српске Крајине (онај други, 40. Кадровски центар је био резервисан за Војску РС) за све време трајања рата, већ мислим на борбене и адекватно наоружане саставе – лично наоружање, опрема, тешка техника, моторна и остала возила, припадајућа логистика, пратећи системи за разне видове обезбеђења и друго.

      Све у свему, да би се Крајина која је имала, према званичним подацима непуних 30.000 бораца, одбранила од противника који је бројао преко 130.000 припадника Хрватске војске (непосредно борбено ангажовани у операцицији „Олуја”), што је било далеко изнад односа снага који предвиђа успешну одбрану, а то је 3 : 1 у корист нападача, СРЈ је морала да упути најмање 10-так до 15-так хиљада бораца, распоређених у одговарајуаће компактне борбене саставе тадашње тзв. „А” класификације.

      Значи, еквивалент 5 до 10 бригада (моторизоване, оклопно-механизоване, специјалне снаге и бар једна артиљеријска јединица тог ранга). Све испод тога било би незнатна сила и не би донела скоро никакве ефекте. Дакле, јединице које би морале да под борбом маршују 500 до 700 километара преко територије БиХ, у амбијенту апсолутне превласти ваздухопловства НАТО-а, који се тада (бар што се тиче Савезничке команде у Напуљу), налазио у пуној борбеној готовости.

      И да буду спремне за заустављање нападне операције Хрватске војске, затим, на одсутну одбрану и у готовости да, након наношења губитака непријатељу, крену у противудар у садејству са снагама Војске РСК и поврате изгубљену територију. А затим и да је држе под пуном контролом.

      Да ли је такво борбено ангажовање значајних ефектива Војске Југославије реално било могуће? У наведеним условима и у створеном међународном амбијенту. У времену када смо унутар Србије били развучени на бар два својеврсна фронта – Косово и Метохија и Рашка област, због чега су нам бројне јединице непрестано биле истурене у простору.

      Напред наведене, пресудно важне чињенице, најчешће нису узимане у обзир, нити је након толико година другачије. Мало ко је размишљао и тада и сада (од оних с почетка овог текста), шта би значило да се мимо Устава, Закона о одбрани и Закона о Војсци, као и мимо бројних подзаконских аката – прописа, борбених и осталих правила, упућују рочни војници, старешине, војници по уговору и цивилна лица, држављани Србије и Ц. Горе, наравно, у склопу својих борбених јединица, на територију тада независне државе Хрватске.

      Ко би преузео одговорност за погибије, рањавања и друге тешке последице, којих би неминовно било? Шта би о свему томе саопштавала бројна и изузетно организована пета колона? Који би били ставови тадашње опозиције, која је Милошевића доживљавала као диктатора?

      И, тако смо имали невиђени парадокс, који је до данас актуелан – оштро је критикован тзв. недемократски председник, аутократа, узурпатор власти, који није, гле чуда, у случају Српске Крајине (као и Републике Српске) наступио управо супротно, а то значи, баш онако диктаторски и апсолутистички – безглавим слањем јединица Војске, мимо Устава и противно одлукама СБ ОУН и суштине међународног права.

      У таквом амбијенту прилепљена му је етикета издајника. Белег који се, како време одмиче, све дубље урезује не само на лик и дело Слободана Милошевића, већ и на савести свих нас, колективно.

      На крају још неколико питања – да ли је Милошевић, ако се све околности пажљиво процене и вреднују, имао уопште потребе да било кога издаје (продаје, предаје) и да, следствено томе, симболично капитулира? Да ли је могао било шта озбиљније, од онога што је чинио, да предузима, у атмосфери потпуне изолације и перманентних притисака и претњи? Да ли је уопште постојао било какав маневарски простор? Да ли је постојало национално јединство у Србији и да ли смо дисали једним плућима?

      Да ли је, у коначном, срамота бити поражен, не од Хрватске у акцијама „Бљесак” и „Олуја”, већ од оних који су стајали иза ње, годинама је припремајући и отворено садејствујући, а то су најјаче чланице империјалног и злокобног НАТО савеза?

      Јер, забога, није Милошевић напао ни Хрватску, ни Босну, нити се усмерио да руши НАТО, већ је све било супротно. Баш онако, како се, скоро па идентично, одиграло и ’99-те на Космету. И њега и све нас су брутално напале западне силе, неколико стотина пута војно и економски јаче, одавно решене да мењају карту Балкана. И да нас, једноставно, затру.

      Тај напад и даље траје, само неоуружаним облицима.

      За сада.

      Горан Јевтовић,
      Факти

    93. Михаило каже:

      Блокирај усрашу

    94. Miki каже:

      Ти си усташа.

    95. Михаило каже:

      А ти смраде идеш на блок

    96. Слоба српски херој каже:

      ти си смрад усташо. Боли те истина па зато не желиш да чујеш истину.
      Србија је окупирана 5.октобра 2000.год.

    97. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      ma,eto, znaaaaaaš…BOŽJA VOLJA!
      :-)))

    98. Српски херој каже:

      Живела Република Српска !!! Ратко Младић је Српски херој !!

      Живео српски херој Војислав Шешељ !!! Живела Русија и Путин !!

    99. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      živele Srbija, R.Srpska i pravi Srbi nezagađeni parazitima i glupavim luzerskim ideologijama, političkim i religioznim, bez razlike.

    100. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      živele Srbija, R.Srpska i pravi Srbi nezagađeni parazitima i glupavim luzerskim ideologijama, političkim i religioznim, bez razlike.

    101. lazo babic каже:

      ..SESELJ HEROJ????KO JE NOCAS OSTAVIO OTKLJUCANA VRATA LUDARE???

    102. F-22 Raptor dizel 1.6 i каже:

      A TI SI BIO 13 GODINA U HAGU ???

    103. Српски херој каже:

      ВОЈИСЛАВ ШЕШЕЉ је СРПСКИ ХЕРОЈ

    104. perungromovnik каже:

      Ма излила се канализација па говвна смрде около….

    105. smireno каже:

      Па сад, зависи са које стране гледаш. Христ је помого хришћанима да сатру ове што нису. Кад су ови други прихватили Христа, престало је утамањивање. Закључуј како хоћеш.

    106. Lila каже:

      Pa prosto zato sto poenta zivota uopste nije u tome da ostajes ziv. A drugo, nije ni u tome da te Bog spasava. To je ona prica o Mojsiju, Bog ce (ako trazis) da razdvoji more i da ti napravi put, ali taj put moras sam da predjes, svojim nogama.

    107. Miroslav Milutinov каже:

      Заправо твоје питање гласи, коме треба судити за зла која нам се дешавају, Богу или човеку? Треба имати на уму да је бог (или природа, атеистички) створио свет моралних бића, која су до одређеног нивоа слободна у својим одлучивањима. Дакле, човек изазива рат и зло, и то Бог не може мењати. Још нешто тврдокорни атеисто! Како објашњаваш да су скоро сви умни људи, научници (Тесла, Пупин; Миланковић,…, Ајнштајн, Хегел, Сократ, Платон, … ) били религиозни? Ја знам одговор, твоја тврда глава ништа не зна даље од онога што су му причали полуписмени учитељи Кумровачке политичке школе.

    108. perungromovnik каже:

      Због таквих као ти…

  5. lazo babic каже:

    BRACI I SESTRAMA U VIJERI HRISTOVOJ PORUCUJEM NE ODBACUJTE HRISTA RADI VASLJIVIH ATEISTA I KOMUNISTA….SVE OVO STO SE DESAVA JE DAVNO RECENO ..NPR.KNJIGA OCA TADEJA…SVE JE TO SADA STO SE DESAVA “OTPAD OD VIJERE“ I TOGA MORA BITI I BICE JOS …MORA MILION OTPASTI NAJMANJE…ZATO BRACO I SESTRE VI KOJI STE UZ HRISTA I NJEGOVU CRKVU PRAVOSLAVNU ODBACITE SVE PREDRASUDE I SAMO UZ HRISTA JOS JACE I SNAZNIJE ..NE ZABORAVITE UPALITI SVIJECE ZA OVE JADNE PALE DUSE NEKA IM GOSPOD PODARI CIST UM DA SE VRATE DOK JE JOS VRIJEME NA PRAVI PUT ..A VAMA ATEISTIMA I OSTALIMA PORUKA SA MOGA AVATARA…

    1. Урош каже:

      Христова црква православна,а он је био православац? Не к#њајте православшћујући ботови-

    2. SlavenMilanov каже:

      Staro pravoslavno ime – Isus Hrist?

    3. mare каже:

      Ма чисто Србско име још само да се обрежемо.

    4. ЏЕРОНИМО каже:

      Dan obrezanja Isusa Hrista Srbi slave kao Srpsku Novu godinu…
      Koja stupidarija leptejebo

    5. mare каже:

      Прво мало прочитати о свим верама па и нашој старој православној-многобожачкој неки кажу.Па онда мекана дискусија међу Браћом по крви.

    6. mare каже:

      Јеврејска порука нема шта или Хришћанска. Можда приличи старој Србској вери али Хришћанској не би реко.Можда крсташкој.

    7. Сава Љотићевац каже:

      Све за Христа,
      Христа ни за шта.

    8. mare каже:

      Ма није Христос Него Ристо.

    9. Markos каже:

      To je godinama govorim nije Hristos nego Hristo ko Stoickov i svi mi Bugari sto se prezivamo Hristov smo direkt od njega potomci po glavnu liniju :)

    10. mare каже:

      Врло могуће али и код оних који се викају македонци има доста таквих имена и презимена. Само ме стра да нисте ви и једни и други бивши Шопи , Срби тако нешто. Шта кажеш батко.

    11. Markos каже:

      Nisam ja bivsi sop nego i sadasnji direkt iz Vlasinu po potrebi Bugarin Srbin i Severni Makedonac a za 20g Istocni Kosovar :)

    12. mare каже:

      Могуће да се нисам добро изразио,До сада сам само читао о Шопима сад и разговарам са једним. Напредујем. Мада смо ми у Карановцу имали жестоког и лепог момка званог Рашко Шоп. Онда ми је то било чудно презиме или надимак.

    13. ЏЕРОНИМО каже:

      Od Šopova jedino što vredi to je Šopska Salata!

    14. Markos каже:

      ima ni gde hoces, cela Sofija cel Nis pola Beograd su bar trece koleno Sopovi, kako god i da se predstavljaju svuda ih ima vise nego tamo odakle smo :D

    15. Lila каже:

      Neko kaze Risto, a neko opet Radomir. Mada ima to nemo H koje se pise, a ne izgovara se, pa ima logike da su ga natakarili na Risto i ukrali kao i sve drugo sto su nam pokrali. Ne znam, samo razmisljam…

Коментари су затворени.